Oppdaterer med bilde 3 uker etter HT hos Masterklinikken. Som jeg nevnte ble jeg lovet 2400 hår eller 900 grafts, noe som også etter HT var bekreftet av denne klinikken. Uansett så har jeg ikke fått transplantert et stort område nok i vikene til at man skulle kunne plassere så mye grafts. Med tanke på at det over 40 grafts per cm2 er et stort risiko for at man kutter/blokkerer blodtilførselen til altfor mye sunt hudvev, så utføres det av de fleste HT leger en første session med 25-35 grafts. Vanligvis må det 2 session til for å få optimal tetthet, men ved 35 grafts i hårfestet regnes det som estetisk god tetthet.
Tok meg skikkelig tid å telle dette ordentlig etter bilde, der jeg brukte målebånd som referanse. Bildet på venstre side er utrag fra HT klinikk tyskland med sammenligning av min HT fra Masterklinikken. Der er de hos meg blitt plassert dobble og mye tripple grafts på rundt 37 cm2. Uansett så har jeg fått kun rundt 250 grafts, men ikke hele 900 grafts til det jeg betalte.
Jeg skal vente til høsten for å legge ut resultatet før jeg drar til Dr. Andreas Finner i Berlin for å evt. fylle inn mer.
Vis vedlegget 1161
Vis vedlegget 1162