• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Sjampo egnet til minoksidil

Generalb

Nytt Medlem
Hei, har nå brukt minoksidil alene i 4 år nå, og har da alltid brukt sjampoen som er egnet til recrea forte (recrea forte silikonfri sjampo ) og har hatt bra resultater med den. Ser nå at denne sjampoen ikke er å få tak i lenger og lurte på hva slags andre alternativer man har (evt hva som er årsaken til at den har forsvunnet). Har sett litt på Fungoral , men prøver å finne noe som tilsvarer recrea forte sjampoen.

om785

Moderator
Jeg bruker Daxin, fikk den anbefalt av hudlegen, og den funker bra for meg. Her er Link. Når det gjelder sjampo sammen med Recrea, spiller det egentlig ingen rolle hvilken du bruker, det er mest en markedsføringsteknikk fra deres side slik at folk kjøper mer av produktene deres. Det viktigste er at sjampoen er mild og ikke tørker ut hodebunnen. En god babysjampo funker helt fint også, eller omtrent hvilken som helst pleiende sjampo. Ps, spør du chatgpt om lignende alternativer vil den liste opp massevis av produkter som er lik recrea sjampoen, jeg får ikke limt det inn her av en eller annen grunn.

Generalb

Nytt Medlem
Jeg bruker Daxin, fikk den anbefalt av hudlegen, og den funker bra for meg. Her er Link. Når det gjelder sjampo sammen med Recrea, spiller det egentlig ingen rolle hvilken du bruker, det er mest en markedsføringsteknikk fra deres side slik at folk kjøper mer av produktene deres. Det viktigste er at sjampoen er mild og ikke tørker ut hodebunnen. En god babysjampo funker helt fint også, eller omtrent hvilken som helst pleiende sjampo. Ps, spør du chatgpt om lignende alternativer vil den liste opp massevis av produkter som er lik recrea sjampoen, jeg får ikke limt det inn her av en eller annen grunn.
Har lest at så lenge sjampoen ikke in holder silikon, så skal det være good å bruke..? men ser at det igjen da er veldig mye forskjellig å velge mellom.

om785

Moderator
Har lest at så lenge sjampoen ikke in holder silikon, så skal det være good å bruke..? men ser at det igjen da er veldig mye forskjellig å velge mellom.
«Silikonene danner en hinne over hårene som kan tynge det ned. Over tid kan denne hinnen bygges på til det ganske enkelt ikke blir mulig for pleiende ingredienser å ta seg inn i hårstrået. Det kan føre til matt og tørt eller fett hår, fordi håret ikke får tilstrekkelig med fuktighet og pleie i dybden». Er nok bare det, velg den sjampoen som passer deg best. Bare kjøp en mild og pleiende en. Utvalget er stort og du kan omtrent ta hvilken som helst.

Dr. Hazal

Nytt Medlem
There are some pharmaceutical companies solely focusing on hair loss. You can check their products as they are very good. (Advertisement/Reklame) HairMD is my personal favorite you can check their products, I do trust them, I am also one of their ambassadors.
Please remember, seeing a doctor and getting advice on those things is always better, your doctor can also guide you with some treatments.

Sist redigert av en moderator:

om785

Moderator
There are some pharmaceutical companies solely focusing on hair loss. You can check their products as they are very good. (Advertisement/Reklame) HairMD is my personal favorite you can check their products, I do trust them, I am also one of their ambassadors.
Please remember, seeing a doctor and getting advice on those things is always better, your doctor can also guide you with some treatments.
Hi, Just a reminder that promotional posts need to be clearly marked, especially if you’re connected to the brand or product. Sellers and clinics are responsible for following marketing laws. I have edited your post.

100xp

Meldem
Jeg bruker seba med hair care everyday shampoo, for normal to dry hair. ( Grønn flaske) Den jeg fikk anbefalt å bruke etter HT å bruker den enda.

Topp