• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Min reise med Skandinavisk Hårinstitutt måned for måned. Hårlinje, krone og topp.

Simo33

Nytt Medlem
Hei. Jeg tok hårtransplantasjon i slutten av august 2024. Dette ble gjort av doktor Emil på Skandinavisk Hårinstitutt i Oslo. Han ordnet ny hårlinje, og fylte også inn noe på kronen og midt på hodet. Etter anbefaling fra doktor Emil startet jeg på finasteride . Jeg opplevde hårtap allerede i en alder av 18 år, hvor det gradvis har blitt tynnere, spesielt i vikene.

Under kan dere se prosessen og progresjonen fra transplantasjonsdagen og frem til kontrollen jeg hadde nå etter 5,5 måneder. Jeg kommer også til å oppdatere med nye bilder i måndene som kommer frem til 1års dagen.

Her er bilder fra behandlingsdagen før og etter inngrepet, samt månedsoppdateringsbilder.

Før:

DSC_8687.JPG DSC_8725.JPG DSC_8785.JPG DSC_8763.JPG DSC_8782.JPG

Rett etter:
DSC_8813.JPG DSC_8819.JPG

Vedlegg

Simo33

Nytt Medlem
Hei. Legen anbefalte det sånn pga hodeformen. Hadde litt mer hår på midten før operasjonen, så fremstår nokk litt mer markert der nu, men det vill gjevne seg ut om noen måneder sa legen. Påpekte det får han sjøl faktisk betalte 95k

om785

Moderator
Hei. Legen anbefalte det sånn pga hodeformen. Hadde litt mer hår på midten før operasjonen, så fremstår nokk litt mer markert der nu, men det vill gjevne seg ut om noen måneder sa legen. Påpekte det får han sjøl faktisk betalte 95k
Hvor mange grafts?

Simo33

Nytt Medlem
2750+ va plan før operasjonen. Nøyaktig kor mange det ble er jeg ikke sikker på. Men utifra bildan jeg fikk tilsendt kan nokk dette antallet stemme.

Topp