• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Bilder Erfaringer med hårtransplantasjon hos Poseidon klinikken

Etter oppfordring fra administrator lager jeg en tråd for de som måtte ha interresse for et slikt inngrep.
Jeg er 43 år og hadde mesteparten av hårtapet mitt fra 18-21års alderen. Nå mister jeg lite, og har bestemt meg for å prøve påfyll. Jeg har råd til å tape disse pengene. Bruker ingen medikamenter, har heller aldri gjort det. Ser mange bruker Toppik, det har jeg heller ikke brukt.
Jeg er ikke sponset, eller fra Poseidon. Ser av andre innlegg, spesielt på www.hartap.net att det er vanskelig å bli trodd på dette, men men. Mye bittre gubber på det forumet, og vanskelig å finne noe positivt i det hele. Ja, jeg ser at det advares, men jeg velger å gjøre det allikevel i håp om bedre utseende. Jeg var på konsultasjon hos Sten Ture Eriksen, og har ikke noe å utsette på inntrykket fra han. Han er i alle fall flink til å prate.
Jeg ER skeptisk, faktisk veldig skeptisk, da det virker som at ingenting som avtales skal bekreftes pr. mail i alle fall. Alle innleggene på disse fora burde få alle oppegående mennesker til å slå slike ideer fra seg, men jeg har bestemt meg. Vet at det blir mye skadefryd fra enkelte om det mislykkes, men det kan jeg leve med.
Skal behandles i starten av juli med 2-2500 hår. Har bestemt meg for å oppdatere dere som ønsker det her på forumet, uansett resultat. Jeg barberer hodet om det ikke svarer til forventningene. Må si jeg både gleder og gruer meg.
Skulle ønske jeg fant mer positive erfaringer fra Poseidon, bare et hjertesukk om det er noen der ute.
Skal skrive litt etter hvert og legge ut bilder. :cool:
 

Vedlegg

Sist redigert av en moderator:

Jens86

Administrator
Masse lykke til! Poseidon virker profesjonelle - eneste problemet jeg har med dem er at ingen "vanlige" kunder har lagt ut før/etter bilder, bare de som er sponset. Kanskje folk som er fornøyd bare er helt ferdige med hårtap etter en vellykket operasjon og ikke gidder å tenke noe mer på det? Men håper du blir fornøyd, det blir spennende å følge med!
 
Takk for det :) Om det er lureri er det iallefall bra gjennomført. Jeg studerte resultatet av Sten Ture Eriksen på nært hold, og det var meget bra. Da må i så fall "før" bildene være trikset med, og det tror jeg rett og slett ikke.

Jeg er veldig spent på om det blir veldig synlig etter inngrepet med rødhet og skorper, men får gå i dekning noen dager i tilfelle.:-/
 

Jens86

Administrator
Det viø nok alltid bli rødhet og skorper en stund, men har det virkelig noe å si om venner/kollegaer ser det? De kommer jo uansett til å se at du har tatt hårtransplantasjon i ettertid ved at du har mer hår. Det er kanskje lett å si for meg som ikke har planer om hårtransplantasjon, men jeg hadde prøvd å være så åpen som mulig - vil heller det enn at folk prater om det bak min rygg :)
 
Hairloose skrev:
Det viø nok alltid bli rødhet og skorper en stund, men har det virkelig noe å si om venner/kollegaer ser det? De kommer jo uansett til å se at du har tatt hårtransplantasjon i ettertid ved at du har mer hår. Det er kanskje lett å si for meg som ikke har planer om hårtransplantasjon, men jeg hadde prøvd å være så åpen som mulig - vil heller det enn at folk prater om det bak min rygg :)
Nei, du har jo egentlig veldig rett i det. Men hårene skal visstnok falle av først, for så å begynne å gro. Hadde vært fint med en myk overgang. ;)
 

kongenavtys

Meldem
Jeg synes at det er kult at du både tør å utfordre deg selv med å gå til et slikt inngrep og samtidig legge ut bilder og progresjonsrapport her! :)

Lykke til, og jeg krysser absolutt fingrene for at du får et godt resultat!
 
kongenavtys skrev:
Jeg synes at det er kult at du både tør å utfordre deg selv med å gå til et slikt inngrep og samtidig legge ut bilder og progresjonsrapport her! :)

Lykke til, og jeg krysser absolutt fingrene for at du får et godt resultat!
Takk for det. :) Blir mye googling om dagen. Leter etter noe som kan hjelpe meg med trua. Denne artikkelen likte jeg:

http://www.smp.no/forbruker/livsstil/article7013205.ece

Han har iallefall all grunn til å være fornøyd. Ser andre steder på nettet at dette skal være manipulerte bilder. I Sunnmørsposten?? Håper inderlig dette kan være en løsning for å få mer pels. Det er nok mange med meg som får redusert livskvalitet av hårtap. Måtte slutte med diverse noen dager før inngrepet, som vitamintabletter, betennelsesdempende tabletter (paracetamol++) alkohol (siste 3 dagene), og koffein dagen før. Neste uke er jeg under lupen. :confused: Kona gleder seg iallefall.
 

Jens86

Administrator
De er nok ikke manipulert. Poseidon må da ha noen fornøyde kunder. Men det kan godt hende han har brukt toppik el.

Uansett, lykke til igjen. Jeg har trua, det er lenge siden noen har skrevet noe negativt om Poseidon klinikken :)
 
Har nettopp kommet hjem etter en strabasiøs Oslotur. Møtte opp på Poseidon før 8, ble klippet og informert. Fikk kortison, pensillin og en mot hevelse før behandlingen startet. Jeg så ikke mørkt på behandlingen, trodde den skulle vær smertefri og grei.
Det var den ikke.
Ble "punktert" med smertestillende sprøyter i hele donorområdet. Så startet nappingen. Målet var å få ut 2000-2500 hår for å dekke vikene og fronten. Det ble konstatert at jeg hadde et snitt på ca 2,3 hår/graft, og det var ok. Hadde tallet vært under 1,7 hadde behandlingen blitt avbrutt. (aner ikke hva det hadde kostet meg.) Fasiten på antall hår ble 2250, noe han mente var nok til formålet. Han mente det kunne tas ut omtrent like mange til om jeg ønsket å dekke krona ved en senere anledning. Legen var fra Ungarn, og prata bra engelsk. Assistenten var ei blid men stille dame fra Polen. Jeg ble fortalt at de var to leger som opererte en pasient hver pr dag, og ca. 20 dagers skiftordning.

Lunsjen var ikke klar når det var ferdige å herje, så jeg fikk 10 minutters pause med fruktjuice, så var det påan igjen. De hadde ikke flere pauser fra de starta noe før 9 til de var ferdige kl 14. Da fikk jeg lunsjen. Isettingen av hårene var ikke særlig behagelig det heller, det stramma veldig etterhvert. Så ble jeg bandasjert i bakhodet og fikk en haug med instruksjoner. Jeg må si jeg angra mange ganger på det jeg har begitt meg ut på idag.

En stor feil var at jeg reiste offentlig. Ikke gjør det om du ikke liker å bli beglodd. :confused: Kjør heller selv. Den nye sveisen skal vannes med saltvann hvert 20 minutt i våken tilstand de første 3 døgn. En togtur på 7 timer blir det endel toalettbesøk av..Med bandasjert bakhode og vått hår blir man sett i midtgangen. Hadde ærlig talt ikke tenkt over dette ordentlig på forhånd.
Man må sove 8-10 dager på ryggen, ikke trene før etter ca 2.uker, ikke mer enn 15 minutter sol, ikke bøye hodet mot gulvet, + et skikkelig regime på hårvask.

Det opplyses om at de neste 3 ukene vil det fleste miste hårene som er satt inn, og framvekst av nye hår begynner etter 3-4 mnd. Etter 10-12.mnd er vekstfase ferdig, da ser man hvor vellykket det har vært.

Legen var veldig fornøyd med seg selv, og var overbevist om at det blir bra. Vi får se, jeg er iallefall helt kake etter denne dagen. Bilder kommer etterhvert. :cool:
Nå skal jeg se om jeg får sove på ryggen.:mad:
 

Vedlegg

kongenavtys

Meldem
Høres ut som en variert opplevelse det der, og jeg håper at hårsekkene du har satt inn gror skikkelig etter hvert.

Når det kommer til SMF-posten, så vet jeg at akkurat den pasienten der blir markedsført gjennom Poseidon i både Norge og Danmark i riksavisene. Med andre ord er de veldig stolt av akkurat hans resultat, så det er nok ikke gjennomsnittsresultatet... (ikke for å ta vekk noen forhåpninger her).

Håper søvnen og hårveksten går bra etter hvert! :)

Skrev også et kort innlegg om tråden her.

http://www.hartap.info/hartransplantasjon-erfaring-fra-poseidon

Si fra hvis du vil ha innlegget eller bildene fjernet, men tenkte at det var fint hvis andre også fikk vite om tråden. :)
 
kongenavtys skrev:
Høres ut som en variert opplevelse det der, og jeg håper at hårsekkene du har satt inn gror skikkelig etter hvert.

Når det kommer til SMF-posten, så vet jeg at akkurat den pasienten der blir markedsført gjennom Poseidon i både Norge og Danmark i riksavisene. Med andre ord er de veldig stolt av akkurat hans resultat, så det er nok ikke gjennomsnittsresultatet... (ikke for å ta vekk noen forhåpninger her).

Håper søvnen og hårveksten går bra etter hvert! :)
[hr]
Skrev også et kort innlegg om tråden her.

http://www.hartap.info/hartransplantasjon-erfaring-fra-poseidon

Si fra hvis du vil ha innlegget eller bildene fjernet, men tenkte at det var fint hvis andre også fikk vite om tråden. :)
Takk for det.:) Det går greit med innlegget i linken, bare fint å dele erfaringer, om de blir positive eller negative.

Er nå på 4.dagen, og har vasket håret forsiktig for første gang. Det klør noe fryktelig, men det er vel sårene etter sprøyter og sårene ellers som gror. Tipper det ikke blir mye styggere enn det er nå med alle skorpene. Donorområdet ser ikke så verst ut, det har roa seg ned med rødhet, og håret rundt spirer igjen, så det blir vel snart dekket.

Jeg har ikke vært flink til å sove på ryggen, men Eriksen sa at det var greit å ligge på siden med en liten pute under hodet som ikke kommer i kontakt med "mottakerområdet".

Er det noe som har dårlige erfaringer med gjenvekst som kan si noe om arr etter inngrepet hadde det vært fint å få vite litt.

Ellers har jeg tatt tablettene mine og fulgt oppskriften etter beste evne, så det skal iallefall ikke stå på det. Blir dette vellykket er det noe av det smarteste jeg har gjort å drite i alle advarsler. I motsatt fall er det ikke noe å gjøre med det. Sånn ser jeg på det. Unner alle med slike problemer å kunne få hjelp med det.
 

Vedlegg

miccy

Nytt Medlem
Oi, dette så både spennede og "skremmende" ut.

Kan fortelle litt om meg selv da, Jeg er en ung mann på 25 år. hadde en skikkelig tykk manke på hodet frem til 20 årsalderen ca.
Etter det så hadde jeg et ekstremt raskt håravfall.
Jeg er ikke helt "blank" på toppen ennå, men såpass tynt at man tydelig kan se "måne"/hestesko formet håravfall.
For meg var dette ekstremt smertefullt, og mitt selvbilde ble regelrett dårligre omtrent hver gang jeg så meg i speilet.
Jeg forhørte meg lenge frem og tilbake om hva jeg kunne gjøre.
Prøvde mange miraklekurer både fra den ene og andre salongen, men som kjent, ingenting hjalp.
Jeg var fastbestemt på at jeg ville finne en "løsning" på problemt om mulig.
Det siste året stod jeg mellom et veivalg, hårdel fra Apollo, eller HT fra Poseidon. Har vært på konsultasjon med begge.
Etter samtale med mine hjemme, bestemte jeg meg i juni at jeg ville tørre å prøve PoseidonKlinikken.
Jeg skal faktisk på behandling nå til uken. Må si at det siste har jeg grudd meg litt. Ble litt mer klar/forbredt på hva som venter meg etter den siste postingen din :confused:hy:

Jeg skal også se om jeg får lagt ut bilder og også fortelle hvordan statusen er etterhvert. Jeg skal ta en stor behandling, med hele 4000 hår..

Mvh
Michael
 

Jens86

Administrator
Hei! Kult at du deler din opplevelse med bilder og alt

Det må jo være et veldig godt tegn at legen var fornøyd. Håper virkelig dette går veien.

Jeg har ikke mye kunnskap om HT, men det ser ut som graftene er tatt med relativt stort mellomrom sammenliknet med andre bilder jeg har sett, noe som må være en fordel både når det kommer til gjengroing i donorområdet. Dette har kanskje med å gjøre at 2250 hår ikke er så mye.

Lykke til med gjenvekst, gleder meg til å høre/se oppdateringer!

Og velkommen til formet @miccy , lykke til til deg også! Lag gjerne en egen tråd med bilder slik at det blir lett å følge utviklingen din :)
 
miccy skrev:
Oi, dette så både spennede og "skremmende" ut.

Kan fortelle litt om meg selv da, Jeg er en ung mann på 25 år. hadde en skikkelig tykk manke på hodet frem til 20 årsalderen ca.
Etter det så hadde jeg et ekstremt raskt håravfall.
Jeg er ikke helt "blank" på toppen ennå, men såpass tynt at man tydelig kan se "måne"/hestesko formet håravfall.
For meg var dette ekstremt smertefullt, og mitt selvbilde ble regelrett dårligre omtrent hver gang jeg så meg i speilet.
Jeg forhørte meg lenge frem og tilbake om hva jeg kunne gjøre.
Prøvde mange miraklekurer både fra den ene og andre salongen, men som kjent, ingenting hjalp.
Jeg var fastbestemt på at jeg ville finne en "løsning" på problemt om mulig.
Det siste året stod jeg mellom et veivalg, hårdel fra Apollo, eller HT fra Poseidon. Har vært på konsultasjon med begge.
Etter samtale med mine hjemme, bestemte jeg meg i juni at jeg ville tørre å prøve PoseidonKlinikken.
Jeg skal faktisk på behandling nå til uken. Må si at det siste har jeg grudd meg litt. Ble litt mer klar/forbredt på hva som venter meg etter den siste postingen din :confused:hy:

Jeg skal også se om jeg får lagt ut bilder og også fortelle hvordan statusen er etterhvert. Jeg skal ta en stor behandling, med hele 4000 hår..

Mvh
Michael
Hei, ønsker deg lykke til. Ja, det er et stort sprang, men plages man med dette er det fristende å prøve å gjøre noe med problemet. Du blir liggende noen timer med 4000 hår, men samtidig er du jo heldig som har så bra med donorhår. Bare ikke legg for mye planer til uka etter, du blir veldig begrenset.

Ble fortalt av S.T.Eriksen igår at de hadde behandlet 2800 pasienter der, og alle hadde fått gjenvekst, men i noe varierende grad. Dette tror jeg dessverre ikke på etter alt jeg har lest på nettet, og tror de hadde vært bedre tjent med å ikke si sånt.

Kløen var bra, da gror det. Kunne fortsette å spraye med saltvann eller vanlig vann da det lindrer kløen. I donorområdet kan jeg bruke aloe vera. De gule klumpene som kommer etter hårvask skal ikke fjernes. Hårsekkene sitter fortsatt løst, de fikk jeg se i går da jeg ikke klarte motstå fristelsen å klø litt i kanten. Da løsnet hårsekken jeg klødde på, så det gjør jeg ikke mer.

Om jeg er fornøyd med resultatet etter ca 1 år, tar jeg en runde til og dekker krona mi.

Lykke til deg og som sagt, og fint om du poster erfaringer etterhvert, så blir vi flere.:)
 

miccy

Nytt Medlem
:huh:Tusen takk for det, ja jeg kjenner at jeg er mer nervøs nå enn for noen uker siden. Men det skyldes nok at det faktisk nærmer seg behandling, og at det nå virkelig går opp for meg hva som er i ferd med å skje.

Ja, jeg kommer til å legge ut bilder. Og kanskje rådspør meg til deg underveis, siden du er litt "erfaren" med dette nå :confused:hy:

Jeg tror heller ikke at alle 2800 pasienter har fått en super manke, men tror heller ikke at det ikke har hatt noen form for innvirkning.
Om jeg får et middels resultat er jeg fornøyd. Er uansett forbredt meg på at det aldri noen sinne kommer til å bli som det engang var. Det tror jeg folk flest bare må innfinne seg i. Jeg tror også at når man innser at resultat ikke ble som man hadde i "drømmene" at skuffelsen blir stor, kanskje det skyldes litt den negative responsen.
Men har ikke de skriftelig garanti på at 80% av HT vekser ut? Eller er det bare noe jeg innbiller meg? :huh:
Takk for støtten :rolleyes:
[hr]
Vet ikke helt om du mener jeg skal lage en egen tråd inne på denne siden eller en helt ny.
Kan jo gjøre begge deler :)

Her er hvertfall bilder fra åssen situasjonen er nå :confused:hy:
 

Vedlegg

Det stemmer at de har garanti på gjenvekst. Jeg forsto på Eriksen at det var ganske lav terskel på garanti saker, da det er viktig for dem med fornøyde kunder.
Ellers er det rask bedring i donorområdet. Men det klør noe fryktelig framme. Siste tablett i kveld. I morgen kan jeg bruke caps om jeg vil, og drikke alkohol. Du må bare spørre, svarer gladelig på det jeg kan. :)
Er veldig enig med deg vedrørende forventninger. Tykt hår får du og jeg neppe igjen. ;)
 

Jens86

Administrator
@miccy jeg tenkte du kunne gå inn på denne avdelingen:
http://alopeci.info/Forum-Erfaringer
Og opprette en tråd der :) Tenkte også å flytte denne tråden dit.

Ang det at man ikke kan få like tykt hår igjen med hårtransplantasjon: så vidt jeg har forstått er det fordi det pdd ikke er mulig å sette hårsekkene tett nok uten å skade andre hårsekker.
 

Finasteride

Supermoderator
Jens86 skrev:
@miccy jeg tenkte du kunne gå inn på denne avdelingen:
http://alopeci.info/Forum-Erfaringer
Og opprette en tråd der :) Tenkte også å flytte denne tråden dit.

Ang det at man ikke kan få like tykt hår igjen med hårtransplantasjon: så vidt jeg har forstått er det fordi det pdd ikke er mulig å sette hårsekkene tett nok uten å skade andre hårsekker.
Så du postet noen bilder 6 dager etter i en annen tråd. Gleder oss selvfølgelig til å se mer. Hvor på NW-skalaen lå du før operasjon? De bildene jeg har sett ser du ut som diffust tynt hår, men du har fortsatt endel. Har du muligheter til å ta litt bedre oversiktbilder over hele hode ?
Dette blir jo spennende, syns jeg ser de donerte hårene. Du mister dem sikkert og så vokser dem ut på nytt. Siden du ligger på ca. 1000 grafts så regner jeg ikke med at du dekker så veldig mye eller at du har et begrenset hårtap. Tøft gjort å poste, vi trenger virkelig sånne poster fra folk som er behandlet hos Poseidon klinikken. Ble nemlig litt skuffet når Storm Pedersen ikke oppdaterte oss. Regner med det var p.g.a. at resultatet ikke var helt som forventet, men både gode og dårlige resultatet er til stor hjelp uansett slik at vi kan lære av hverandre. Men det hjelper ikke å se seg i speilet hver dag, tar gjerne nesten et helt år før du virkelig ser effekten av "behandlingen". En annen ting er at det gjerne er nødvendig med flere operasjoner for å bli helt fornøyd. Hvis du ikke ligger så høyt på NW skalaen er det kanskje muligheter for å få mer volum (øke tettheten). Går du på finasteride eller er du helt sikker på at hårtapet har stabilisert seg.
 
Har ikke fått noen vurdering på nw skalaen, men vurderer det selv til 4?

http://www.webmd.com/skin-problems-and-treatments/hair-loss/hair-loss-diagnosis-men

Generelt tynt på toppen, men ikke helt bare flekker. Bildene under er 6 dager etter operasjonen.

Har ikke brukt noen medisiner. Regner med at hårtapet har stoppet opp, mesteparten ramla av rundt 20 års alderen. :confused: Meningen er å fylle på krona om dette blir vellykket, men jeg har begrenset med donorhår. Tok ut ca halvparten.

Poseidon opererer med hår, ikke grafts. Jeg satte inn ca 1000 grafts mener jeg, iallefall 2250 hår.
Jeg fikk et avslag i prisen pga. jeg forespurte dem da de reklamerte i VG om inntil halv pris. Selvsagt bare et salgstriks, men jeg betalte 40.000,-, En ukristelig pris, men det er verd mye mer for meg om resultatet blir bra.
Må si jeg synes det leges fortere enn jeg trodde. Kløen har blitt mindre intens, og bakhodet begynner å dekkes med hår. I fronten er det fortsatt skorper, men noe mindre. 6 dager etter operasjonen. Det 3. bildet er fra dag 1. Det siste fra før inngrepet.
 

Vedlegg

Topp