• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Tidligst follow up behandling HT

Ekorn

Meldem
Har booket meg inn til ny HT hos SHI. Noen klinikker sier vente 12-18 mdr, andre mener tidligst 6 mdr post op.

Nå er det slik at etter 6-7 mdr, så vil den generelle „outcome“ fra siste HT mest sannsynlig være utvokst med fortykkelse av disse hårene de siste 3-4 mdr.

Er det noen her som har fått seg en follow up under 12 mdr?

Ompalompa

Aktivt Medlem
Hadde ikke du en touch up før jul? Hva er dette, den tredje transplantasjonen din?

har du lagt ut bilder eller, før og etter for hver operasjon? Bare nysgjerrig på resultatene dine fra gang til gang

Ompalompa

Aktivt Medlem
For et lite område? Hva er greia? Blir det ikke tett nok? Eller mister du håret raskere enn du fyller på? Mener jeg leste du ikke ville gå på fin?

Ble nysgjerrig. Ville satt pris på noen før/etter bilder her mellom de forskjellige operasjonene

Ekorn

Meldem
Går ikke på finasterid . Ligger på en NW2 og har bittelitt saktegående progrederende DHT i hårfestet. Fyller dette opp årlig eller annenhvert år. Hadde dårlig ettervekst de første behandlingene, men nå begynner HT tilbudet jeg bruker å komme opp i toppsjiktet på internasjonalt nivå.

Skal se om jeg legger ut bilder etterhvert.

Ekorn

Meldem
Min første var hos Masterklinikken, de tre siste hos SHI. Som sagt, så er mitt hårtap bittelitt progrederende i vikene og gjør små touch ups så lenge jeg har donor tilgjengelig. Ønsker da mye tetthet, så da blir det litt behandlinger.

Ekorn

Meldem
Rett etter siste behandling. Senka også mye på hårfestet enn det jeg hadde i starten. Blir å plugge inn flere, der det blir gaps bakover mitt naturlige festet. Fikk sist tettet inn skikkelig mellom for å få det omtrent like tett som resten av håret. Suspekterer til at det blir noe tynt oppi bak venstre vike med litt tap med årene. Bestilt ny runde med Emil for å dense dette inn og sporadiskt oppå. Gjør heller det enn å ta Fin, så derfor så mange behandlinger på samme området. Ang. timeline bilder, så lar jeg kun SHI ta profesjonelle bilder av meg med buzzcut frisyre for å vise den reelle densiteten.

IMG_0104.png IMG_0105.png

Zhivago

Meldem
Er dette en hårlinje dr. Emil foreslo, eller noe du selv ønsket? Jeg spør, fordi hårlinjen 'dipper' ned i hjørnene mot Temple points. Det minner om en feminin u-fasong, og ikke en normal v-fasong man ser hos menn. Dette er en svært aggressiv hårlinje for en som ikke vil ta finasterid.

Er dette en hårlinje dr. Emil foreslo, eller noe du selv ønsket? Jeg spør, fordi hårlinjen 'dipper' ned i hjørnene mot Temple points. Det minner om en feminin u-fasong, og ikke en normal v-fasong man ser hos menn. Dette er en svært aggressiv hårlinje for en som ikke vil ta finasterid.
Hej, detta projektet startet för länge siden på en annen klinikk. Vi tog över caset i 2021, min mentor dr Marwan Saifi endret då på hårlinjen till det vi ser idag(fra V form til denne avrundede hårlinjen). Patienten önsket denne avskåringen av vikene som vi ser på bildene(han har sine egna grunner, vi hörte till patienten å han förklarade varför han önskade den konkreta formen. Han var helt klar över att han ville ha den avrundningen).

Patienten har en konkret önsken om att få samme täthet på vikene som resten av hodet där han har hög täthet. Han önsker kunna ha en kortklippt sveis utan att man ser täthetsförskjell mellom det transplanterte området og ikke transplanterte området(med vått å torrt hår).

Viktigt att påpeka att patienten er över 50 år gammal, har bra hårgener utifra bilder jag blitt presentert av familjemedlemmar, å hans donorområde är också utöver det vanliga når det kommer til täthet/cm2. Skulle han utveckla vidare hårtap över hela hodet(som jag är i tvivl på med tanke på att hans far har lika bra sveis som Elvis Presley å han har ikke tynning på något annet sted på hodet enn vikene fra før) så har han nok med donorhår för att supply hela hodet med god täthet. Detta är en av flera förutsättninger som må vara på plats hvis jag aksepterer en aggresiv approach selv utan medicinering.

Jag aksepterer kun aggressiv approach hvis patienten har bra hårgener i släkten+donor, ikke har alltför aggresiv hårtap, ikke har orealistiska förväntningar, är över en viss ålder. Alla de kriterierna är uppfyllda här.

om785

Moderator
Touch ups med noen få hundre grafts hver behandling. Har over halvparten igjen til donor.
Aha, trodde du var i 20 årene men ser over i kommentaren at du er i 50 årene, tenkte det var en aggressiv hårlinje om du var ung, men mtp alder og familie historikk er det vel bare å kjøre på. Hold oss gjerne oppdatert på resultatet.

Topp