• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Hvordan fant dere denne siden?

Jens86

Administrator
Hei,

Det er hver dag ca. 70 unike besøkende på siden. Forumet ble startet opp i mai.

Jeg lurer på hvordan dere fant frem hit? De eneste stedene vi har lagt ut lenker er på diskusjon.no, wikipedia, hartap.info og hartap.net.

Jeg ønsker så mange aktive brukere som mulig, men selv om registreringen bare tar et par sekunder er det få som signer opp (i forhold til antall besøkende). Tror dere det vil ha noe for seg å gjøre innhold tilgjengelig kun for de som registrerer seg? Etter man først er registrert vil kanskje terskelen til å poste noe i forumet være mindre?

Takk for svar :)
 

Finasteride

Supermoderator
Hver dag innser folk for første gang at de mister håret sitt. Da er det klart at de søker på nettet etter informasjon, og før eller siden vil de finne "oss". Når de er klare til å stille spørsmål vil de nok ta kontakt her på forumet. Det tar litt tid å bygge et slikt nettsted, men slik tilstanden er på hartap.net så tror jeg fremtiden ligger her. Tror også at veldig mange vil finne svar på sine spørsmål bare ved å lese poster. Jeg husker selv at jeg leste på internasjonale forum i flere år uten å poste et eneste innlegg. Det var slik jeg lærte "litt" om hårtap og at det faktisk er mulig å behandle. Mange tror kanskje det de hører - du må leve med det, da det ikke finnes en kur. Og gjøre innholdet utilgjenngelig tror jeg bare vil øke terskelen for å besøke nettstedet igjen. Selv er jeg meget skeptisk til betalings og registreringstjenester for å få tilgang til innhold. Spesielt i denne bransjen er det uheldig da alle prøver å lure en med "mirakelkurer" og "gode råd". Jeg fant siden din da du postet innlegg på hartap.net uten å få respons fra nettstedets administrator - noe som betyr at siden på en måte er død.
 
Hei, jeg fant også fram da jeg søkte på Posseidon, erfaringer og leste innlegget med linken på hartap.net. Den siden tiltaler ikke meg, det gjør derimot denne. Det virker som det er ekte mennesker her inne, med ønske om å dele informasjon. Ikke bruke side opp og ned på å sverte klinikker og enkeltpersoner.
Jeg har heller ikke tro på noe betalingstjeneste. Jeg ville begrenset informasjonen som er tilgjengelig for de som ikke er registrert. Personlig ville iallefall jeg ha registrert meg for å få lese gjennom trådene (som må være synlige)
[/quote]
 

Jens86

Administrator
Arne Bjarne Arnøe skrev:
Hei, jeg fant også fram da jeg søkte på Poseidon, erfaringer og leste innlegget med linken til din side på hartap.net. Den siden tiltaler ikke meg, det gjør derimot denne. Det virker som det er ekte mennesker her inne, med ønske om å dele informasjon. Ikke bruke side opp og ned på å sverte klinikker og enkeltpersoner.
Jeg har heller ikke tro på noe betalingstjeneste. Men hva med å begrense informasjonen som er tilgjengelig for de som ikke er registrert? Bare en tanke. Jeg ville iallefall ha registrert meg for å få lese gjennom trådene som må være synlige.
Takk for det. Jeg er enig i det du sier om hartap.net - det virker som om det er en brukerbase bestående av personer som har opplevd dårlige hårtransplantasjoner for mange år siden, som ikke klarer å "komme over" det at de føler seg lurt og nå vier livet til å sverte klinikkene.

Betaling på denne siden er utelukket. Men at man må registrere seg for å lese innlegg er det jeg har vurdert. P.d.d må man registrere seg for å se filvedlegg (f.eks. bildene du legger ut i tråden din). Forumet er enda ungt så det beste er kanskje bare å gi ting litt tid og se an :)
 

kongenavtys

Meldem
Tror brukerdatabasen her kommer til å bare vokse og vokse.

Har det økt noe særlig siden du skrev førsteposten (70 besøkende pr/dag)?
 

Jens86

Administrator
kongenavtys skrev:
Tror brukerdatabasen her kommer til å bare vokse og vokse.

Har det økt noe særlig siden du skrev førsteposten (70 besøkende pr/dag)?
Det har vokst litt. Jeg ser nå at om man søker på Poseidon Klinikken kommer siden på 2. plass. Samme med f.eks. Poseidon Klinikken erfaringer.

Mangler fortsatt å ranke høyt på hårtransplantasjon, hårtap osv., men håper det kommer etterhvert som innholdet øker.
 

Finasteride

Supermoderator
Et alternativ på sikt kan være å legge siden over på .no domene. Innholdet i seg selv viser at siden er seriøs, men for de ferske som faktisk vet null om emnet kan det være betryggende med .no domene ;P Bare noe som falt meg inn.
 

kongenavtys

Meldem
Jens86 skrev:
kongenavtys skrev:
Tror brukerdatabasen her kommer til å bare vokse og vokse.

Har det økt noe særlig siden du skrev førsteposten (70 besøkende pr/dag)?
Det har vokst litt. Jeg ser nå at om man søker på Poseidon Klinikken kommer siden på 2. plass. Samme med f.eks. Poseidon Klinikken erfaringer.

Mangler fortsatt å ranke høyt på hårtransplantasjon, hårtap osv., men håper det kommer etterhvert som innholdet øker.
Joda, men det er det jo et par andre samarbeidsnettsider som gjør.

@ Finasteride : .info-domener har dessverre blitt brukt til spam i X antall år, noe som har gjort at det har blitt sett på som litt "shady". Det er synd da jeg alltid har syntes at det er et flott TLD.
 

Finasteride

Supermoderator
Jepp. Men selvfølgelig, det er litt ekstra tiltak og opprette .no domene. Da må man gjerne registrere en ideell organisasjons, f.eks "Norsk Hårtapsforum" eller "Foreningen for de som er rammet av hårtap" hehe ;P
 

Jens86

Administrator
Finasteride skrev:
Jepp. Men selvfølgelig, det er litt ekstra tiltak og opprette .no domene. Da må man gjerne registrere en ideell organisasjons, f.eks "Norsk Hårtapsforum" eller "Foreningen for de som er rammet av hårtap" hehe ;P
Tanken på å opprette en forening er faktisk ikke så dum. Man har jo f.eks. American Hair Loss Association til sammenlikning. Ulempen er at jeg ikke vil at man skal kunne google mitt fulle navn og se at jeg leder en forening for personer med hårtap. :p
 

Finasteride

Supermoderator
Den skjønner jeg. Hadde faktisk en ide for 3 år siden å lage en side som du nå har laget, men siden man må avsløre identiteten sin for å registrere .no domene så tok jeg aldri steget. Hårtap er ikke noe vi har lov å snakke om i vårt samfunn som Spencer Kobren sier. Det er vel kanskje muligheten for å registrere anonyme domene når man velger .com/.info som har ødelagt litt ryktet til disse domene. Og hårtapsindustrien er jo kjent for svindel opp gjennom tiden.
 

pantani

Nytt Medlem
Hei!
Jeg fant siden i sommer, da jeg hadde avtalt en konsultasjonstime ved Poseidon klinikken. Googlet noen sider på nettet, jeg husker faktisk ikke hva de het, bare at det var veldig mye mistenkeliggjøring både av bransjen og ulike folk som skrev. Jeg leste innleggene til Arne Bjarne Arnøe og de var de første jeg leste som virket ærlige og troverdige og relevante for meg i og med at jeg hadde en avtale med Poseidon.
Jeg har registrert meg på forumet, men er en nesten "sovende " bruker.
Da jeg har bodd i Tyskland og snakker tysk, har jeg fått med meg at treneren til Borussia Dortmund, Jürgen Klopp, har tatt en HT, kåret til "årets mest vellykkede". Jeg fant ut han hadde latt seg operere i Düsseldorf på en privat klinikk av dr. med. Malte M. Willnow. Han er visstnok en kapasitet i denne bransjen og skal ha utviklet en metode for HP ved hjelp av en spesiell laser, Hairlase. Singel- dobbel- og trippelgrafts blir implantert ved bruk av laser og man bruker også en scanner, som formidler den optimale fordelingen av de transplanterte hårrøttene.
Er det denne metoden også Poseidon benytter? Jeg tenkte jeg skulle ringe Sten Thure Eriksen og spørre. Jeg har fått noen e-poster fra ham i forbindelse med at jeg har betilt time for operasjon i desember, men det er oppstått en feil på webleseren min, så jeg får ikke sjekket det umiddelbart.
Snakket forresten med frisøren min i dag og han fortalte at i motsetning til den såkalte "gammeldagse" FUE- metoden, hvor man skjærer ut hudstrimler, så etterlater de "nye metodene", hvor man velger ut enkelte hårsekker, et bakhode som et "sjakkbrett", som gjør det umulig av estetiske grunner å ha kort hår bak. For det er vel slik, at de hårsekkene du tar ut bak, er tapt for alltid, eller vokser det ut nye?
mvh. pantani
 

Jens86

Administrator
@pantani jeg har aldri hørt om metoden du beskriver. Poseidon bruker vanlig FUE (pluss HydraCell/ACell som de akkurat har lansert).

Slik det er i dag vokser ikke hårsekkene du tar ut bak ut igjen. Men det er en del klinikker som forsker på regenerering. Foreløpig er det ingen som kan si med sikkerhet hvor godt dette fungerer, eller om det fungerer i det hele tatt, men i korte trekk så går det ut på å la litt av hårroten sitte igjen i donorområdet hvis jeg har forstått riktig!
 

Finasteride

Supermoderator
Tror denne Acell teknologien har til formål å gi gro tilbake noen av donorhårene, i tillegg til å generere flere hår i mottakerområdet. Hvertfall slik jeg forstod videoene til han legen i New York. Men det er ikke bevis for at dette fungerer som planlagt på hår. Når man tar ut bare deler av en hårrot har jeg litt vanskelig for å forstå at dette skal gå bra. Da har man muligens ødelagt denne slik at den ikke vokser ut i mottakerområdet, og heller ikke i donorområdet. Men det jobbes/forskes på løsninger som vil gi evig donorhår.
 

Jens86

Administrator
Hei!
Jeg fant siden i sommer, da jeg hadde avtalt en konsultasjonstime ved Poseidon klinikken. Googlet noen sider på nettet, jeg husker faktisk ikke hva de het, bare at det var veldig mye mistenkeliggjøring både av bransjen og ulike folk som skrev. Jeg leste innleggene til Arne Bjarne Arnøe og de var de første jeg leste som virket ærlige og troverdige og relevante for meg i og med at jeg hadde en avtale med Poseidon.
Jeg har registrert meg på forumet, men er en nesten "sovende " bruker.
Da jeg har bodd i Tyskland og snakker tysk, har jeg fått med meg at treneren til Borussia Dortmund, Jürgen Klopp, har tatt en HT, kåret til "årets mest vellykkede". Jeg fant ut han hadde latt seg operere i Düsseldorf på en privat klinikk av dr. med. Malte M. Willnow. Han er visstnok en kapasitet i denne bransjen og skal ha utviklet en metode for HP ved hjelp av en spesiell laser, Hairlase. Singel- dobbel- og trippelgrafts blir implantert ved bruk av laser og man bruker også en scanner, som formidler den optimale fordelingen av de transplanterte hårrøttene.
Er det denne metoden også Poseidon benytter? Jeg tenkte jeg skulle ringe Sten Thure Eriksen og spørre. Jeg har fått noen e-poster fra ham i forbindelse med at jeg har betilt time for operasjon i desember, men det er oppstått en feil på webleseren min, så jeg får ikke sjekket det umiddelbart.
Snakket forresten med frisøren min i dag og han fortalte at i motsetning til den såkalte "gammeldagse" FUE- metoden, hvor man skjærer ut hudstrimler, så etterlater de "nye metodene", hvor man velger ut enkelte hårsekker, et bakhode som et "sjakkbrett", som gjør det umulig av estetiske grunner å ha kort hår bak. For det er vel slik, at de hårsekkene du tar ut bak, er tapt for alltid, eller vokser det ut nye?
mvh. pantani
Hvordan gikk det @pantani ?
 

romeo

Nytt Medlem
Fant denne siden da jeg søkte etter erfaringer ved bruk av fin og recrea forte . Grunnen til at jeg endte opp med å registrere meg var at jeg ikke kunne se bildene som 'gjest'. Siden var forøvrig blant de topp 5 øverste treffene på google.
 

Jens86

Administrator
Fant denne siden da jeg søkte etter erfaringer ved bruk av fin og recrea forte. Grunnen til at jeg endte opp med å registrere meg var at jeg ikke kunne se bildene som 'gjest'. Siden var forøvrig blant de topp 5 øverste treffene på google.
Velkommen!
 

Topp