• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Bilder Keep my hairs erfaringer

Här kommer bilder om nån är intresserad :) heh. Ni får gärna vara med och bedöma resultatet på resan, som förhoppningsvis slutar lyckligt!

Ska sägas att bilderna är tatt på badet med spotlight rätt över huvet. Kanske inte ser fullt så gles ut ute en dag det inte är sol. Hoppas inte det iaf! :)

Man, 39 år

1 mån på Minoxidil 2gr dag
1 mån på Neo Stemox 1gr dag
Fungoral schampo var annan dag.
Stemoxydine shampo var annan dag.
 

Vedlegg

Sist redigert:

Jens86

Administrator
Flyttet posten din til en egen tråd!

Du har jo fortsatt mye hår, men man ser at hårlinjen din er det mest utsatte området for hårtap ja.

Det er alt for tidlig å si noe etter bare 1 mnd. Fortsett å holde oss oppdatert, om 2-3 mnd burde du se noen resultater :)
 
Liten glad uppdattering. Min fru sa idag,, du har ju enstaka korta stubb hår i hårlinjen. Jag tänkte inte över det där och då. Men när jag såg i spegeln på badet så visst fan har några 1cm och 1-2 mm hår börjat träda fram i luggen. Känns riktigt lovande.

Är ju upp och ner från dag till dag med hårtap, men kännde för första gången sen jag starta med allt i min regim att jag är på väg mot rätt håll :)

Undrar om det är Stemoxidin, Minox el Fung som funkar. Säkert en kombination av alla.

Ser oxå att min Alopecia Areata i skägget börjar gro till sig. Innan var jag helt kal, inte ett hår i den delen av skägget som var drabbat. Men ser fullt med vellus hår nu. I skägget har jag bara brukt Stemoxidin så tydligen funkar det! ( i kombo med mndre stess)

Med Saw Palmetto på detta så ska det förhåppnkngsvis vi ännu bättre framsteg,, tills jag kan börja på Fin till hösten.

Kämpa på fellow hårtapare :)
 
Tack för det. Jag brukar Minox på morgon när jag står opp, sen Minox igen ca 16 tiden. Stemox tar jag ca 22 på kvällen och sover med det. Funkar bra tycker jag.

Sen använder jag Stemox schampo varannan dag och Fungoral varannan dag.
 
Hej,

Uppdattering önskades så här kommer den.

Har lagt ner Stemoxidin, tyckte det var för dyrt jämfört med resultaten. Har får så vitt gett mig bättre resultat med Stem på min Alopecia Aerata i skägget än i hårlinjen men oavsett inte värt det. Saw Palmetto har jag oxå lagt ned, shedda som en hund så jag blev skrämt.

Men när jag har handuks vått hår efter dusch och kammar håret i slick bakåt så ser jag 1-2 cm långa hår sticka upp i hår linjen och det är inte bara en och två utan bra tätthet! Jag är övertygad om att detta är Minox i kombination med Keto. Ska pröva ta bilder av det..

Så konklusionen är att det går framåt sakta men säkert. Längtar till att börja med Finasterid till hösten!
 

Jens86

Administrator
Høres veldig bra ut. Sheddingen kan også komme fra minoksidil, jeg sheddet som bare det da jeg startet!
 
En vecka in på 1,25 mg Finasterid. Har märkt ökt libido faktiskt, något mindre hårtap. Inga biverkningar så här långt. Håller tummarna det håller sig sån..
 

Finasteride

Supermoderator
Samme bivirkning som jeg opplevde av Fin. Det vil nok stabilisere seg til normalen i løpet av noen måneder. Lykke til og hold oss oppdatert :)
 
En månad på Fin nu,, fortfarande ökt libido. Motsatt av vad jag förväntade! Ser mindre shedding, håret känns lite starkare på ngt vis när det inte faller av som det gjorde innan. Kör på med 2 ggr daglig Minox Foam så nu tänker jag inte på det längre går in i dagliga rutinen. Nu får bara tiden gå.. ;)
 
Hej,

Länge sen jag var aktiv här. Tänkte jag skulle följa upp och skriva lite igen. Har egentligenbara upplevt positiva ting med de 3 stora! Inga mirakel men hårtap stoppade upp och fick tjockare hår, till och med nån gjenvext! Fin var räddningen för mig! I Mars stoppade jag Fin då min fru och jag planerade barn. Hon blev gravid fort så efter rådslag med legen så börjar jag på Fin igen idag efter 3 mån uppehåll!! :(

På de 3 mån har jag tappat otroligt mycket hår! Håret blev livlöst, tunnt, och hårlinjen min har aldriv varit så tunn! ;(

Nu tänker jag köra en kickstart: Fin dagligt, Minox 2ggr dagligt, Keto Shampo var dag, Vichy Neogenics daglig kur i 42 dagar med deras Neo shampo varannan dag, plus nån form av kost tillskott för hår.

Hoppas på att få samma goda upplevelse jag hade hela mitt första år på de 3 stora!
 

Jens86

Administrator
Velkommen tilbake! Bra ting hadde effekt. Jeg skal også slutte på finasterid den dagen det blir aktuelt å tenke på å få barn :)
 

Bård

Meldem
Sjekk opp vedrørende om du kan dele opp finanstrid så lenge hun er gravid. Tror jeg leste en gang at støvet kan være skadelig for fosteret og man burde gå på den man ikke deler opp.

Lykke til med kickstarten!
 

Finasteride

Supermoderator
@Keep my hair: Lykke til, håper du får tilbake det du mistet på 3 måneder.
@Bård: Riktig, støvet av knuste tabletter kan påvirke guttefostre. 1mg Propecia er anbefalt om du ikke har mulighet til å holde de knuste tablettene på et trygt sted hvor hun ikke er.
 
Hej,

Tack för stödet. Jag är väldigt försiktig med att dela tabl och bevara dem i dosett långt från henne. Vi har samman tatt detta upp med legen så allt ska vara tryggt enligt legen.

Ska sägas att jag har vänner som tatt Fin utan att veta om risken och tatt Fin under hela svagerskap men ändå fått friska gutter. Så risken är nog liten.. Men jag är oavsett mycket försiktig! Friska barn är viktigare än allt hår i världen!
 

Topp