• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Min erfaring med Statera Clinic i Sandvika – valgte Norge fremfor Tyrkia

Jeg leste her inne lenge før jeg selv turte å ta steget, så nå vil jeg gi litt tilbake med en ærlig gjennomgang av min egen erfaring hos Statera Clinic i Sandvika.

Hvorfor jeg valgte Norge fremfor Tyrkia — Som de fleste her vurderte jeg Tyrkia først, prisen frister. Det som avgjorde var oppfølging og trygghet: skulle noe kjennes feil i ukene etter, kan jeg kjøre til klinikken og møte de samme folkene, ikke maile en klinikk i Istanbul.

Konsultasjonen — Gratis, null salgspress. Vi gikk gjennom donorområdet, hva som var realistisk, og en plan for hårlinjen. Konkrete svar, ikke gylne løfter.

Hvem som gjør jobben — Det jeg lurte mest på selv. Hos Statera er det faste teknikere med lang erfaring (rundt 9 år) som gjør inngrepet, og daglig leder Romina er med hele veien. Samme personer fra start til slutt – ingen samlebånd.

Selve dagen — Rolig og godt forklart. De skorpete dagene etterpå var litt kjipe kosmetisk, men nøyaktig som de forberedte meg på.

Oppfølgingen — Her merket jeg verdien av Norge-valget: tydelige råd om vask/søvn/stell, og PRP i månedene etter. Lav terskel for å stikke innom.

Resultatet — Nå som håret har vokst inn ser det naturlig og tett ut. Ingen «dukkehår»-hårlinje, som var min største frykt.

Pris — Fra rundt 48 000 kr avhengig av grafts, rentefri delbetaling. jeg betalte 78k. Ikke billigst mot Tyrkia på tall alene, men med trygghet og oppfølging inkludert forsvarer det seg. spesielt med servicen og nestekjærligheten til eier av klinikken.

Spør gjerne hvis du vurderer det samme – jeg svarer på det jeg kan og deler bilder av forløpet.

Aldri hadde jeg sett for meg å bli så godt tatt vare på, og samtidig få lov til å oppleve gleden av nytt hårfeste. Super fornøyd!

Topp