• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Erfaring Masterklinikken 2017-2019

  • Trådstarter Geir88
  • Startdato
G

Geir88

Hei
Er det noen her som har personlig erfaring med Masterklinikken?
Jeg vurderer en hårtransplantasjon, men er veldig skeptisk.
Det virker så enkelt, og jeg har et stort håp på at det fungerer. (4-5 timer i stolen, så vekser håret ut etter hvert.)
Har vert på konsultrasjon for et par mnd. siden, og utifra hva jeg har blitt fortalt er dette noe jeg virkelig vurderer.

Har selfølgelig prøvd og lese litt på nettet, men ut fra di tråder jeg har lest er det mye negativt.

Håper noen kan fortelle litt om sitt eget resultat fra Masterklinikken...

Mvh
Geir :)
 

Finasteride

Supermoderator
Har ikke vært så mye negative tilbakemeldinger i det siste. Det er lettere å skrive en negativ omtale enn positiv. Kanskje du kan spørre klinikken om referanser som du kan snakke med / møte ?
 

Jonatan

Meldem
Hei, Geir

Jeg vil si både og. Stort sett er jeg brukbart fornøyd, men det er klare minussider.

Plussfaktorer:
Ingen smerte under behandlingen
Hyggelig og god service
Klinikken lover det de holder, ved at de gir gratis etterbehandling hvis du ikke er fornøyd
Ja, jeg har fått mere hår. Dette FUNKER.

MEN:
Resultatet er ikke særlig pent, spesielt ikke hvis jeg klipper meg kort. Jeg er avhengig av å style håret for at det skal se brukbart ut.

Det transplanterte håret har en mørkere farge enn "omgivelsene" (ettersom donorområdet mitt er noe mørkere enn andre deler av håret). Det transplanterte håret krøller seg dessuten. NB: Dette er ikke klinikkens skyld, tror jeg, kun en uheldig bieffekt som jeg har lest at også andre har hatt.

Donorområdet mitt ser heller ikke pent ut. Er håret i donorområdet for tynt, bør du være oppmerksom på at dette kan skje. (Jeg fikk høre at man aldri ville kunne se at deler av nakkehåret var fjernet. Men dette stemmer ikke, iallfall ikke for meg.)
En annen minusside er at donorområdet har fått en gråere farge enn resten. Jeg har lest om dette på nett, og det er også andre som har opplevd dette (iallfall av engelsktalende : )

Summa summarum: Ville jeg ha gjort det om igjen? Jeg tror faktisk det, minussidene til tross. På en tilfredshetsskala fra 5 til 10, havner jeg midt på treet, altså på 5.
 

Tavarepåhåret

Aktivt Medlem
Jeg har selv ikke gjennomført en hårtransplantasjon, men har vært innom tanken. Man kan tenke seg at en person som har mye/full hårmanke har ca 200 hår pr kvadratcentimeter. Dette vil man ikke klare å få til gjennom en hårtransplantasjon. Hvor mange hår pr cm2 avgjøres ut ifra området som skal dekkes samt donor. Mange må ta til takke med 50 hår pr cm2. Da vil man ha tynt hår, men ingen bare flekker. Jeg vil tro at veldig få vil være 100% fornøyd med det. Så hva med å sjekke litt opp i hvor tett de flinkeste klinikkene setter hårene? Det har litt med hvor mange prosent av hårsekkene som overlever flyttingen og hvor godt de utnytter donor. Så ved å velge riktig lege, så kan resultatet bli betraktelig bedre. Ikke bare tettheten, men også hårlinja de setter i panna. Den vil du se i speilet hver dag. Personlig så ville jeg ha sett til en av de anbefalte klinikkene i Tyrkia. De behandler mange flere pasienter i året, og har dermed mye mer erfaring.
 

Henning

Nytt Medlem
Jeg var der i 2016. Tok vel 2500 grafts. På en skala til 10, så gir jeg det 5. Jeg var ikke forberedt på at donorområdet skulle bli litt vell tynt. Jeg kan ikke klippe meg særlig kortere enn 10mm i nakken før det blir synlig (men mulig det bare er jeg som tenker over det). Jeg var fornøyd med dagen der og oppfølgingen i dagene etterpå var veldig god. Hadde dog forventet at de hadde vist interesse for hvordan tilstanden er etter ett år når hårene har vokst fullstendig. Det har noe med å være interessert i "faget" å gjøre.
 

Jonatan

Meldem
Jeg var der i 2016. Tok vel 2500 grafts. På en skala til 10, så gir jeg det 5. Jeg var ikke forberedt på at donorområdet skulle bli litt vell tynt. Jeg kan ikke klippe meg særlig kortere enn 10mm i nakken før det blir synlig (men mulig det bare er jeg som tenker over det). Jeg var fornøyd med dagen der og oppfølgingen i dagene etterpå var veldig god. Hadde dog forventet at de hadde vist interesse for hvordan tilstanden er etter ett år når hårene har vokst fullstendig. Det har noe med å være interessert i "faget" å gjøre.
Støtter ett hundre prosent det du sier, Henning. Samme opplevelse her.
 

Thomas M. Angellsen

Aktivt Medlem
Som dere sikkert vet representerer jeg Hasson and Wong. Og det er ikke uten grunn. Tiden før Hasson and Wong tok en nær kamerat av meg en hårtransplantasjon hos Poseidon klinikken v/Sten Thure som nå er Masterklinikken. Resultatet var ikke bra, stemmer med det @Henning skriver., helt greit. Donor området ble depleted og tettheten foran var ikke noe som var overbevisende.Jeg hadde selv vurdert å gjøre det der, men etter mye research som gikk over i vannvittig mye research ved senere tid gjorde at jeg havnet hos Hasson and Wong. Det gjorde også min kamerat der han foretok repair. Hva fikk vi? Høy tetthet, riktig vinkel på hårene, naturlig hår linje, designet sidehår, oppfølging og service kontinuerlig, etter 1mnd, 3 mnd og 1 år. Det er natt og dag mht på resultat.

Nå er det ikke så lett å reise der pga covid. Hår for hår og hårsekk for hårsekk er det heller ikke dyrere. Men det kan fremstå slik da de norske klinikkene som Poseidon og Masterklinikken er noen av de få klinikkene i verden som regner antallet i hår og ikke hårsekker. Da virker det for dere som at det er grei pris og at dere får mye, det er ikke tilfelle. Mht resultat er det latterlig dyrt.

Jeg ønsker gode klinikker velkommen til Norge. Desverre er det ikke tilfelle per dags dato.
 

Jonatan

Meldem
Hei, Geir

Jeg vil si både og. Stort sett er jeg brukbart fornøyd, men det er klare minussider.

Plussfaktorer:
Ingen smerte under behandlingen
Hyggelig og god service
Klinikken lover det de holder, ved at de gir gratis etterbehandling hvis du ikke er fornøyd
Ja, jeg har fått mere hår. Dette FUNKER.

MEN:
Resultatet er ikke særlig pent, spesielt ikke hvis jeg klipper meg kort. Jeg er avhengig av å style håret for at det skal se brukbart ut.

Det transplanterte håret har en mørkere farge enn "omgivelsene" (ettersom donorområdet mitt er noe mørkere enn andre deler av håret). Det transplanterte håret krøller seg dessuten. NB: Dette er ikke klinikkens skyld, tror jeg, kun en uheldig bieffekt som jeg har lest at også andre har hatt.

Donorområdet mitt ser heller ikke pent ut. Er håret i donorområdet for tynt, bør du være oppmerksom på at dette kan skje. (Jeg fikk høre at man aldri ville kunne se at deler av nakkehåret var fjernet. Men dette stemmer ikke, iallfall ikke for meg.)
En annen minusside er at donorområdet har fått en gråere farge enn resten. Jeg har lest om dette på nett, og det er også andre som har opplevd dette (iallfall av engelsktalende : )

Summa summarum: Ville jeg ha gjort det om igjen? Jeg tror faktisk det, minussidene til tross. På en tilfredshetsskala fra 5 til 10, havner jeg midt på treet, altså på 5.

REVURDERT INNLEGG 9.DESEMBER 2020

Nå i ettertid vil jeg korrigere helhetsvurderingen min som jeg skrev ovenfor og redusere tilfredsheten til 3 av 10. Resultatet er som nevnt ikke på noen måte pent, og klinikkens løfte om at det ikke skulle være noen problemer med å fylle krona, er i beste fall overdrevet. Ja, jeg har fått litt mere hår slik at det er lettere a applisere Toppik, men det er jo ikke derfor jeg betalte 43.000 kroner.... Noe annet jeg stusser over, er det faktum at klinikken på sin hjemmeside gir legene fiktive navn. "Dr Palos" heter noe helt annet i virkeligheten, og det gjør vel sannsynligvis de andre legene også. Men rett skal være rett: Servicen var hyggelig, og jeg fikk en behandling nummer to gratis (selv om resultatet av den omtrent er umulig å se....)
 

Thomas M. Angellsen

Aktivt Medlem
Kjedelig å høre @Jonatan Vil råde alle som vurderer hårtransplantasjon til å se ut av skandinavia. Hasson and Wong er en high end klinikk og leverer d beste markedet har å tilby. De er relativt dyre, lang reisevei, resultatet er derimot i høyeste klasse. Konsistente resultater.

Se Hasson and Wong og få en gratis uforpliktende vurdering

Hasson and Wong

Konsultasjon
 

Topp