• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Bilder dermaroller start

DGB

Moderator
Startet med dermaroller idag. Må si det var smertefullt å utføre men tenker at jeg takler smerten bedre neste gang . Jeg begynte å nyse veldig mye som mange av forum brukerne opplevde mens de brukte dermarolleren.
 

Vedlegg

Hairetic

Nytt Medlem
Haha sant, den nysinga er irriterende. Jeg opplevde første gangen som jævli smertefull, men nå merker jeg nesten ingenting lenger
 

DGB

Moderator
Finasteride skrev:
Bruker du den på hele hodet eller kun viker?

jeg bruker den på viker og hårlinjen.
[hr]
Hairetic skrev:
Haha sant, den nysinga er irriterende. Jeg opplevde første gangen som jævli smertefull, men nå merker jeg nesten ingenting lenger

Hvis man merker mindre smerte videre, vell da er det er noe å se frem til for meg :p

hvor lenge har du dermarollet nå og hvordan er resultatene?
[hr]
Hairetic skrev:
Haha sant, den nysinga er irriterende. Jeg opplevde første gangen som jævli smertefull, men nå merker jeg nesten ingenting lenger

Hvis man merker mindre smerte videre, vell da er det er noe å se frem til for meg :p

hvor lenge har du dermarollet nå og hvordan er resultatene?
[hr]
Finasteride skrev:
Bruker du den på hele hodet eller kun viker?

jeg bruker den på viker og hårlinjen.
 

Finasteride

Supermoderator
Hvordan vil du si dette har fungert i forhold til Voltarol som du prøvde tidligere? Er dermaroller mer effektiv eller kombinerer du dem?
 

DGB

Moderator
Jeg synes det fungerer mye bedre enn Voltarol, jeg vil si at jeg får mye raskere resultater med dermaroller og minox . Hadde ikke brukt minoxidil i ca 2 uker. Men etter å ha fått den forrige lørdag ser jeg hvor stor forskjell det gjør når du legger til minox og dermarolling.

Jeg har ikke kombinert dem, siden jeg leste et sted at når du skader området så blir pgd2 nivåene redusert. Jeg skal utforske litt og spørre noen forum brukere om det.

Siden minox + voltarol + tetreolje gir bedre effekt en vanlig minox. Trur jeg teoretisk at det kan forsterke effekten av dermarolleren.
 

Jens86

Administrator
Så du bruker recrea forte 6 dager i uken og dermaroller den siste? Hvor mange "økter" med rulling har du gjennomført? Blør du hver gang?
 

DGB

Moderator
5 økter har jeg gjennomført. Ja jeg prøver å blø godt hver eneste gang og det gjør en forskjell.

Jeg har ikke blødd så mye i min venstre side og resultatene der er mindre sammenlignet med min høyre side hvor jeg blør hver eneste gang jeg dermaroller på søndager. Etter det dermaroller helt videre til torsdag i et mindre nivå helt til huden blir rødt å irritert. Deretter påfører jeg minoxidil.

Jeg har startet å bruke litt minoxidil etter jeg dermaroller på søndager. Jeg vet dette er veldig farlig men Prettyfly83 har jo brukt minoxidil rett etter han dermaroller og han har ingen side effekter. Det er muligens fordi han bruker 0,5 mm dermaroller.
 

Baker1986

Meldem
Er interessert i dermarolling selv, men har liksom ikke skjønt helt hva som er hovedmekanismen i måten det virker på. Er det pga bedre absorbering av ting du smører inn i knollen, eller er det wounding som er mest tungtveiende? evt begge?
 

Jens86

Administrator
Begge deler så vidt jeg har skjønt. Men for å oppnå bedre penetrering trenger man bare 0.5mm, for wounding ser det ut til at man må ha minst 1.5mm.
 

Jens86

Administrator
Dette er det jeg mener å ha lest: for økt penetrering må det rulles før hver påføring, men 0.5mm holder. For wounding må man ha minst 1.5mm og man skal ikke påføre minoksidil samme dag. Kanskje @Jens86 kan svare bedre på dette.
 

DGB

Moderator
Beklager at jeg har ikke har informert dere på en god stund nå. Årsaken til dette er nemlig dårlig levering av dvs varer jeg har bestilt.

Jeg bestemte å kjøpe nye dermarollere siden den jeg hadde sluttet å ha god effekt. Jeg måtte presse mye hardere enn vanlig får å det til blø. Da bestilte jeg nye dermarollere 17 oktober. De kom aldri , da kontaktet jeg dem og fikk pengene refundert... rart at de aldri sa ifra. Dermed er nye dermarollere bestilt så ja dette har godt opp og ned.

Men jeg kan bekrefte at jeg fått gode resultater fra dermarolling, 4 nye terminal hår, med mange vellus hår over begge vikene. Jeg håper jeg aldri kjøper noe fra en slik selger igjen. Jeg skal også bruke b12 vitamin på vikene. Siden b12 øker WNT som bidrar til nye hår. Litt usikker på om jeg skal kjøpe b12 injeksjoner fra apoteket siden de er 1ml og sette 1 ml i hver 60 ml minoxidil. Det andre alternativet er å kjøpe b vitamin væske fra ebay og kansje smøre det på hårlinjen hvergang jeg dermaroller?
 

DGB

Moderator
Nye bilder fra dermarolling

Legg merke til at venstre side har mindre sår enn høyre. Jeg dermarollet med samme belastning på begge sider. Brukte lidocain 2% xylocain som lokal bedøvende. Dette gjorde en forskjell og gjorde smerten mindre for meg.

Brukte minoxidil rett etter dermarolling siden prettyfly83 har de beste resultatene med dermarolling ville jeg prøve dette, startet med veldig små doser 0,2 ml og økte dette gradvis. Merker ingen symptomer og har økt dosen 1 ml i hver vike.
 

Vedlegg

DGB

Moderator
Jens86 skrev:
Takk for updates, synes du selv du har fått noe resultater?

Definivt, høyre vike der hvor jeg har mer blod er det masse vellus hår i forhold til venstre. Som jeg har dermarolla helt det ble "rød" og ingen blod.

Så å gå dypere og la det blø spiller en veldig stor rolle.
 

Topp