DAG 3:
I dag var min siste dag hos Romina på Statera Clinic. Jeg var så trøtt dagen før at jeg tenkte: “Nå kommer jeg til å sove som en stein i natt!”.
Det skjedde ikke. Rett før jeg var på vei til drømmeland, våkner jeg klokken 04.00 av – brannalarmen på hotellet! Perfekt timing, spesielt etter å ha tatt hårtransplantasjon. Der sto jeg, ute i 5 grader, skallet og rød i toppen, med pysjen på, som om jeg nettopp hadde fyrt på hodet!
Vi ventet ute i 40 minutter før brannvesenet endelig fant røykens kilde. En skikkelig bad hair day uten hår, med andre ord!
Jeg dro til Statera rundt kl. 12, klar for å få PRP -behandlingen. For de som ikke vet hva det er:
PRP er gullstandarden etter en hårtransplantasjon, fordi den stimulerer hårvekst, forbedrer hårkvaliteten og øker blodsirkulasjonen. Den får selv de lateste hårsekkene til å våkne til liv igjen. Det er som å gi håret ditt en god kopp kaffe og si: “Kom igjen, opp og hopp!”
Før jeg fikk selve sprøyten, sjekket Romina hodebunnen min for å forsikre seg om at alt så bra ut og at vi var i rute. Så var det klart for PRP, mens jeg satt der og koste meg med en sjokoladeis.
Hvordan var PRP?
Vel, det er noen nåler i hodebunnen, og det tar maks 5 minutter. Ikke akkurat noe spa-opplevelse, men heller ikke det verste jeg har opplevd. Selve stikket var greit, men når væsken ble injisert, var det litt mer au. Men hey, alt for håret, ikke sant?
Nå sitter jeg her i bilen på en parkeringsplass i Oslo, skriver dette til dere fra laptopen, og er klar for en lang, 8 timers kjøretur hjem. Håper disse innleggene har gitt litt mer klarhet (og mindre skrekk!) rundt det å ta en hårtransplantasjon. Spør meg om det er noe dere lurer på!
Neste oppdatering kommer om en måned, når jeg drar tilbake til Statera for en ny runde med PRP.
Vedlegg
-
923,5 KB Sett: 152
-
556,9 KB Sett: 154
-
809,2 KB Sett: 134
-
2,2 MB Sett: 129