hvor er du kjøpte dette fra? fant ikke så gode dermarollere på ebay synes jeg.Hairetic skrev:Har begynt på dermarolling nå: forbered dere på *smerte* og blod. Jeg bruker 1.5 mm siden det virker som dette er den de fleste sier er mest effektiv. Tror også detta er lengden som ble brukt i studien (har ikke giddi å lest).
Du må virkelig bite tenna sammen, men med engang du kommer i gang så går det greit ;P
Tror du kan løsne litt på tenna hvis du ikke presser så hardt. Er ikke meningen at nålene skal helt inn i hodebunnen etter det jeg har forstått.Hairetic skrev:Har begynt på dermarolling nå: forbered dere på *smerte* og blod. Jeg bruker 1.5 mm siden det virker som dette er den de fleste sier er mest effektiv. Tror også detta er lengden som ble brukt i studien (har ikke giddi å lest).
Du må virkelig bite tenna sammen, men med engang du kommer i gang så går det greit ;P
Det stemmer at 1,5 mm ble brukt i studien. De brukte Dermaroller 1 gang per uke, og de påførte ikke minoksidil samme dag som de brukte Dermarolleren. I studien står det følgende:Hairetic skrev:Har begynt på dermarolling nå: forbered dere på *smerte* og blod. Jeg bruker 1.5 mm siden det virker som dette er den de fleste sier er mest effektiv. Tror også detta er lengden som ble brukt i studien (har ikke giddi å lest).
Erythema = rød hud.A dermaroller of 1.5 mm sized needles was rolled over the affected areas of the scalp in a longitudinal, vertical, and diagonal directions until mild erythema was noted, which was considered as the end point of the procedure.
Enig, det ser veldig bra ut. Det samme gjelder bildene i studien. På dette forumet: http://forums.owndoc.com/dermarolling-microneedling/ ligger det masse historier om folk som har forbedret hudkvaliteten utrolig mye - både arr, kvisearr og rynker.DGB skrev:Resultater av noen som har brukt minox med dermaroller i over 2 måneder.
start
http://s1292.photobucket.com/user/PrettyFly83/media/2013-05-23091333_zpsda4acab3.jpg.html?sort=3&o=4
nåværende situasjon
http://s1292.photobucket.com/user/PrettyFly83/media/2013-07-30075527_zps0c95ad00.jpg.html?sort=3&o=1
resultatene er helt fantastiske
My Regime detailed as follows:
1. 2 x minox (generic) morning and evening applications.
2. 1 gram Vita C & 2 grams MSM (now doing for health benefits but started because of the VitC MSM thread).
3. Weekly derma rolling with minox immediately after.
4. Nizoral Shampoo every two days.
My derma roller is a standard 0.5mm 192 needle titanium tipped model - when I researched them, various brochures said "0.5mm for hair growth through increased topical absorption". When I roll it hurts though, not sure if its because of my thin skin, lack of hair or the pressure I use. I get a lot of blood! I then minox immediately after and it burns a bit probably from the alcohol in the minox. Stops bleeding within seconds. I roll in a multiway criss cross pattern over the entire scalp.
Personene deltok i studien brukte brukte ikke minox og dermaroller på samme dag, det anbefales heller ikke å bruke disse 2 på samme dag. Jeg skal starte med dette men jeg må finne ut riktig å bruke dermarolleren riktig. Jeg tror å bruke dette sammen med en minox/voltaren mix vil forbedre effektiviteten.Jens86 skrev:Enig, det ser veldig bra ut. Det samme gjelder bildene i studien. På dette forumet: http://forums.owndoc.com/dermarolling-microneedling/ ligger det masse historier om folk som har forbedret hudkvaliteten utrolig mye - både arr, kvisearr og rynker.DGB skrev:Resultater av noen som har brukt minox med dermaroller i over 2 måneder.
start
http://s1292.photobucket.com/user/PrettyFly83/media/2013-05-23091333_zpsda4acab3.jpg.html?sort=3&o=4
nåværende situasjon
http://s1292.photobucket.com/user/PrettyFly83/media/2013-07-30075527_zps0c95ad00.jpg.html?sort=3&o=1
resultatene er helt fantastiske
Personen bak bildene du linker til bruker bare en 0,5 mm dermaroller forresten;
My Regime detailed as follows:
1. 2 x minox (generic) morning and evening applications.
2. 1 gram Vita C & 2 grams MSM (now doing for health benefits but started because of the VitC MSM thread).
3. Weekly derma rolling with minox immediately after.
4. Nizoral Shampoo every two days.
My derma roller is a standard 0.5mm 192 needle titanium tipped model - when I researched them, various brochures said "0.5mm for hair growth through increased topical absorption". When I roll it hurts though, not sure if its because of my thin skin, lack of hair or the pressure I use. I get a lot of blood! I then minox immediately after and it burns a bit probably from the alcohol in the minox. Stops bleeding within seconds. I roll in a multiway criss cross pattern over the entire scalp.
Kjøpte du med plastikk eller metallnåler ? Var noen av nålene bøyd eller var alle fine? Hvordan er kvaliteten ellers? Har lest litt rundt om kring og er mange som blir mottar svært dårlige produkter..Hairetic skrev:Jeg har to. 1.5mm og 0.5mm jeg ska bruke på rynker sammen med Retin-A
De koster seriøst ikke mer enn rundt $15 så å kjøpe 2 er ikke no big deal i mine øyne, spesielt ikke hvis man får de resultatene som bildene tilsierDa er det faktisk mer effektivt enn den driten som koster flere tusen som vi smører inn i håret ;p
Jeg har lengde på håret (litt lengre enn det du har på dine bilder) å det var null problem.
De nålene går rett igjennom håret ditt uten noe problem![]()
Hehe, du får gjøre som du vil, men jeg personlig hadde prøvd å kopiere studien så mye som mulig.Hairetic skrev:Leste det motsatte jeg. Var en over på en av de store forumene som sa at 1 mm var for kort, han hadde vistnok brukt det et par mnd uten noe resultat å mente man måtte blø for å skade nok. Ellers kunne man jo bare brukt en kam og gnidd hardt ;p
Dette står i studien:Hairetic skrev:Mine står annenhver slik som på bilde.
Men står det i studien at det ikke skulle blød i det heletatt? Trodde det medisinske ordet som ble brukt egentlig mente microhøl jeg? Altså rød hud forårsaket av microblødninger?
Jeg bare googlet erythema, på wikipedia står det følgende:A dermaroller of 1.5 mm sized needles was rolled over the affected areas of the scalp in a longitudinal, vertical, and diagonal directions until mild erythema was noted, which was considered as the end point of the procedure.
Og om hyperemia:Erythema (from the Greek erythros, meaning red) is redness of the skin, caused by hyperemia of the capillaries in the lower layers of the skin. It occurs with any skin injury, infection, or inflammation.[1] Examples of erythema not associated with pathology include nervous blushes.[2]
Så sånn jeg forstår det er det bare rødhet i huden. Men jeg har aldri prøvd dermaroller så jeg vet ikke om det er mulig å oppnå uten blødninger (men det virker som om folk på andre forum har klart det)Hyperaemia or hyperemia is the increase of blood flow to different tissues in the body. It can have medical implications, but is also a regulatory response, allowing change in blood supply to different tissues through vasodilation. Clinically, hyperaemia in tissues manifest as erythema, because of the engorgement of vessels with oxygenated blood.[1] Hyperaemia can also occur due to a fall in atmospheric pressure outside the body.