• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Laser mot hårtap

• Trådstarter Gjest
  • Startdato
G

Gjest

hei! ser att det har dukket opp flere laserhjelmer på markedet, noen som har noen erfaring med disse? laser comb, igrow, theradome?

L

lol

tipper det er penger ut av vinduet..

det koster jo 7-800$? ville prøvd mye annet (billigere) først i allefall!

Finasteride

Supermoderator
Laser har effekt for noen, men ikke godt nok dokumentert til å anbefale det. De 3 store er fortsatt finasterid, minoxidil og fungoral. Har dessverre ikke erfaringer med det - men har vært på tanken flere ganger.

Hvis du har tenkt å prøve laser håper jeg du gir tilbakemeldinger her om resultatet - uansett resultat. LaserComb ville jeg ikke brukt, du må isåfall velge noe som dekker hele hodet.

Har en kamerat som har erfaring med laser comb over flere år. I mine øyne har håret hans ikke forandret seg noe i det hele tatt. Selv hevder han det hjelper, men jeg tror bare hårtap et hans har stoppet naturlig - broren hans og faren hans har helt likt hårtap, og de bruker ikke laser comb. Har ingen erfaring med laser mot hårtap selv.

Finasteride

Supermoderator
Det som sies om laser er at hårene blir litt tykkere. Har denne kammeraten din opplevd litt tykkere hår (de eksisterende hårene blir tykkere) ? Bruker han ingenting annet som finasterid/minoxidil? Har ikke tro på laserComb for den behandler for små områder om gangen. Men laser er ikke godt nok dokumentert å anbefale som en behandling, det blir mer i retning av eksperimentell behandling. Hos mange stopper hårtap naturlig, slik at de slipper å bli NW7. Det har jeg sett flere ganger.

Jeg kan ikke si at håret hans har blitt tykkere nei. Han bruker meg bekjent ikke noe annet enn laser comb og har aldri brukt noe annet heller.

Han er vel overbevist om at det har en effekt, så setter en knapp på at han er redd for å miste det han har igjen om han slutter. Legger meg ikke opp i det, lar han leve i troa :)

Sist redigert:
G

Gjest

Hei igjen, ok da dropper jeg dette, alle før etter bilder og info jeg finner ser ut til å være sponsa nærmest

Hentesveis12

Nytt Medlem
Hei igjen, ok da dropper jeg dette, alle før etter bilder og info jeg finner ser ut til å være sponsa nærmest
Drar opp denne tråden.

Jeg er enig ang sponsede resultater.

Men jeg har også sett DIY laser hatter med imponerende resultater. Dette kan så klart være folk som gjør narr(litt sprøtt opplegg når man tenker over det) men resultatene er der. De kommersielle sidene som selger slike hatter snakker om en spesifikk lys bølge som skal stimulere slik vekst. Har ikke lest nok til å kunne ha min egen mening dessverre.

Skal først hive i meg de "tre store" før jeg eksperimenterer med noe annet.

Største hindringen er jo bruker vennlighet. Er du mye å farter rundt, blir det nok litt krevende å drasse med seg en slik hatt utenfor hjemmet.

Finasteride

Supermoderator
Jepp, men bygg den inn i en caps så blir det enklere å ha med seg og vekker ikke sånn mistanke. Men de vil begynne å lure på flyplassen om de skanner inn en caps fult i ledninger og lysdioder. Kan jo ligne på noe annet.

Jens86

Administrator
Lol :D

Hvis du klarer å bygge dette så er jeg kanskje interessert i å kjøpe en. Kommer litt an på pris, selve behandlingen virker jo uproblematisk og uten bivirkninger.

Finasteride

Supermoderator
Jeg har tro på at du klarer å bygge en slik "device" selv. Kanskje en idè å opprette en egen tråd om akkurat bygging av en slik device hvis du skulle finne på det, så kan vi ta utfordringene som dukker opp underveis der. Har lurt litt på idèen selv og kanskje bestille noen deler fra eBay.

Jens86

Administrator
Jeg har tro på at du klarer å bygge en slik "device" selv. Kanskje en idè å opprette en egen tråd om akkurat bygging av en slik device hvis du skulle finne på det, så kan vi ta utfordringene som dukker opp underveis der. Har lurt litt på idèen selv og kanskje bestille noen deler fra eBay.
Har du noen peiling på hva det koster? Ja, får lage en tråd. Jeg har alltid trodd laser fungerer, bare at det er alt, alt for dyrt i forhold til resultatene man kan forvente.

JohnnyF

Nytt Medlem
11 år senere må det vel gå an å ta opp dette igjen! Mer forskning er gjort. Diodene er blitt sterke og rimeligere. Chatbotene sier at det slike lyshjelmer/caps har dokumentert effekt. Like bra som, og i noen tilfeller bedre enn minoxidil !

Selv tenker jeg på å kjøpe denne fra nordicbiolabs. "Fornuftig" pris, og et høyt antall dioder. Men skal se om jeg finner noen anmeldelser og teknisk spesifikasjoner jeg kan sammenligne mot andre produkter. Effekten på diodene er nok av stor betydning for hvilket resultat man kan få.

cman

Aktivt Medlem
Undersøkte en del rundt dette for noen år tilbake, men husker ikke alle detaljer rundt dette. Men det jeg husker er at det selges mange "laser" hatter/hjelmer som er LED lys. Så er det en viss bølgelengde som skal være "go to" når det gjelder LLLT. LED lys skal ikke ha samme effekt som laser

Jeg kjøpte en hjelm fra Aliexpress til en brøkdel av prisen. Ekte laser og rett bølgelengde

Topp