• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Finasterid, svakere orgasmer og redusert følsomhet

Aldarico

Meldem
Jeg har nå startet opp med finasterid for andre gang, mandag, onsdag og lørdag. Igjenn føler jeg samme bivirkning som sist etter ca slutten på 4 uke ut i medisinen. Orgasmene og følelsen på penis er svakere. Ellers føler jeg meg mentalt bra forutenom bekymringene rundt dettt.

Så hevdes det fra enkelte internett-kroker at disse bivirningene kan gå over etterhvert i kuren når kroppen vender seg til det. På en annen side hevdes det at man bør soppe med en gang man kjenner disse bivirningene siden kroppen da lettere kan resitutuere seg raskt.

Er det andre som vet noe mer om dette? Som har opplevd lignende og fortsatt kuren?

MrT

Nytt Medlem
Start forsiktig med lavere dose? Gjør det lettere å vende seg til medisinen.
Så en studie der de som fikk placebo hadde det værre enn de som fikk ekte vare i noen tilfeller :confused:

1759238933894.jpeg

MrT

Nytt Medlem
Ja, det er godt mulig at en enda lavere dose en dosen som fra før av er lav virker mer på det vis at kroppen vender seg til det. FIkk du noen bivirkninger av samme slaget?
Startet på 1,25mg fin hver 3 dag i ca en mnd så gikk jeg over til annenhver etter 2 mnd og etter 4mnd så tok jeg hver dag. etter ca 8mnd byttet jeg til 0,5mg dutasteride hver dag. ikke opplevd spess med bivirkninger av noe slag, (kanskje bittelitt stikking i pungen/bryst første ukene men det kan også være fordi jeg gikk rundt og kjente etter også...). hadde jeg opplevd issues hadde jeg redusert dosen ytterligere i starten og økt sakte men sikkert.

Aldarico

Meldem
Jobber du skiftarbeid? Feks nattvakter eller tredelt turnus hvor døgnrytmen din er dårlig?
Ja, det gjør jeg...Men jeg har enda ikke testet ut finasterid under nattevakt...Men jeg jobber turnus med 2 uker på og 3 uker av...Kan det påvirke når jeg nå netopp kom fra 2 uker på jobb på dagtid?12 timer hver dag...

Aldarico

Meldem
Startet på 1,25mg fin hver 3 dag i ca en mnd så gikk jeg over til annenhver etter 2 mnd og etter 4mnd så tok jeg hver dag. etter ca 8mnd byttet jeg til 0,5mg dutasteride hver dag. ikke opplevd spess med bivirkninger av noe slag, (kanskje bittelitt stikking i pungen/bryst første ukene men det kan også være fordi jeg gikk rundt og kjente etter også...). hadde jeg opplevd issues hadde jeg redusert dosen ytterligere i starten og økt sakte men sikkert.

Nei, det er kansje en potensiell ide å gradvis gå mer opp i styrken...

Jeg vet ikke om det har endret seg, hva som er placebo eller ikke...Men jeg føler nå følsomheten er tilbake...Men erreksjonene detter fortere ned og de nattlige erreksjonene er mer slappe.

om785

Moderator
Ja, det gjør jeg...Men jeg har enda ikke testet ut finasterid under nattevakt...Men jeg jobber turnus med 2 uker på og 3 uker av...Kan det påvirke når jeg nå netopp kom fra 2 uker på jobb på dagtid?12 timer hver dag...
Slik jeg har forstått det kan dårlig søvn forårsake det du nevner av bivirkninger, spesielt ved nattvakter. Så det kan hende kombinasjonen av det og finasteride er uheldig. Jobber selv lignende turnus men slutter etter nyttår. Skal prøve finasteride på nytt når døgnrytmen min og søvn kvaliteten er på plass.

Aldarico

Meldem
Slik jeg har forstått det kan dårlig søvn forårsake det du nevner av bivirkninger, spesielt ved nattvakter. Så det kan hende kombinasjonen av det og finasteride er uheldig. Jobber selv lignende turnus men slutter etter nyttår. Skal prøve finasteride på nytt når døgnrytmen min og søvn kvaliteten er på plass.

Jeg sover som regel veldig bra....Men jeg aner ikke hvordan det blir med nattarbeid...Jeg kan i hvertfall ikke kutte ut jobben for finasteridens sin del.

Topp