• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Vurderer transplantasjon

Munk10

Nytt Medlem
Er en snart 50 år gammel mann som har hatt et gradvis - men moderat - hårtap de siste 20 årene. Begynte å bruke minoxidil som 32-åring, og det bremset hårtapet betydelig. Men de siste par årene har det tiltatt, og nå er jeg synlig tynn på toppen. Jeg har valgt å utsette en transplantasjon i påvente av at hårtapet blir mer synlig, men føler at det begynner å bli aktuelt nå. Dere som har vært gjennom prosedyren - og vært i kontakt med klinikker; bør man vente til månen er ytterligere synlig for å unngå å skade eksisterende hår? Er det best å barbere hodet før et inngrep - og er det noen der ute som har oppnådd tilfredsstillende resultater ifm krone-transplantasjon på klinikker i Norge? A25218AC-4EAC-427C-9E5D-480E31B54973.jpeg
 

Framble

Nytt Medlem
Ser jo bare ut som du er litt tynnere i krona. Dette synes jo nesten ikke! Fortsett med minoxidil og kanskje vurder Finasterid ? Nå vet jeg ikke hvordan vikene dine ser ut, men du har nok lenge igjen før det er noe vits med transplantasjon.
 

Nysgjerrig

Nytt Medlem
Ville bare brukt en passende toppik siden det er så lite synlig spot. Forventer du økning i tap ville jeg begynt med finasteride. Skal du uansett ta HT må du begynne med fin etterpå som behandling. Men jeg ville helt klart ventet siden du har mye hår. De kjente aktørene krever kortklipt for å ha best arbeidsforhold til best resultat, og det er jo forståelig.
 

Topp