• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

UNG JENTE OG HÅRTAP - MINOXIDIL FOAM 5% MENN

Hana90

Nytt Medlem
Hei dere! For første gang har jeg meldt meg inn på et forum. Jeg er en jente på 23 år som har møtt veggen totalt de siste fire månedene. Jeg har vært kjent for mitt fyldige, tykke, og lange hår så lenge jeg kan huske, og hele livet har jeg lent meg på det. Jeg har helt frem til september 2019 trodd jeg har mistet normale mengder hår dette året, men nå i september så jeg plutselig en video hvor jeg var i bakgrunnen, og man så rett og slett en svær og synlig del av skallen min bak i kronen. Etter dette ble jeg mer obs på hårtapet mitt. Jeg kunne dra gjennom håret mitt og mistet 10-12 hårstrå opptil 3-4 ganger rett etter hverandre. Puten min var også full på morgen, og ikke minst sluket etter en dusj. De klassiske alarmerende tegnene. Jeg har etter legebesøk og mye research fått dommen om at jeg også, slik mine to BRØDRE og PAPPA, er rammet av androgen alopecia - noe som gjør sorgen langt større, ettersom jeg håpet på at det kanskje kunne være stramme hestehaler, jojo-slanking, stress eller "i verste fall" PCOS. Som 23 år er dette helt forferdelig å gå gjennom. Hvor hyppig og omfattende hårtapet har vært dette året er også rett og slett bare til å grine av.

Jeg har funnet stor trøst i å finne denne nettsiden og har lest mange innlegg her.


Jeg har også av min egen research kommet frem til at MINOXIDIL FOAM 5% for MENN er veien jeg kommer til å gå. Har akkurat bestillt meg en 3-måneders supply. Samt at jeg kommer til å benytte meg av Fungoral -sjampoen i ny og ne.

Spørsmålene mine er:
- Hvor bestiller dere menn/kvinner MINOXIDIL-foamen? Hvilken ebay-bruker?
- Er det flere kvinner her i Norge som går på FOAM-en for menn? Erfaringer?
 

Ekorn

Meldem
Det beste er å bestille time hos din fastlege for å ta en jern , vitamin og hormonprøve og evt. henvisning til dermatolog for å finne ut hva som skjer med deg før du investerer i noen midler. Om der er belastning med mannlig hårtap i din familie, så vil du som kvinne ikke miste håret når du ikke produserer særlig med testosteron. Kan hende du shedder alle hår som er i hvilefasen pga slanking og stress. Gjenvekst kommer tilbake om 3 måneder. Slanking med vitamin og jernmangel kan gi hårtap. Minoxidil kan også få mye hår i hvilefasen til å shedde bort. Prøvd Priorin?
 

Ekorn

Meldem
Ønsker å legge til at dersom du ønsker Minoxidil, så er det ikke lurt å kjøpe noe på nett fra ebay ol.. Det finnes mange som lager fake produkter, og i beste fall har innholdene ingen virkning. Kjøp heller Recrea Forte 5% fra den norske apotek som er både til kvinner og menn.
 

Topp