• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

The best of the best

krizziii

Nytt Medlem
Hei,

Et spørsmål jeg har lurt på lenge;

Vi ser alle kjendiser i dag og det er ikke en eneste en (mer eller mindre) som har synlig hårtap . Det er helt åpenbart at mange av disse har tatt transplantasjon, bare basert på statistikken - det er ikke mulig at et sånt utvalg av befolkningen har et perfekt hårfeste.

for eksempel Rooney, Beckham etc etc? hvis vi bruker Rooney som eksempel, han har ekstremt hårtap, 7 Norwood hvis jeg har forstått rett. Det tyder (åpenbart) på at de har tilgang på noen løsninger vi vanlige mennesker ikke har. så mitt spørsmål til dere er; hva er disse løsningene - hvor går de? La oss si jeg har en million i cash jeg kan bruke på dette - hva gjør jeg da?

takk

Rooney har vært ved Harley Street Hair Clinic i London, lett å finne info om dette. Det er bare å dra på de beste klinikkene i verden, har du en million kan du ganske så sikkert dra på verdens beste. Jeg er ikke enig i at kjendiser har tilgang til bedre klinikker enn oss vanlig dødelige. Hasson and Wong i Vancouver skal være bra og ikke minst Dr Besinga i Belgia

krizziii

Nytt Medlem
Takk. Det jeg ikke forstår er forskjellen på fleks Besinga og andre? Er det bare at han tar fler grafs? Hva gjør han til en de mest demanding folkene i verden går til? Og hvor mye koster typisk en transplantasjon hos han?

Fredrik - BHR Clinic

Anbefalt av AHLA
Takk. Det jeg ikke forstår er forskjellen på fleks Besinga og andre? Er det bare at han tar fler grafs? Hva gjør han til en de mest demanding folkene i verden går til? Og hvor mye koster typisk en transplantasjon hos han?
Det er mange aspekter som må være sanne for at en hårtransplantasjon skal oppleves naturlig.

De mindre utdannede fokuserer vanligvis på tetthet – «hvis det bare er høyt, så blir alt bra». Det trenger ikke nødvendigvis å være høyt, men det viktigste er at det matcher originalt hår uten kontrast.

Vinkelen på transplantatet er også viktig. Hvis det ikke følger det originale håret, skaper det en kontrast som oppleves som unaturlig. Vekstretningen varierer over hodebunnen. Hårgruppeplassering hvor hårsekker med ett hår plasseres foran og større hårsekkgrupper plasseres bak for å bygge volum for et godt resultat. Plasseringen av håret har også betydning. Tynnere hår fra sidene av hodet er ofte bedre egnet for hårfestet. Noen klinikker trekker kun ut på baksiden av hodet, noe som betyr at denne effekten aldri kan oppnås.

Også viktig er hvor dypt transplantatet er plassert - hvis det gjøres feil, forårsaker det groper eller arr.

Ekstraksjonsmønster i donorområdet for å unngå overekstraksjon og samtidig bevare det for fremtidige intervensjoner er også fint for legen å tenke på. I tillegg trengs et profesjonelt team som kan utføre alle trinn i løpet av operasjonsdagen.

Dette er ikke alt! Som du ser er det mange deler som til sammen bygger et sluttresultat i verdensklasse.

MERK! Dr Bisanga, Dr Kostis og jeg besøker Oslo lørdag 2. juli for å gjennomføre konsultasjoner. Det er en god mulighet til å måle donorområdet, miniatyrisere, få utformet en hårfeste og få en profesjonell mening angående hårsituasjon din. Kontakt meg for info!

Sist redigert:

Topp