• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Jens86

Administrator
Kortversjonen

Lovende resultater: ET-02, en ny topisk behandling mot hårtap, viste en seksdobling i veksten av normalt hår og en 10 % økning i hårbredde etter fem uker, uten alvorlige bivirkninger.Sammenligning med eksisterende behandling: ET-02 leverte raskere og bedre resultater enn minoksidil, men direkte sammenligningsstudier mangler.Fremtidige planer: En større fase 2-studie med 150 deltakere skal gjennomføres i 2025 for å undersøke langtidseffekter og sikkerhet.

Oppsummeringen er AI-generert ✨

Eirion Therapeutics har annonsert svært positive resultater fra sin første kliniske studie på mennesker med ET-02, en ny behandling mot androgen alopeci (aldersrelatert hårtap). Dette kan være et viktig steg fremover i kampen mot hårtap.

Hva er ET-02?

ET-02 er en topisk behandling som retter seg mot hårfollikkelens stamceller. Ifølge...
Fortsett å lese...

Sist redigert:
Har lest jevnlig om "lovende" nye midler mot hårtap de siste 15-20 årene, men de kommer aldri på markedet virker det som. Det virker som det blir "aldri" noe mer enn Minoxidil og Finasterid (+ off-label Dutasterid for de som tør).

Denne behandlingen virker å være spesielt effektiv, så kanskje denne gangen....

om785

Moderator
Har lest jevnlig om "lovende" nye midler mot hårtap de siste 15-20 årene, men de kommer aldri på markedet virker det som. Det virker som det blir "aldri" noe mer enn Minoxidil og Finasterid (+ off-label Dutasterid for de som tør).

Denne behandlingen virker å være spesielt effektiv, så kanskje denne gangen....
Var vel for 18 år siden onkelen min sa det snart kommer en hårkur :p Personlig tror jeg ikke det kommer noen mirakelkur. Kanskje noe mer effektiv versjon av dut/fin/min.

Topp