• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Scalp Micropigmentering (SMP)

Hei,
Jeg har 2 x hårtransplantasjoner med tilsammen ca 2700 FUE graft. Disse har blitt fordelt på viker og kronen. Resultatet er så bra som man kan forvente. Det ble mye bedre enn før! Likevel plages jeg litt av at hodebunnen er synlig (jeg har lys hud og mørkt hår), og derfor gjør jeg research på scalp micro pigmentering/smp tattoo. Tanken er å «tatovere» inn prikker på hodebunnen for å gi en illusjon om tykkere hår i kronen. Jeg lurer på om noen har erfaring fra SMP i Norge?

om785

Moderator
Det er ikke anbefalt siden blekket misfarges overtid og det vil se stygt ut. Fra avstand ser man ikke igjennom, men på nærthold vil det se fake og farget ut. I Norge er det Ikke mange flinke aktører som i feks England og USA. Smp er best om du skal ha barbert hode. Sjekk ut https://www.reddit.com/r/SMPchat/ de har god oversikt over flinke SMP behandlere og hva du bør tenke på for langsiktige resultater. Er Mye bedre om du tar en billig tur til England.

Det er ikke anbefalt siden blekket misfarges overtid og det vil se stygt ut. Fra avstand ser man ikke igjennom, men på nærthold vil det se fake og farget ut. I Norge er det Ikke mange flinke aktører som i feks England og USA. Smp er best om du skal ha barbert hode. Sjekk ut https://www.reddit.com/r/SMPchat/ de har god oversikt over flinke SMP behandlere og hva du bør tenke på for langsiktige resultater. Er mye bedre om du tar en billig tur til England.
Takk for svar :) et alternativ er å dra til utlandet ja. Ulempen er at man ofte trenger 3 runder/sessions og da blir det hverken billig eller enkelt å dra til england

om785

Moderator
Takk for svar :) et alternativ er å dra til utlandet ja. Ulempen er at man ofte trenger 3 runder/sessions og da blir det hverken billig eller enkelt å dra til england
Stemmer, jeg er usikker på prisene i Norge men tror det ligger på 20-50k per behandling. Noen klinikker er dyrere en andre. Vet at det er en i tønsberg som gjør det for 8-10k men husker ikke hva han heter

Froode

Nytt Medlem
Smp klinikken, Kim...drevet med dette en stund. Nylig fåt utført 3 sessions....1 igjen for touch up...har tynt hår på toppen(har tatt hårtransplant tidligere ja) hårbunn virker ikke så gjennomsiktlig nå, godt supplement kan være
Varer ikke evig pga organisk vekst så påfyll hvert 3-5 år etter hva din kropp/hud reduserer blekket, eller bleker det

Topp