• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Anbefalte klinikker i Europa?

  • Trådstarter Slettet bruker 1899
  • Startdato
H

HTnext

Takk for info Ekorn!
Akkurat slik jeg også har tenkt. Beste HT i rimelig avstand, selv om HW virker til å ha mye bra med seg.
 

Ekorn

Meldem
Jeg tror Maitland setter inn grafts med rundt 40-50 FU per cm2. Etter websiden å bedømme med pene og naturlige resultater med single graft rader i hårfestet, ligger de i snitt som H&W.
 
S

Slettet bruker 1899

Hei.
Eg kan anbefale cosmedica i Tyrkia. Var der for ca 5mnd siden. 4600grafts. Ny frontlinje og på kronen. Har startet ein liten tråd her inne som eg tenkte å oppdatere med noen bilder relativt snart

Fram til nå er eg veldig fornøyd med resultatet, det blir tykkere å tykkere hver dag.

Betlate ca 45000kr ink hotell og flybillett tur/retur da hadde eg VIP som det kalles, at dr. Acar tar seg av slittsne og teknikkere setter inn grafts etterpå. Det var veldig profesjonelt opplegg der nede, du merket at dei viste ja dei dreiv med. (har vert på masterklinikken før i Norge og er meir fornøyd etter denne turen til Tyrkia)

Eg var i kontakt med koray og en del andre av dei som var anbefalte rundt om i verden, men det blei for dyrt.

Sjekk ut cosmedica på Instagram eller hjemmeside, mange gode resultater og viss det fortsetter som det gjør Nå med meg så trur eg eg og blir en
Spennende! Skal vurdere dette mot Erogan. Tusen takk. Håper covid roer ned snart slik at man får gjennomført HTen
 
T

Thomas Hasson and Wong

Jeg tror Maitland setter inn grafts med rundt 40-50 FU per cm2. Etter websiden å bedømme med pene og naturlige resultater med single graft rader i hårfestet, ligger de i snitt som H&W.
Maitland er bra. En av de bedre i Europa. Opp mot 45 Grafts per cm2. Topp rådgiver, David Anderson. Dyktig Lege Edward Ball. De klarer ikke den samme tettheten som HW, selv ikke med flere operasjoner. Det er det svært få som gjør.
 

Ekorn

Meldem
Da tar jeg bare 2 sessions hos Maitland med 12 mdr mellomrom og har 90 grafts som sluttresultat til omtrent samme pris, og med 1 timers flytur fra OSL Gardermoen. H&W gir 80 FU cm2 på 1 session.
 
T

Thomas Hasson and Wong

Da tar jeg bare 2 sessions hos Maitland med 12 mdr mellomrom og har 90 grafts som sluttresultat til omtrent samme pris, og med 1 timers flytur fra OSL Gardermoen. H&W gir 80 FU cm2 på 1 session.
Ta kontakt med David.

Jeg tviler sterkt på noe mer enn 45 grafts per cm2 totalt.
DAVID ANDERSON
 

Ekorn

Meldem
2 session ganger 45 graft cm2 =90 graft cm2

Gis dermed graftene over 90% overlevelse med større overflate av hel hud med blodårer. Over 45 FU cm2 på kun 1 session blir det trangt om plassen, i tillegg med altfor tett avskårete blodårer som igjen betyr større sjangse til nekrose.

Greit, jeg har vært i kontakt med H&W om akkurat dette, der de sier at de bruker en spesiell teknikk til å sette inn disse 70-80 FU cm2 hvor da alle graftene overlever.

Hva dette reelt betyr, så stoler jeg på H&W, siden de globalt er de beste transplantørene med de allerfleste fornøyde kundene. Men dette kan også gå begge veier med 50-90% tap av graftene, og holder man seg under 45 FU cm2 av en seriøs HT lege i europa, så er det ingen tvil om at alle graftene kommer til å spire opp.

Uansett, så er det for mitt vedkommende mer bekvemmelig å hoppe på en svært kort flytur over til Maitland i England.
 
Sist redigert:
T

Thomas Hasson and Wong

Jeg pratet med David Andersson, Sr. Rådgiver av the Maitland clinic.
@Ekorn du kan kontakte ham her sa han.
Det gjelder andre som har forespørsler og vurderer hårtransplantasjon ved deres klinikk :
Fra David Andersson:"enquires@themaitlandclinic.com"
 
M

Moons

Hair Expert i Istanbul (som annonserer ovenfor) plasserer doble og triple hårsekker med tykke hår langs en veldig markert frontlinje, som blir seende veldig kunstig og uekte ut.
 

JanErik11

Nytt Medlem
Klinik: Hair Expert International Hair Transplant Complex
Doktor: Ersun Çobanoğlu
Norward Skala Nummer: 1
Hårtype: Pasienten har tykt gråsvart hår med middels tetthet
Land: Frankrike
Kjønn: Mann
Brukt Teknikk DHI

Prosedyre: Barbering av begge områdene, bak og foran av hodet.
Operasjons Dato: 19.09.2019
Anestesi Type: Smertefri


OPERASJONSPROSESSEN:
Vi startet med å transplantere foran og gå bakover og transplanterte i midten på tomme områder

Hårtypedetaljer:
- Antall hårsekker: 3150
- Antall hår
- Single Hår: 680
- Dåble Hår: 1080
- Tripple: 710
- Firetallshår: 670


ANTALL: 7660
Gjennomsnittlig mengde hår i en hårsekk: 2,43

FOTO: 1268 1269 1270 1267
 

JanErik11

Nytt Medlem
Klinik: Hair Expert International Hair Transplant Complex
Doktor: Ersun Çobanoğlu
Norward Skala Nummer: 3
Hårtype: Donrområdet med middels tetthet med mørkt blondt hår
Land: Tyskland
Kjønn: Mann
Brukt Teknikk: Safir Fue

Prosedyre: Barbering av hele hodet
Operasjons Dato: 13.04.2019
Anestesi Type: Smertefri


Hårtypedetaljer:
- Antall hårsekker: 4500
- Antall hår
- Single Hår: 1884
- Dåble Hår: 1494
- Tripple: 948
- Firetallshår: 174


ANTALL: 8412
Gjennomsnittlig mengde hår i en hårsekk: 1,86

FOTO: 1272 1273 1274 1275 1276
 

Vedlegg

JanErik11

Nytt Medlem
Klinik: Hair Expert International Hair Transplant Complex
Doktor: Ersun Çobanoğlu
Norward Skala Nummer: 3
Hårtype: Donrområdet er tykt med brunt hår
Land: Italia
Kjønn: Mann
Brukt Teknikk: Safir Fue

Prosedyre: Barbering av hele hodet
Operasjons Dato: 06.08.2019
Anestesi Type: Smertefri


Hårtypedetaljer:
- Antall hårsekker: 4000
- Antall hår
- Single Hår: 1300
- Dåble Hår: 2700
- Tripple: 0
- Firetallshår: 0


ANTALL: 4000
Gjennomsnittlig mengde hår i en hårsekk: 1,03

FOTO:
 

Vedlegg

JanErik11

Nytt Medlem
Klinik: Hair Expert International Hair Transplant Complex
Doktor: Ersun Çobanoğlu
Norward Skala Nummer: 3
Hårtype: Donrområdet er middels tykt med mørte brunt hår
Land: Frankrike
Kjønn: Mann
Brukt Teknikk: Safir Fue

Prosedyre: Barbering av hele hodet
Operasjons Dato: 0.10.2019
Anestesi Type: Smertefri


Hårtypedetaljer:
- Antall hårsekker: 2600
- Antall hår
- Single Hår: 1790
- Dåble Hår: 895
- Tripple: 0
- Firetallshår: 0


ANTALL: 2685
Gjennomsnittlig mengde hår i en hårsekk: 1,03

FOTO:
 

Vedlegg

JanErik11

Nytt Medlem
Klinik: Hair Expert International Hair Transplant Complex
Doktor: Ersun Çobanoğlu
Norward Skala Nummer: 2
Hårtype: Donrområdet er ganske tett mørkebrun på donorområdet
Land: Frankrike
Kjønn: Mann
Brukt Teknikk: DHI

Prosedyre: Barbering av bak hodet og vikene
Operasjons Dato: 12.03.2019
Anestesi Type: Smertefri


Hårtypedetaljer:
- Antall hårsekker: 2600
- Antall hår
- Single Hår: 1130
- Dåble Hår: 1250
- Tripple: 220
- Firetallshår: 0


ANTALL: 4290
Gjennomsnittlig mengde hår i en hårsekk: 1,65
 

Vedlegg

JanErik11

Nytt Medlem
Klinik: Hair Expert International Hair Transplant Complex
Doktor: Ersun Çobanoğlu
Norward Skala Nummer: 2
Hårtype: Pasienten har tykt, tett gråsvart hår
Land: Frankrike
Kjønn: Mann
Brukt Teknikk: SAPHIR FUE

Prosedyre: Barbering av hele hodet
Operasjons Dato: 26.09.2019
Anestesi Type: Smertefri


Hårtypedetaljer:
- Antall hårsekker: 2200
- Antall hår
- Single Hår: 820
- Dåble Hår: 1050
- Tripple: 240
- Firetallshår: 90


ANTALL: 4000
Gjennomsnittlig mengde hår i en hårsekk: 1,82
 

Vedlegg

H

HTnext

H&W er dyre og utfører tettere HT, slik at du slipper nye sessions. Risiko er at du får større sjangse å ruinere en god del prosent nye grafts pga. altfor tette inngrep og ødeleggelser av blodårer i huden. De vil med dette få inn pasienter fra hele verden til å gå gjennom kun 1 session og knø inn det de klarer like før hodebunnen nesten tar kveld.

Det er alltid best å gå gjennom 2 eller 3 session hos litt mer nærliggende behandlingssteder rundt i Schengen land med moderate 35-40 fu cm2 for hver prosedyre. Sluttresultatet med optimal tetthet betaler du like mye som behandlingen hos H&W, men at det vil ta lenger tid og flere behandlinger.
Takker! tenker likt.
 
S

Slettet bruker 1899

Står mellom cosmedica og maitland. Tenker at 4000grafs til ca 35k nok er en bra deal. Håper bare resultatet ikke blir kunstig.. Har tynne hår så skal vel godt gjøres.

Tenkte å prøve å få gjort det i august. Må undersøke litt nærmere hva forsikring dekker ifm corona
 

Topp