• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Bilder Erfaringer med hårtransplantasjon hos Poseidon klinikken

Finasteride

Supermoderator
De siste bildene så bra ut, så da har vi litt å sammenligne med senere. Regner med tiden ikke kan gå fort nok nå som man venter på resultatet.

Donorområde på maks 2 tusen grafts, ja der kan kanskje en vurdering fra annen lege gi deg et annet svar. I og med at du er kun NW4 og har fortsatt mye hår så tror jeg du har større potensiale. Tror det vanlige er på 6-8 tusen graft.
 
Får håpe du har rett i det:) Legen mente det kunne tas ut 1500 hår til en gang, og 800 senere om nødvendig.

Det er nå en uke siden behandling, og legger ut bilder fra i dag. Kan ikke se at hårene har begynt å ramle av enda, men det kommer vel. Ser snarere ut som de har begynt å vokse spør du meg.. Hodebunnen har fortsatt en mørkere rødfarge, som blir veldig synlig i blitzlys. Men nå er det ikke så lett å se at jeg har tatt behandling med tørt hår.
Kløen har gitt seg. Bakhodet er fortsatt noe sårt når jeg vasker det, men ikke noe av betydning.
 

Vedlegg

Finasteride

Supermoderator
Jepp det begynner å se veldig bra ut. Gleder meg faktisk til å se 1mnd og 3mnd oppfølgning. :p Har bare lest at dem normalt detter ut, så er greit å være forberedt på det (de vokser selvfølgelig ut igjen). Men kan være jeg tar feil også. Uansett, får du bruke caps eller noe sånn? Er du ute i jobb igjen eller har du ferie? Donorområdet ser veldig bra ut nå synes jeg.
 
Jeg har ferie, opererte 1.dag i ferien, så det var ganske bra planlagt.
Sakset fra infoskrivet av PK: " I løpet av de neste 20 dager vil de fleste miste mange av hårene som er satt inn, dette er helt normalt. Etter 3-4mnd begynner fremvekst av nye hår. Det kan ta optil 10-12mnd før vekstfase er ferdig." Så jeg er forberedt på at det ramler av. :-/

Man kan bruke cap etter 5 dager så lenge den ikke er i kontakt med mottakerområdet. Lue kan brukes etter 14 dager.

Soling bør unngås første 3,5 uker pga. at det kan føre til pigmentforandringer i huden.

Jeg har iallefall begynt å få god tro på dette, men det kan bli et dypt fall om det mislykkes. Men som en annen skriver; det verste som kan skje er at det faller av igjen, og det blir som før.:dodgy:

Et par bilder fra dag 8, med og uten bruk av blitz.
 

Vedlegg

Finasteride

Supermoderator
Arne Bjarne Arnøe skrev:
Jeg har ferie, opererte 1.dag i ferien, så det var ganske bra planlagt.
Sakset fra infoskrivet av PK: " I løpet av de neste 20 dager vil de fleste miste mange av hårene som er satt inn, dette er helt normalt. Etter 3-4mnd begynner fremvekst av nye hår. Det kan ta optil 10-12mnd før vekstfase er ferdig." Så jeg er forberedt på at det ramler av. :-/

Man kan bruke cap etter 5 dager så lenge den ikke er i kontakt med mottakerområdet. Lue kan brukes etter 14 dager.

Soling bør unngås første 3,5 uker pga. at det kan føre til pigmentforandringer i huden.

Jeg har iallefall begynt å få god tro på dette, men det kan bli et dypt fall om det mislykkes. Men som en annen skriver; det verste som kan skje er at det faller av igjen, og det blir som før.:dodgy:

Et par bilder fra dag 8, med og uten bruk av blitz.
Har du vurdert eller går på medisin i tillegg? Kanskje det kan gi deg ekstra fylde. Uansett, minoxidil ville jeg nok ventet noen måneder med slik at du ikke ødelegger for de nye hårene.
 
Nei, jeg har ikke vurdert medisiner. Men ser at Jens har gode erfaringer med det, ref. egen tråd. Faktisk imponerende bra.:) Då det kan være greit å ha et alternativ på lur om resultatet mitt blir dårlig.
[/quote]
 

luffe

Nytt Medlem
Hatten av for deg, veldig flott at du kan dele dine erfaringer. Gleder meg til å følge utviklingen. Om ditt resultat blir bra, kaster jeg meg på karusellen og bestiller en time hos Poseidon.
 

hårsår

Nytt Medlem
Hei! Jeg har også utført hårtransplantasjon hos poseidon for 5 uker siden. Jeg ikke mye å utsette på det, bortsett fra at jeg ønsker de uoppfordret hadde kommet med enda mere informasjon og råd tilpasset meg før behandlingen og at legen senket hårlinjen min mer enn det jeg trodde vi var enige om. Men jeg velger å ikke tenke at det ikke var med noen vond hensikt. Generelt et godt inntrykk har jeg ihvertfall. Men et råd fra meg er at man virkelig bruker tid på å bestemme seg sånn at du er sikker på alle forhold rundt en slik behandling og således ikke får ulike overraskelser i etterkant slik jeg fikk. Jeg kunne tenkt meg å hatt personlig kontakt med kirurgen jeg skulle hatt behandling hos før selve behandlingen, også for å sikre at det ikke blir misforståelser på selve behandlingsdagen. Jeg angrer veldig på at jeg fikk det gjort og har skrevet en tråd om man kan bruke elektrolyse på transplantert hår...:) For jeg er ute etter å få min egen hårlinje tilbake, ikke fullt ut, men nesten..:)
 
Hei, nei det kan ikke være veldig mange som har falt ut. Synes det spirer og gror jeg. begynner å bli lei av å bruke cap i sola..
Er nok blitt ganske optimistisk etterhvert.
 
Ser når jeg bruker fotolys på tørt hår er det jo fremdeles lett å se at noe har blitt gjort, men banna bein, de jeg har sagt det til blir overrasket. Ser det selvsagt når de vet om det, men hadde ikke lagt merke til noe. Jeg har tatt noen tester på det. Hadde jo igjen noen strå til å dandere med. :blush:
Er veldig usikker på om det blir tett nok, er jo veldig pistrete nå, men vi får vente noen mnd og se hva som skjer. Tykt hår får jeg nok aldri igjen, men føler det hjelper veldig med disse spirene allerede, de fyller ut noenlunde der det før var blankt. Retningen blir og spennende å se hvordan de har fått til.:-/

Bak er det ikke mulig å se noe lenger.3 uker gml.

Uten fotolys


Ganske tynt i vikene, men her var det ingenting før.
 

headmaster

Nytt Medlem
Helt supert at du deler dette med oss!
Jeg var hos poseidon for 6 dager siden og fikk dekt den fremre delen som var nesten helt blank, med 2200 hår. Måtte skinne meg helt, så det så ikke bra ut de første dagene. Kjenner enda at det er en slags skorpe over hele området der de nye hårene er satt inn, men på 1 meters avstand kan man faktisk ikke se forskjell, da mange av de nye hårene har blitt like lange som de gamle. Eneste er en del sorte prikker (små skorper) i det området, men de forsvinner nok i løpet av noen få dager.

Donorområdet bak på hodet har begynt å svi litt de siste dagene, men det er nok fordi det har blitt skrubbet mot puten mens jeg sov. Skorpebiter faller av og det er snart ingen spor igjen, så det ser bra ut der også.
 

Jens86

Administrator
@headmaster kan du ikke lage en egen tråd med bilder og dine erfaringer? Det finnes ikke akkurat mye oppdaterte erfaringer fra poseidon på nett, så the more the merrier! :)
 
headmaster skrev:
Helt supert at du deler dette med oss!
Jeg var hos poseidon for 6 dager siden og fikk dekt den fremre delen som var nesten helt blank, med 2200 hår. Måtte skinne meg helt, så det så ikke bra ut de første dagene. Kjenner enda at det er en slags skorpe over hele området der de nye hårene er satt inn, men på 1 meters avstand kan man faktisk ikke se forskjell, da mange av de nye hårene har blitt like lange som de gamle. Eneste er en del sorte prikker (små skorper) i det området, men de forsvinner nok i løpet av noen få dager.

Donorområdet bak på hodet har begynt å svi litt de siste dagene, men det er nok fordi det har blitt skrubbet mot puten mens jeg sov. Skorpebiter faller av og det er snart ingen spor igjen, så det ser bra ut der også.
:)

:)
Lykke til, det blir en spennendehøstfor oss.
 
Hei, nei det kan ikke være veldig mange som har falt ut. Synes det spirer og gror jeg. begynner å bli lei av å bruke cap i sola..
Er nok blitt ganske optimistisk etterhvert.
 

Jens86

Administrator
Ser bra ut! Kan tenke meg det er pinsomt å gå og se på håret sitt hele tiden når alt går i sneglefart, det er vel først rundt 12 mnd etter operasjon at man kan se endelige resultater?
 

Topp