• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Bilder Erfaringer med hårtransplantasjon hos Poseidon klinikken

loke

Nytt Medlem

Finasteride

Supermoderator
Hvordan går det @Arne Bjarne Arnøe ? Er resultatet noe bedre nå enn tidligere. Hvis jeg var deg og ikke fornøyd ville jeg testet garantien. Men til alle dere andre, garantien kan aldri gi ham håret tilbake. Det er rett og slett for risikabelt og satse på en hårtransplantasjon i Norge. Ikke det at de ødelegger livet ditt (les 80-90-talls hårtransplantasjoner) men du får ikke den tettheten som kreves for å se ut som du ikke mistet håret i utgangspunktet - noe jeg mener er hele poenget med en hårtransplantasjon.

Har ikke testet garantien. Blir vel egentlig mer og mer fornøyd med resultatet. Tror nok hele poenget er at det er for få grafts som er satt på meg, men de som ble satt inn sitter fortsatt like godt. Kombineres resultatet med Toppik er det faktisk riktig så ok. Skal jeg turen til Oslo tar jeg nok turen innom klinikken for å sjekke ut.

Jens86

Administrator
Har ikke testet garantien. Blir vel egentlig mer og mer fornøyd med resultatet. Tror nok hele poenget er at det er for få grafts som er satt på meg, men de som ble satt inn sitter fortsatt like godt. Kombineres resultatet med Toppik er det faktisk riktig så ok. Skal jeg turen til Oslo tar jeg nok turen innom klinikken for å sjekke ut.
Takk for update, og så bra du er fornøyd! :) Har du et siste bilde du vil dele med oss for å se det endelige resultatet?

andre

Nytt Medlem
Hei, mitt navn er andre og jeg er en meget erfaren mann hva hårtransplantasjon angår. Først vil jeg si det er synd at klinikker som Poseidon eksisterer. Smertefri behandling = løgn. Uten kirurgisk ingrep = Løgn. Man kan ikke trylle inn hårene.. En klinikk som operer med hårstrå og ikke hårsekker bør man i utgangspunktet bli skeptisk til da det er vanskelig og sammenligne pris. Alle seriøse klinikker i verden snakker om hårsekker (1-4 hår i hårsekken) Ikke hårstrå. Da det er sagt vil jeg si til de som tviler og er usikre på om hårtransplantasjon er noe for dem.. hvis du lider av mye hårtrap kan man aldri blir 100% fornøyd. Er du for eksempel helt skallet oppå er det ikke nok hår i donor området til å få ett godt resultat. Da ser det bare dumt ut med hårtransplantasjon. Litt om min historie. Jeg har transplantert totalt 9000 graft i form av 4 hår transplantasjoner på en 10 års periode. Jeg var veldig heldig med donor området mitt hadde en tetthet på 110-130 grafts/hårsekker pr cm2. Jeg tok min første hårtransplantasjon i London i 2003. Det var en fut hvor de skar ut ett stykke i bakhodet for så og dele opp hårsekkene etterpå. Dette var utrolig smertefult i dager og uker etterpå. Noe jeg ikke vil anbefale. men resultatet ble veldig bra. Var en fylling i viker. i 2005 tok jeg en fue hårtransplantasjon på ilter clinic i Stockholm. Ser mange er skeptiske til nordiske leger som utfører hårtransplantasjoner men denne klinikken er faktisk veldig bra. Eller var veldig bra. jeg fikk på fyll av 2200 hårsekker. Året etter fylte jeg på med 2500 hårsekker på samme klinikk. Resultatet var tilfredstillende men ikke perfekt. i fjor reiste jeg til AHD clinic i Antalya hvor jeg fikk 3150 hårsekker i en dense packing fra front til krone. Resultatet nå ett år etter er ok. Fortsatt trenger jeg 3000-4000 hårsekker for å få ett perfekt resultat. Jeg har ca 2000-3000 hårsekker igjen i donorområdet som kan transplanteres. Tas det ut mer begynner det å se tynt ut bak også. Jeg vurder en siste transplantasjon av disse nå i vinter. Altså for min del måtte det 5 operasjoner og ca 22000 hårstrå til for å få ett godt resultat. Poseidon klinikken snakker om 2-3000 hårstrå for og dekke hele front partier eller krone partier. De kan tydeligvis ikke matematikk. For det er det alt handler om. Jeg vil si at man bør ha 100-120 hårstrå pr cm2 hvis området er bart for å få ett bra resultat. Så da kan man måle og regne ut selv. Ikke la dere bli pratet trill rundt av gode selgere som skal tjene penger er mitt tips. Og husk kun 85-90% av håret overlever operasjonen i snitt. Lykke til :) hilsen Andre

Alexander

Nytt Medlem
Det er egentlig likt som det har vært hele tiden. Resultatet hos meg så du etter 1 måned. Ikke har det falt av særlig, og ikke kommet til noe. Det er alt for tynt, men jeg kan godt leve med det. Ser allikevel en bra forbedring fra et før bilde jeg har funnet. Skal uansett på konsultasjon hos Jensen, og høre hva han sier.

Min foreløpige, og sannsynligvis endelige konklusjon er at dette ikke er humbug. Det virker, hårene som ble satt sitter fortsatt godt, men 1000 grafts er utrolig lite. Jeg er fortsatt tynnhåret, men jeg har litt hår overalt.
Og nei, jeg angrer faktisk ikke. Selv om solen skinner gjennom pelsen, så er det bedre enn det var, og det gjør faktisk noe med selvfølelsen.:rolleyes:

Jeg tviler allikevel sterkt på at Posseidon er det beste alternativet, jeg ville undersøkt mer om jeg skulle gjøre det om igjen. Jeg ble forespeilet et helt annet resultat enn hva er tilfellet, det er veldig nære svindel sånn sett.
Prisen jeg betalte var 40.000,-, og da gjorde jeg angivelig et varp siden de hadde litt lite å gjøre akkurat da. Normalpris var ca 60K. Dette var for ca 2300 hårstrå. Så kan de som ønsker det sammenligne priser.;)

Bilder får jeg rett og slett ikke til å legge til. Ser ikke ut til å virke.
Jeg var også hos poseidon for ca et år siden og de ville tilby meg en bra deal på ca samme sum som du betalte siden de hadde "mistet" en kunde men da måtte jeg komme innen en uke. Dette er nok en metode de bruker for å lure folk kjapt inn i det. Jeg tok aldri ht siden jeg har greit med hår men sitter med en følelse at føre var er greit.

Hva var inntrykket ditt av apollo? Jeg tenkte prate med de også. Hvis jeg bestemmer meg for det skal jeg lage en tråd her som dere kan lese :)

P

Pell

Det er alt for mange cowboy'er i denne bransjen og jeg ville ha holdt meg langt unna kjeder som Poseideon. Det er kun et fåtall leger i hele verden som virkelig er i verdensklasse i dette faget og de holder ikke til i Norge. Noen av de beste er lokalisert i USA

Topp