• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Trist med hårtap

Har de fleste du kjenner hårtap?

• Ja, ihvertfall de fleste jeg kjenner

Stemmer: 1 14,3%
  • Nei

Stemmer: 6 85,7%

• Totalt antall stemmer
    7

petterp

Nytt Medlem
Ja TE er lett å diagnotisere hos lege. Man finner unormalt mange hår i telogen fase (hvilefase) som lett faller ut av hodebunnen når legen foretak en trekkeprøve. Vanlig hårtap betyr ikke at man mister unormalt mye hår, bare at de blir mindre for hver vekstfase. F.eks når jeg hadde TE så kunne jeg miste 1000 hår på en dag, 200 er vanlig.
Hvordan så håret ditt ut når du fant ut at du hadde TE? Jeg kan ikke finne noen andre eksempler som ligner mitt eget hårtap. Ser ikke ut som om jeg følger Norwood- skalaen. Jeg har heller ingen problemer med å dra ut hår rundt omkring på hode selv om jeg ikke tar i. Måten jeg fant ut at jeg begynt å miste håret var at jeg dro med meg skumle mengder da jeg stylet håret om morgenen.

Finasteride

Supermoderator
Nei, hadde vel noen viker fra før, TE- tynnet hele NW-området på en gang samtidig som også området utenfor NW-området ble tynnere. Tok sikkert tusen bilder før jeg godtok at det var hårtap og søkte nettet etter råd. Fant ut av finasterid og hoppet på det asap. Tror det var den verste perioden i mitt liv, man vet liksom ikke om man tørr å gå ut døren når forandringen skjer så jævlig fort. To uker eller mindre så gikk jeg var lite synlig hårtap til fullstendig synlig. Var ikke vits å skjule det engang. Fikk til og med høre at jeg hadde vært flink å skjule hårtapet på jobb men at det kanskje var på tide å klippe det. Lol, det var aldri noe forsøk på å skjule noe som helst, skjedde bare så fort. Så ikke stress folkens, det kan virkelig påvirke håret noe sinnsykt.

Cobra196

Nytt Medlem
Jeg har bestilt frisørtime i dag, men det var ikke ledig time før i morgen. Håper å få håret klippet sånn at det ikke ser så klumpete ut som det gjør nå. Har dere noen mening om at jeg bør spørre om å få en kur til håret, som kanskje kan hindre hårtapet?

Jens86

Administrator
Jeg har bestilt frisørtime i dag, men det var ikke ledig time før i morgen. Håper å få håret klippet sånn at det ikke ser så klumpete ut som det gjør nå. Har dere noen mening om at jeg bør spørre om å få en kur til håret, som kanskje kan hindre hårtapet?
Nei. Dra til en lege og hudlege! Frisører pluss det å sitte hjemme og selvdiagnostere seg kommer du ingen vei med. Du vet ikke hva slags form for hårtap du lider av. Kanskje det er noe så enkelt som kosthold. Ta noen blodprøver hos legen og prat med ham/henne. Kommer dere ingen vei spør du om du tror det vil hjelpe å dra til hudlegen.

Finasteride

Supermoderator
Enig med @Jens86. Frisører lurer deg bare med all slags produkter som "skal fungere" men ikke gjør det. Alle må til legen av og til, og det er helt normalt å spørre legen om hårtap selv om ikke alle leger er like flinke å ta det alvorlig.

Topp