• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Bivirkninger - hår i ansiktet

Hairoic

Nytt Medlem
..derfor må nok jeg gå på Recrea forte resten av livet. Det som jeg nå har fått som bivirkning av Recrea forte er hårvekst i ansiktet. Er veldig fortvilet og vet ikke helt hva jeg skal gjøre.
Sitat fra veientilhelse.no: "Som en generell retningslinje anbefales det ved 5% for menn og 3 eller 4% hos kvinner for å forhindre at det dukker opp hår i ansiktet."
En annen ting, hvis du tar minox på kvelden, så kommer det kanskje minox på puta og derfor i ansiktet!?

dame68

Nytt Medlem
Sitat fra veientilhelse.no: "Som en generell retningslinje anbefales det ved 5% for menn og 3 eller 4% hos kvinner for å forhindre at det dukker opp hår i ansiktet."
En annen ting, hvis du tar minox på kvelden, så kommer det kanskje minox på puta og derfor i ansiktet!?
Jeg trodde man kun fikk kjøpt den med 5%?

dame68

Nytt Medlem
I Norge finnes den bare i 5%, mens i Sverige, USA, Tyskland osv. har de også i 2%. Men det virker som om de fleste kvinnene i disse landene også velger 5% for at det skal ha bedre effekt.
Ok, jeg snakket med hudlegen min om og kun ta det 1 gang i døgnet, men det var han litt skeptisk til mens jeg vet at en annen kvinnelig hudlege hadde sagt til en venninne av meg at det holdt at man kun 1 gang og at man faktisk kunne bruke den sjampo man selv ønsket . Hvilke erfaring har andre?

Nordpolen

Nytt Medlem
Jeg har absolutt ingen fasit, men det jeg har lest her og andre steder er at minoxidil virker i ca. 22 timer, så når man påfører det morgen og kveld har man da jevn tilgang, hvis jeg kan si det slik. Om man tar en gang i døgnet blir det litt mindre, men mange har likevel hatt effekt av det.

Det med sjampo skjønte jeg ikke helt - min hudlege sa også at jeg kunne bruke hvilken som helst shampoo. Men det er viktig at den er uten silikon, for det kan legge seg som en hinne i hodebunnen og bremse effekten av minoxidil. Balsam har veldig ofte silikoner, shampoo ikke like often, men sjekk likevel. Det er gjerne stoffer som slutter på -cones, -conols, -silanes, og -siloxanes. De man ser mest på flaskene er cyclomethicone og dimethicone.

En del bruker som sagt også Fungoral , siden den har økt hårvekst som bivirkning.

Juliane

Nytt Medlem
Men bruker dere recrea forte i hele håret? Det er jo veldig oljete og håret blir jo klissete av det. Jeg har diffust hårtap mest foran i ansiktet/pannen og det er vanskelig å få det innimellom her syns jg. Jeg bruker en halv finasteride hver dag, funker greit men blir ingen gjenvekst

Amanda

Nytt Medlem
Men bruker dere recrea forte i hele håret? Det er jo veldig oljete og håret blir jo klissete av det. Jeg har diffust hårtap mest foran i ansiktet/pannen og det er vanskelig å få det innimellom her syns jg. Jeg bruker en halv finasteride hver dag, funker greit men blir ingen gjenvekst
Jeg har lest om andre som bruker skum varianten. Og bruker dere recrea forte kun der dere er tynn I håret? Jeg tar 3/4 tabl.finasterid. men bruker ikke recrea forte ennå.

dame68

Nytt Medlem
Jeg bruker 7 dråper morgen og kveld, har gjort det siden juni, i tillegg i tillegg så går jeg inn i min 3 uke med Finasteride. Har veldig mye ny hårvekst, ser nesten ut som jeg har en pelskant i front. Men jeg mister samtidig fortsatt mye hår .

Topp