• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Plutselig enormt hårtap, vart 4 måneder.

Finasteride

Supermoderator
P-piller, og det å slutte på P-piller kan selvfølgelig forstyrre hormon-balansen, det husker jeg ble sagt på The Bald Truth Showet (som er min kilde i dette) så håper du opplever fremgang @leetha. Hold oss oppdatert, få kvinner her så vi har så lite info om dette, så vi vil gjerne vite mer.

quage

Nytt Medlem
Virker dette som normalt håravfall (genetisk)?

Når jeg dusjer, som er hver andre dag eller hver dag, så vasker jeg håret to ganger med sjampo og 1 gang med balsam. Bruker da fungoral rundt 2 ganger i uken. Mister da veldig mye hår, men får ikke telt dem. Hendene er full hver gang jeg tar sjampoen i.

Etterpå, over vasken når jeg tar kammen forsiktig igjennom håret, kommer enda mer (se bildene).

-_-

Er så lei av dette!
startet bare så plutselig, og det med at håret lyste opp når legene inspiserte ved black light for meg til å tro at dette ikke er type genetisk. Også med tanken på at det er ingen i familien med slikt håravfall. Men hvem vet -_-

Vedlegg

L

leetha

Virker dette som normalt håravfall (genetisk)?

Når jeg dusjer, som er hver andre dag eller hver dag, så vasker jeg håret to ganger med sjampo og 1 gang med balsam. Bruker da fungoral rundt 2 ganger i uken. Mister da veldig mye hår, men får ikke telt dem. Hendene er full hver gang jeg tar sjampoen i.

Etterpå, over vasken når jeg tar kammen forsiktig igjennom håret, kommer enda mer (se bildene).

-_-

Er så lei av dette!
startet bare så plutselig, og det med at håret lyste opp når legene inspiserte ved black light for meg til å tro at dette ikke er type genetisk. Også med tanken på at det er ingen i familien med slikt håravfall. Men hvem vet -_-
Har du gjenvekst med normale hår?
Genetisk er vel sakte over år.
Telogent effluvium kan vare lenge. Og kan merke bedring alt fra 12/24 mnd sa hudlegen til meg. Har ikke fått svar på biopsien enda.
Stress også rundt hårtap kan trigge videre hårtap.
Jeg mister fortsatt mye hår. Klarer forøvrig å skjule det med hårprodukter. Ikke mye stas å være jente og miste så mye hår. Hos meg er det diffust over hele hodet. Ingen bare partiet, men det er ille nok. Ille at jeg har nordisk fint og tynt hår i utgangspunktet. Har ikke mye å ta av da.
Men fra jeg merket det (6 mnd siden) til nå så har jeg ikke fått mindre hår. Det er liksom like tynt hele tiden selv om mister mye.
Skjønner null og niks av hele dritthåret. Skulle legge ut bilde men får ikke til

L

Leetha

Da har jeg fått svar på biopsien...

Har en hudsykdom som heter

Litchen planus i hodebunnen.

Skal til hudlege til uken for å finne rett behandling

Er helt satt ut...

quage

Nytt Medlem
Uff da Leetha! Vet ikke så mye om den hudsykdommen, men håper det ordner seg for deg.
Har vært litt opptatt i det siste, så har ikke fått tid til å lese her.
Jeg har fortsatt ikke funnet ut hva som er årsaken her. Legen min ville ikke ta biopsi da han mente det ikke gave noen spesiell nyttig informasjon av en eller annen grunn.

Vurderer å gå til en privat lege for å gjennomføre det, så jeg iallefall vet jeg har sjekket alt før jeg må bare godta dette.

Hvordan går det med deg nå da?

Allende

Nytt Medlem
Hei. Jeg lagde en bruker fordi jeg kjenner meg veldig igjen i dine problemer. Jeg la merke til jeg begynte å miste håret forrige sommer og allerede nå så klarer jeg ikke å skjule det diffuse hårtapet. Siden jeg la merke til det har jeg mistet store mengder hår. Selv etter jeg har dusjet, da jeg skal ta voks i håret kan jeg ha 50+ hår i hendene. Hvis jeg tar fingrene igjennom det over vasken kan jeg miste 100+ hår enkelt. Slikt har det vært i 9-12 måneder nå. Jeg har skrevet endel om erfaringen min på reddit. Her er link til mine submissions: https://www.reddit.com/user/Hairstuffloss/submitted/

Jeg syns det er veldig interessant at du har vært hos så mange leger og eksperter, jeg har bare vært hos fastlegen mange ganger der hun har sagt at det bare er genene som "catcher" opp med meg. Hun ga meg finasterid som jeg har vært på i 9 måneder nå, uten noe virkning, har shedded like mye som før om ikke mere. På dette punktet er jeg usikker på om jeg skal slutte finasteride eller gå over til dutasteride. Men jeg har en avtale med apollo hårsenter om et par uker, er det noen her som har noe erfaring med dem? De er de eneste jeg kan gå til andre enn fastlegen da dermatologen her jeg bor har 6 måneder ventetid

Topp