• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Bilder Voltarol forsøk

Finasteride

Supermoderator
Okey ... skal prøve Voltarol. Begynner i dag, og poster derfor et bilde av situasjonen i dag som en slags referanse. Så får jeg håpe det blir noen suksess, hvertfall verdt et forsøk.

Bruker fra tidligere av Finasterid (3 år) og Minoxidil (2 år) uten resultater fra disse. Det er kun forebygging av videre hårtap , og har holdt seg stabilt lenge noe som er positivt i seg selv da jeg hadde veldig aggresivt hårtap som plutselig slo ut for fylt da jeg var 24 (2010).

Den type Voltarol som brukes i forsøket er:
1x daglig Voltarol Forte 23,2 mg/g gel.

Satser på en 6 mnd prøveperiode, med oppdatering om 3 mnd. Behandler kun viker for å se om det har noen effekt der. Fortsetter med Minoxidil og Finasterid som før. Er i dag NW5-6 men med diffust tynt hår. Hadde veldig tykt hår før ifølge min frisør som jeg sluttet å gå til i 2009.

1.png
 

Jens86

Administrator
Lykke til. Har du vurdert noen andre vekstmidler som bim og Stemoxydine?
[hr]
En ting til, er folk sikre på at dette ikke går systematik og kan sskade leveren på sikt?
 

Finasteride

Supermoderator
Jepp. Forsøker dette i 6 mnd nå. Innen da har jeg tenkt å prøve noe nytt. Vil ikke kombinere for mange ting samtidig i jakten på "kuren". Hva angår lever, der har jeg ikke peiling. Vi får gjøre en innsats for de unge som kommer til å våkne opp en dag og innse at håret detter av. Det er trist hvis vi ikke har en kur om 5 år.
 

DGB

Moderator
Ikke bruk mer enn 0,30 mg daglig.

Bruker du mye blir sitter stoffet ganske fast i vikene og du må bruke neglene for å få det av.
Veldig unødvendig

Så kan det også skade leveren men, men siden dette et en krem så er det ganske lite som går systematisk.
 

Finasteride

Supermoderator
Okey. Takk for tipset. Skrape av ja, det er jo akkurat det jeg må med den "jævla" minoxidilen :(
Men men, skal smøre tynt lag. :)
 

Finasteride

Supermoderator
Ca. 2 måneders oppdatering: Ikke noe synlig resultat derfor legger jeg ikke ved nytt bilde. Det kan alikevel se ut som det er noen små nesten usynelige hår, men disse klarer jeg ikke å få fanget på kamera. Fortsetter forsøket.
 

Finasteride

Supermoderator
Da er det nesten gått 6 mnd. Var bare de helt hårløse vikene som ble behandlet og jeg vil påstå at det ikke har virket for meg. Jeg tror alikevel Voltarol kan være bra inflammatorisk hemmer hvis den benyttes tidlig nok, men er litt upraktisk å smøre utover hele hodet hvis man fortsatt har litt hår igjen. Regner med jeg har ca. 2 ukers forbruk igjen. Etterpå kommer jeg til kun fokusere på dermarolling som jeg begynte med for få dager siden. Dermarollingen blir utført i hele det NW 6 området. Legger ved bilde av samme vike i dag (tatt på ca. samme sted men med et annet kamera).

Konklusjon: Verdt et forsøk, men fungerte ikke for meg.

voltarolferdig.jpg
 

Topp