• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Kjøp av minoxidil

Vk89

Meldem
Hei.

Er det noen som har prøvd og kjøpe minox etter di nye tollreglene kom, og er det fortsatt mulig og få tak i minox fra utlandet? Har ikke kjøpt noe av dette midlet siden i fjord, og har da heller ikke måtte ha betalt noe toll på dette produktet tidligere.

Mvh. Vegard
 

Jens86

Administrator
Veldig mange på Amazon og eBay har sluttet å sende til Norge, og mye blir stoppet i tollen nå. Det er jo i utgangspunktet ikke lov å bestille fra utlandet selv om det er reseptfritt.

Selv bestiller jeg fra Apotekhjem nå.
 

Vk89

Meldem
Veldig mange på Amazon og eBay har sluttet å sende til Norge, og mye blir stoppet i tollen nå. Det er jo i utgangspunktet ikke lov å bestille fra utlandet selv om det er reseptfritt.

Selv bestiller jeg fra Apotekhjem nå.
Apoteket selger vel bare recrea forte går jeg ut ifra? Hvordan er dette midlet og bruke i forhold til minox som bestilles ifra ebay?
 

Hårtap123

Nytt Medlem
Slik jeg har forstått det risikerer du at det blir stoppet dersom produktet er markedsført som legemiddel (og det kan inkludere øyedråper, kremer, alt som inntas osv), eller at virkestoffet står oppført på narkotikalisten, urtelisten, dopinglisten, eller legemiddellisten.

Unntaket er hvis legemiddelet er et godkjent legemiddel i Norge - OG, bruksanvisningen er på norsk.
 

Topp