• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Hårtransplantasjon av viker.

Alvags

Nytt Medlem
Hei! Jeg har over lengre tid ønsket å ta hårtransplantasjon av vikene.

Jeg kommer ikke til å nevne hvem eller hvor jeg utførte transplantasjonen.

Ble utført for 4 mnd siden.

Jeg er fornøyd med fronten og det har blitt tykkere foran og jobben som er utført er godt håndtverk. Men jeg føler fortsatt at jeg har viker. Hjørnene på hårfestet har like stor avstand fra hårfestet som før operasjonen, bare mer kantete.

Jeg har tidligst i dag blitt møtt av en frisør som også har tatt transplantasjonen som så at jeg har gjennomført det og han sa jeg bør nok ta en transplantasjon til pga vikene. Har også fått høre gjennom samboeren der de synes jeg fortsatt har viker og trodde jeg skulle fikse dem. (De kjenner til prosessen alle sammen)

Før og etter.

Hva tenker folk? Jeg skulle gjerne hatt et mer jevnt hårfeste.

Vedlegg

om785

Moderator
Det er for tidlig å si noe om resultatet. Ser ut som en konservativ hårlinje, noe som er lurt avhengig av hårtap, alder etc. Tror det hadde sett unaturlig ut om du fylte vikene helt? Blir altfor rett

Alvags

Nytt Medlem
Det er for tidlig å si noe om resultatet. Ser ut som en konservativ hårlinje, noe som er lurt avhengig av hårtap , alder etc. Tror det hadde sett unaturlig ut om du fylte vikene helt? Blir altfor rett
Jeg ser jo på mange på min alder (30) som ikke har viker og dette var ca 1800 grafts. Hadde det blitt unaturlig å fylle inn der jeg hadde hår i midten av 20 årene? Hadde ikke trengt mer enn 1 cm. Hadde gjort stor forskjell! IMG_9401.jpeg IMG_9402.jpeg

om785

Moderator
Jeg ser jo på mange på min alder (30) som ikke har viker og dette var ca 1800 grafts. Hadde det blitt unaturlig å fylle inn der jeg hadde hår i midten av 20 årene? Hadde ikke trengt mer enn 1 cm. Hadde gjort stor forskjell! Vis vedlegget 3464 Vis vedlegget 3463
Vanskelig å si. Spørs jo på om du tar medisiner, hvordan hårtapet ditt er fremover. Blir fort dumt om du gjør den fyldigere også begynner du å miste hår bak eller andre områder. Tar du finasterid?

Alvags

Nytt Medlem
Vanskelig å si. Spørs jo på om du tar medisiner, hvordan hårtapet ditt er fremover. Blir fort dumt om du gjør den fyldigere også begynner du å miste hår bak eller andre områder. Tar du finasterid ?
Har ikke blitt anbefalt noen medisiner og så bruker ikke det! Er vel egentlig kun bestefaren min på mammas side som fikk viker, men det var ikke før han var i 50 årene. Ellers så har alle i familien bra hår. Begynte smått å miste litt hår i vikene fra jeg var i puberteten men ikke utviklet seg noe mer enn medium høye viker. Bildet er fra før operasjonen IMG_9392.png

Du kan jo få et ganske godt bilde av hvordan det vil bli med post op-bilder. Når er du 4 måneder på vei. Det er veldig lite. Mange har minimalt med hårvekst da. Gi det 4 måneder til. Håpe du blir fornøyd. Husk at du kan miste mye hår til. Er du 30 er du på ingen måte sikker. Du kan miste betydelig med hår de neste 5, 10 og 20 årene. Derfor bør du sterkt vurdere finasteride-tabletter, og minoksidil , men finasteride er viktigst.

om785

Moderator
Har ikke blitt anbefalt noen medisiner og så bruker ikke det! Er vel egentlig kun bestefaren min på mammas side som fikk viker, men det var ikke før han var i 50 årene. Ellers så har alle i familien bra hår. Begynte smått å miste litt hår i vikene fra jeg var i puberteten men ikke utviklet seg noe mer enn medium høye viker. Bildet er fra før operasjonen Vis vedlegget 3466
Da er det bra du fikk den hårlinjen. Hvis du ikke har noe som bremser hårtapet er det ikke anbefalt å operere aggressivt. Les deg opp på finasteride og ta en avgjørelse på om du vil ta medisiner.

MrT

Nytt Medlem
Har ikke blitt anbefalt noen medisiner og så bruker ikke det! Er vel egentlig kun bestefaren min på mammas side som fikk viker, men det var ikke før han var i 50 årene. Ellers så har alle i familien bra hår. Begynte smått å miste litt hår i vikene fra jeg var i puberteten men ikke utviklet seg noe mer enn medium høye viker. Bildet er fra før operasjonen Vis vedlegget 3466
Risky uten medisiner, du kan ende opp slik:

1758620795302.png

Topp