• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Vi søker testdeltakere

  • Trådstarter Norvital AS
  • Startdato
N

Norvital AS

Provexin™ A100HF – en god nyhet for deg som sliter med uønsket hårtap
Norvital AS vil om kort tid lansere et nytt medisinsk produkt som kan bidra til å øke hårtilvekst og minske hårtap. Vi søker 20 menn og kvinner som ønsker å være testdeltakere for hårtilvekstproduktet Provexin™A100HF. For å bli med i testen bør hårtapet ditt ikke ha pågått i mer enn 5 år.


Hvordan virker Provexin™A100HF
Provexin™A100HF er en gel som inneholder ingredienser som skaper gode vekstbetingelser ved hårtap som følge av androgen alopeci . Provexin™A100HF inneholder 1,5-pentandiol, som ved å øke vanninnholdet i det ytterste hudlaget fungerer som et løsemiddel for stoffer som kan blokkere hårsekkene, blant annet døde hudceller og talg. Provexin ™A100HF inneholder også næringsstoffer som bidrar til å bedre forutsetningene for hårtilvekst. Produktet er evaluert i åpne studier i blant annet Sverige, USA og Japan. Hos halvparten av forsøkspersonene økte hårtilveksten med 50 %, hos en tredjedel økte den med 100 %. Studiene viser at hårtilvekst kan gjenskapes dersom hårfolliklene ikke er helt døde. De pasientene som fikk best resultat hadde hatt hårtap i mindre enn 5 år.


Hvordan bruker jeg Provexin ™A100HF
Provexin™A100HF er enkel i bruk. Gelen påføres hver morgen og kveld på området som er rammet av hårtap og kan fint kombineres med stylingprodukter. Produktet er klassifisert som medisinsk utstyr. Det er ikke registrert noen bivirkninger ved bruk.


Hvordan bli testdeltaker av Provexin™A100HF
Send e-post til: kundeservice@norvital.no med følgende informasjon:
  • Navn, alder, kjønn, adresse, telefon
  • Kort fortalt om ditt hårtap/historikk
  • Send gjerne et bilde som viser omfanget av ditt hårtap
Deltakerne må være villige til å la seg fotografere før, underveis og etter behandlingen slik at resultatene kan dokumenteres. Testen vil foregå over en minimumsperiode på tre måneder.

De som blir plukket ut til å delta i testen vil bli kontaktet.

Vi behandler alle opplysninger i henhold til personopplysningsloven. Alle opplysninger blir behandlet diskré. Vi lagrer og bruker opplysninger og bilder kun for å administrere undersøkelsen, herunder tilsending av informasjon og produktprøver. Ved å delta i undersøkelsen samtykker du til at Norvital kan kontakte deg. Du kan når som helst trekke deltakelse eller samtykket ditt ved å kontakte kundeservice på tlf 815 11 600 mandag-fredag 08:30-16:30.
 

Finasteride

Supermoderator
Så hvis man har "syke hårstrå" kan kanskje Provexin™A100HF vekke disse til live igjen, selv om hårtapet har pågått lenger enn 5 år og finasterid har stoppet utviklingen?

Grunnen til at jeg spør er at jeg trenger noe som forsterker de syke hårene mine som Minoxidil /Finasterid ikke vil gjøre terminale igjen, men det har ikke vært noe mer hårtap etter at jeg begynte på Finasterid i 2010.

Er dette naturmedisin eller klassifisert som legemiddel?
 

badhairday

Meldem
Kan Norvital utdype mer om studiene som er utført?
Beklager at jeg er litt frampå, men 50% og 100% er store og runde tall, og det høres neste litt drøyt ut.
Ellers høres prosjektet spennende ut, og jeg vil vurdere å sende søknad om det utdypes mer her i denne tråd.
 

Finasteride

Supermoderator
@adrian.k: Husk å ta bilder før du starter og etter endt testperiode. Ennå bedre hadde det vært om du hadde delt resultatet her på forumet i egen tråd (om det er positivt/negativt) hvis ikke det er noe restriksjoner i avtalen mellom deg og Provexin A100HF som forhindrer deg i å gjøre dette.
 

Link

Aktivt Medlem
Jeg kommer med noe jeg anser som gode nyheter: Provexin A100HF skal lanseres allerede i løpet av juni i år. Det ble jeg fortalt når jeg spurte Norvital via e-post.
 

Link

Aktivt Medlem
Jeg lurer på om Provexin kan stoppe hårtapet fullstendig, på samme måte som finasterid og noen andre midler. Det kan virke som om det først og fremst er laget for gjenvekst, ikke for å stoppe sykdommen.

Norvital ønsker ikke å svare, og sier at kun testdeltakere kan motta mer informasjon. Det er kanskje greit om noen av dere som deltar vil spørre (kundeservice@norvital.no). Pris og annen informasjon kunne også være nyttig.
 
N

Norvital

Så hvis man har "syke hårstrå" kan kanskje Provexin™A100HF vekke disse til live igjen, selv om hårtapet har pågått lenger enn 5 år og finasterid har stoppet utviklingen?

Grunnen til at jeg spør er at jeg trenger noe som forsterker de syke hårene mine som Minoxidil/Finasterid ikke vil gjøre terminale igjen, men det har ikke vært noe mer hårtap etter at jeg begynte på Finasterid i 2010.

Er dette naturmedisin eller klassifisert som legemiddel?
 
N

Norvital

Ved bruk av Provexin™A100HF opplever noen effekt allerede etter noen uker, men vanligvis tar det to til tre måneder før effekten er fremtredende. Husk at Provexin A100HF ikke kurerer androgen alopeci, så hvis du avslutter behandlingen, forsvinner også effekten.

Ingen medikamenter kan få hår til å gro på en skallet isse, så behandling må igangsettes så tidlig som mulig. Har hårtapet vart i 5 år eller mer, er det ikke sikkert du vil oppleve like stor effekt av Provexin A100HF som dersom du hadde startet behandlingen på et tidligere stadium.
 
N

Norvital



    • Provexin A100HF er ikke legemiddel/naturlegemiddel/naturmedisin og heller ikke et kosmetikkprodukt. Det er et såkalt «medisinsk utstyr», noe som innebærer at det har vært gjennom grundig sikkerhetsvurdering og -testing for å sikre at det er trygt i bruk.

 
N

Norvital

Kan Norvital utdype mer om studiene som er utført?
Beklager at jeg er litt frampå, men 50% og 100% er store og runde tall, og det høres neste litt drøyt ut.
Ellers høres prosjektet spennende ut, og jeg vil vurdere å sende søknad om det utdypes mer her i denne tråd.
Dersom du vil ha mer informasjon om studiene, ber vi deg kontakte kundeservice@norvital.no
 

Topp