• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Dermaroller

VinDiesel

Nytt Medlem
Noen som har noen data på hvor langt nede hår roten sitter?
Vil roten kunne bli skadet dersom nålene fra en dermaroller treffer dem?
Er 1.5mm en trygg lengde for alle? :)

Finasteride

Supermoderator
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21070465
Du skader hvertfall ikke hårroten med 1.5mm på normale friske hår.
Mulig syke hår og hår i katagen og telogen fase befinner seg høyere oppe.

Jens86

Administrator
@Anders83 nope. Døde litt ut dette her. Jeg bestilte, men det var noe tull med PayPal'en min så det gikk aldri gjennom. Vurderer å prøve, men det virker så jævlig vondt, og jeg har såpass mye hår at det er vanskelig å vurdere hvor mye effekt jeg får av det. @DGB sliter med å få logget inn, men jeg tror vi har fått ordnet det nå. Kanskje han har noen updates :)

DGB

Moderator
jeg kommer med skuffende nyheter, dermarolling har ikke hjulpet meg , prossessen tar lang tid og er veldig smertefull for tiden bruker jeg dut og ru løsning skal delta på flere eksrimentelle behandlinger senere.

Finasteride

Supermoderator
Da jeg bestilte dermaroller (som ble stoppet av tollen) fulgte det med noe numbing krem. Tror det er noe bedøvelse for at det ikke skal være så smertefult. Aner ikke om det var dermarolleren eller bedøvelsen som var årsaken til at dette ble stoppet. Mistenker bedøvelsen, så da skal vi ha det litt vondt her i Norge.

Trist at det ikke fungerte for deg @DGB. Mistenker at dermaroller det fungerer for svært få (et lite mindretall).

Topp