• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Vurderer hårtransplantasjon

DD

Nytt Medlem
Hei.

Jeg har bestemt meg får å kanskje prøve hårtransplantasjon, da å gå på minoxidil ikke er et alternativ for meg. Det stagnerte håravfallet, men jeg vil gjerne ha et resultat som jeg kan leve resten av livet mitt med.

Det jeg da spør om, er hvilke klinikker som er verdt å prøve i Norges land? Basert på egne/andres erfaringer ihht. pris/resultat/oppfølging.

EDIT: Jeg har gjort en del research, og kommet frem til www.akaciamedical.com som vistnok har mange fornøyde kunder og ligger langt fremme mtp pris forran for eksempel masterklinikken. Noen som har erfaringer med noen av de nevnte?

Sist redigert:

Toren

Nytt Medlem
Hei.

Jeg har bestemt meg får å kanskje prøve hårtransplantasjon, da å gå på minoxidil ikke er et alternativ for meg. Det stagnerte håravfallet, men jeg vil gjerne ha et resultat som jeg kan leve resten av livet mitt med.

Det jeg da spør om, er hvilke klinikker som er verdt å prøve i Norges land? Basert på egne/andres erfaringer ihht. pris/resultat/oppfølging.

EDIT: Jeg har gjort en del research, og kommet frem til www.akaciamedical.com som vistnok har mange fornøyde kunder og ligger langt fremme mtp pris forran for eksempel masterklinikken. Noen som har erfaringer med noen av de nevnte?
Jeg tok transplantasjon hos Akacia Medical i Sarpsborg i fjor. Har blitt veldig fornøyd!! Anbefaler deg på det sterkeste å sende bilder dit, så får du nok raskt en uforpliktende tilbakemelding fra klinikksjefen, lege Jan Reidar Bærug Hansen.

DD

Nytt Medlem
Jeg har snakket med Akacia og lege Jan Reidar Hansen, samt at jeg fikk snakke med en tidligere kunde hos dem pr telefon. I tillegg fikk jeg en innføring i personalet og deres kompetanse/erfaring. Alle av dem, foruten klinikksjef Jan Reidar, er de fleste fra Tyrkia, boendes i Sverige, med lang erfaring.

Alle som jeg snakket med kunne bekrefte at de er kjent for å sette ¨grafts¨ veldig tett. Jeg fikk en guide på hvordan skal håndtere meg selv på best mulig måte etter operasjonen, siden de setter grafts so tett. Bare det var betryggende. I tillegg kunne de ta en stor prosedyre (jeg trenger mest sannsynlig 3500 grafts) på 8-10 timer - avhengig av at donorområdet har tilsvarende donorgrafts.

Jeg vil komme tilbake etter operasjonen, men jeg har ihvertfall en god følelse med de. Og det etter å ha fått ¨konsultasjon¨ fra både masterklinikken og Poseidon - som overhodet ikke gav meg en god følelse, og jeg tror jeg hadde angret veldig hadde jeg tatt en av dem, både prismessig og resultatmessig.

Stay tuned.

Toren

Nytt Medlem
Du kan lese min historie om transplantasjon, Mann 42- min erfaring med HT på forumet Introdusere deg selv.

Jeg har ialfall ikke angra et sekund på at jeg valgte Akacia. Poseidon og Master følte jeg ikke var interessert i å hjelpe meg i det hele tatt.

Fredrik - BHR Clinic

Anbefalt av AHLA
Alle som jeg snakket med kunne bekrefte at de er kjent for å sette ¨grafts¨ veldig tett. Jeg fikk en guide på hvordan skal håndtere meg selv på best mulig måte etter operasjonen, siden de setter grafts so tett. Bare det var betryggende. I tillegg kunne de ta en stor prosedyre (jeg trenger mest sannsynlig 3500 grafts) på 8-10 timer - avhengig av at donorområdet har tilsvarende donorgrafts.
Ett tips på vägen är att inte enbart fokusera på densitet! Densitet är viktigt men skalpen är ingen plan yta. Lika viktiga faktorer är växtriktning, hårlinjedesign, naturlig placering av hårsäckar beroende på storlek, hur djupt transplantaten placeras (för att undvika ärr och pitting) med mera.

Lägg därtill givarområdet! De flesta som genomgår 1 hårtransplantation gör 1-2 under en livstid när håravfallet fortsätter (för det gör det). Är då givarområdet sabbat av en ovarsam klinik finns det inget kvar i förrådet.

Det är mycket som ska stämma för att patienten ska vara tillfreds med resultatet - på kort och lång sikt!

PS. Alla klinker har en guide för eftervård ;)

urbanlion11

Nytt Medlem
Jeg har snakket med Akacia og lege Jan Reidar Hansen, samt at jeg fikk snakke med en tidligere kunde hos dem pr telefon. I tillegg fikk jeg en innføring i personalet og deres kompetanse/erfaring. Alle av dem, foruten klinikksjef Jan Reidar, er de fleste fra Tyrkia, boendes i Sverige, med lang erfaring.

Jeg vil komme tilbake etter operasjonen, men jeg har ihvertfall en god følelse med de. Og det etter å ha fått ¨konsultasjon¨ fra både masterklinikken og Poseidon - som overhodet ikke gav meg en god følelse, og jeg tror jeg hadde angret veldig hadde jeg tatt en av dem, både prismessig og resultatmessig.

Stay tuned.
[/QUOTE

Stay tuned.
@DD Hei, Hvor mange tidligere pasienter har du snakket med? Ser at du skriver

«Alle som jeg snakket med kunne bekrefte at de er kjent for å sette ¨grafts¨ veldig tett»

Er de fra Norge elller Sverige? Har du fått dato for operasjonen?

DD

Nytt Medlem
Hei.

Jeg har snakket med 1 pasient, i tillegg til legen som driver klinikken i Norge (Sarpsborg). Han har gjennomgått operesjonen selv.

Operasjonsteamet er fra klinikken i Sverige.

Jeg har fått dato i April, grunnet corona-situasjonen.

Kommer tilbake med bilder/sammenligninger i tiden etter operasjoner fortløpende. Det vil mest sannsynlig bli en operasjon med 2500-3000 grafts.

Toren

Nytt Medlem
Hei.

Jeg har snakket med 1 pasient, i tillegg til legen som driver klinikken i Norge (Sarpsborg). Han har gjennomgått operesjonen selv.

Operasjonsteamet er fra klinikken i Sverige.

Jeg har fått dato i April, grunnet corona-situasjonen.

Kommer tilbake med bilder/sammenligninger i tiden etter operasjoner fortløpende. Det vil mest sannsynlig bli en operasjon med 2500-3000 grafts.
Lykke til, dette blir nok bra, jeg tok 3080 grafts hos Akacia Medical i Sarpsborg, og det er en enorm forskjell fra tida før operasjonen.

Topp