• Velkommen!

Hei og velkommen til Hårtapsnett.no - Norges største forum for alle som lider av hårtap. Her diskuteres legemidler, hårtransplantasjoner og andre behandlingsformer.

Hvis dette er ditt første besøk, anbefaler vi deg å se artiklene våre, der finner du mye nytting.

Ikke-registrerte brukere har begrensede muligheter, men kan lese og opprette innlegg. Registrer deg i dag for å få tilgang til lukkede forumgrupper, og for å se bilder i full oppløsning.

Vi tar personvern på alvor. Du kan være 100% anonym, og når som helst endre/slette dine innlegg.

CB-03-01

Hmm, mulig man må smøre seg med tålmodighet ja! Men sett at dette starter opp i 2016, burde det vel kunne være klart med Phase III to år senere. Innen 2018-19 burde det være kommet flere bra ting på markedet, enn hva vi har idag. Histogen og CB er de to tingene jeg har mest troa på per dags dato. Rykter sier at Histogen skal være tilgjengelig i Japan innen et til to år, mens FDA kommer nok ikke til å godkjenne det før flere år senere.

CB for akne er jo forøvrig kommet et stykke lengre. De er vel på Phase III allerede om jeg ikke tar helt feil? Skjønner ikke forskjellen på å smøre noe i ansiktet versus å smøre noe i hodebunn. Dersom CB for akne kommer ut på markedet, burde vel CB for hårtap følge tett på? Men selvfølgelig, det kan jo være noe med veichle som også må prøves ut.

I værste fall kan man jo håpe at akne medisinen kan brukes "off-label" til hårtap :)

Synes dette var veldig interessant å lese! Denne behandlingstypen virker å være overlegen finasterid.

Jeg forstår at problemet er "vehicle", altså hvordan man skal få virkestoffet inn under huden på hodebunnen. På BTT-lenken ovenfor var det massevis av diskusjoner rundt vehicle for CB i 2013 men det virker som om det døde ut. Ingen har svart noe i tråden siden 2014. De ga vel opp?

Er det sånn at ingen klarer å lage en vehicle som Cosmo Pharmaceuticals har? Men siden man kan faktisk kan kjøpe CB direkte fra Cosmo, går det ikke an å få med vehicle også? (Hvis man ser bort fra alle toll-problemene i Norge for øyeblikket).

Blir uansett veldig spennende å se resultatene fra Phase II-trials som kommer i november! Skal krysse fingre og tær. :)

Ingen som svarte meg på denne. Prøver igjen! :)

Hvis resultatene fra Phase II-testen i november ser bra ut, har jeg veldig lyst til å få tak i CB-03-01 og bruke det. Problemet er tollen og lovverket i Norge. Det går derimot an å få godkjenningsfritak for å importere noen typer legemidler ved å sende en søknad til Legemiddleverket:
http://www.legemiddelverket.no/Godkjenning_og_regelverk/Godkjenningsfritak/Sider/default.aspx

Nå vil jo ikke CB-03-01 være godkjent som legemiddel før etter phase-III, men hvis det vurderes som at det ikke noen spesiell risiko så er det kanskje håp.

Tror dere at dette kan være veien å gå?

Hei @HårElsker Dette er noe jeg også vurderer. Flere medlemer på et annet forum har fått svært gode resultater med egenutviklet vehicle, sammen med rundt 4% AHK-cu. Jeg tenker å vente på resultat fra Phase II, så eventuelt bestille. Tror det burde gå greit å få det inn på måten du beskriver :) Phase II forventes ferdig mot slutten av året.

Veldig interessant! Jeg hadde også tenkt til å vente på resultatene fra Phase III så vi får litt mer info om hvor trygt det er med med eventuelle bivirkninger. Men det virker som om det skal være veldig trygt, siden ting ikke blir systemisk.

Jeg har fått med meg at de bruker en 5% løsning i phase III-testen som kan bli veldig dyrt med dagens priser. Vi får se hvordan det blir i november.

Om ting ser bra ut, må vi gå sammen og kjøpe det inn sammen så vi kan få det litt billigere. :)

Hei,
Har noen kommet noe lenger med cb-03-01? Jeg vurderer å bestille selv. Til nå har jeg klart meg fint med Spectral, og fått en del hår tilbake. Jeg er likevel ikke helt fornøyd, og vil gjerne prøve dette produktet.

Vet ikke om man får kjøpt det fra de som har utviklet det (Cosmo Pharmaceuticals), men man kan visstnok få kjøpt det fra en tredjepart. Var det Kane? Problemet er at det veldig, veldig dyrt om man skal bruke en 5% slik de gjør i fase II-testen. Så vidt jeg husker kan det komme opp i flere tusen per måned, og det er mye å betale for noe når man ikke helt vet hvor effektivt det er.

Dette er grunnen til at de som testet det ut på internasjonale forumene ga opp.

I tillegg vil det være litt problemer med tollen om man prøver å få det bestilt til Norge.

Ok, takk. Får håpe prisen eventuelt kommer ned som det har gjort for RU. Jeg har også lagt merke til at mange har hatt suksess med Ramatroban som ser ut til å være rimeligere. Har noen her prøvd det?

H

Hårete Mål

Noe nytt om denne hårkuren? Er det fremdeles ulovlig å importere til Norge? Fungerer denne hårkuren?

Hvis lovlig og hvis virkningsfull så er jo denne hårkuren tilsynelatende Guds gave til menneskeheten.

Noe nytt om denne hårkuren? Er det fremdeles ulovlig å importere til Norge? Fungerer denne hårkuren?

Hvis lovlig og hvis virkningsfull så er jo denne hårkuren tilsynelatende Guds gave til menneskeheten.
Lurer på det samme. Har gått på finasterid, minoxidil og ketokonazol nå i snart 3 måneder. Synes jeg har sheddet ganske mye hår i vikene etter at jeg begynte med minoxidil. At jeg har brukt litt steroider den siste tiden har vel ikke hjulpet mye heller (det har holdt seg bra hvis du tar det til betrakning, men nå har jeg vært forsiktet med å bare bruke testo i ikke for store doser). Heldigvis ser det ut til å vokse ut små vellushår.

Vurderer å legge inn en ekstra compound nå når kuren er ferdig. Tenker en topical anti androgen vil gjøre susen. Men hva er forskjellen mellom RU58841 og CB-03-01?
Litt kjipt om det stoppes i tollen. Og enda verre hvis man i tillegg skal få bot. Regner med det skal godt gjøres å få det da, men ser jo litt suspekt ut med en pakke hvitt pulver med molekyler og rare bokstaver på utsiden. Kanskje det er lurt å spørre selgeren om han kan legge igjen en liten lapp med forklaring av en forklaring hva stoffet er, om det så skulle skje?

Sist redigert:
Tok en liten research. Ser ut til at forskjellen er at RU58841 virker til å være sterkere enn CB-03-01, men at førstnevnte kan virke systemisk og gi kraftigere bivirkninger. Da vil det vel kanskje være nærliggende å prøve RU58841 først da?

Nye tråder

Forumstatistikk

Tråder
381
Medlemmer
1.487
Siste medlem
jan
Topp