• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Hårtransplantasjon, anbefaling klinikk

Heisann vurderer skandinavisk hårinstitutt selv, planen er å operere til sommer. Legen er ganske ung men utfra bildene han viste virket det lovende. Men prisen er høy sammenligna med utenlandske klinikker
Hei, jeg skal i Juli. Har fått godt inntrykk av de men er og spent. Tok hos Posseidon for 10 år siden, det var nært svindel. Det var Sten Ture Jensen som nå driver Masterklinikken, styr unna disse to er mitt råd. Dagen jeg skulle operere kunne de ikke ta ut så mange grafts som de sa på forhånd, men prisen var den samme. ALT for tynt. Lykke til, hold meg gjerne oppdatert.

om785

Moderator
Det skal jeg gjøre, sendte deg en pm. Tenker å legge ut før/etter bilder her etter operasjonen. Men har frem til juli å bestemme meg om hva jeg skal gjøre.

Jonatan

Meldem
Basert på mitt eget resultat kan jeg dessverre IKKE anbefale Masterklinikken. (Se i denne forbindelse andre omtaler/kommentarer jeg har skrevet her på forumet.)

om785

Moderator
Har nå vært hos skandinavisk og kuttet. En utrolig bra opplevelse i forhold til Posseidonklinikken og den gang STJensen. Har blitt rundlurt på alle måter der. Skal oppdatere etterhvert.
Godt å høre, hvor mange grafts ble det på deg? Utførte han hele operasjonen selv eller fikk han hjelp av techs til å ta ut grafts etc?

Godt å høre, hvor mange grafts ble det på deg? Utførte han hele operasjonen selv eller fikk han hjelp av techs til å ta ut grafts etc?
3800 grafts. De var opptil 4stk og jobbet. 13 timer, men det var helt fint. Fikk masse småstikk som bedøvelse for selve bedøvelsen. Har haugevis av donorhår iflg Emil. Poseidon har tatt ut max 800grafts. Denne gangen tror jeg det blir bra. 8 dager etter operasjonen og nesten alle skorper er borte.

haagens

Meldem
Har en del kompiser som har vært på Smile Hair Clinic i Tyrkia. Og jeg har selv bestilt nå til slutten av August. Ser frem til dette. Da der ha særs gode anmeldelser worldwide

Froode

Nytt Medlem
Hatt konsultasjon nettopp på Skandinavisk jeg også...vurderer å bruke disse ja. Mulig å se noen bilder? Hva betalte du om en kan spørre?

Påsan

Nytt Medlem
Hei!
Jeg har også vært på Skandinavisk Hårinstitutt i dag. Alt gikk veldig bra. Møtte igjen Emil som også gjennomførte konsultasjonen min. Hyggelig rolig type som ikke får deg til å stresse.
Jeg hadde 2000grafts, så min operasjon varte ikke lenge følte jeg og det var deilig. Det var bare vikene og foran i hårlinjen. Nå gjenstår det bare å vente på resultatet :)

om785

Moderator
3800 grafts. De var opptil 4stk og jobbet. 13 timer, men det var helt fint. Fikk masse småstikk som bedøvelse for selve bedøvelsen. Har haugevis av donorhår iflg Emil. Poseidon har tatt ut max 800grafts. Denne gangen tror jeg det blir bra. 8 dager etter operasjonen og nesten alle skorper er borte.
Hvor mye betalte du for operasjonen?

Her bilder før operasjon, ti år etter behandling hos Posseidon, nå Masterklinikken. Meget tynt, spesielt i solskinn. Veldig nære svindel. Det siste et dårlig bilde før operasjonen i 2013

Vedlegg

Her fra rett etter operasjon, og de to siste fra 15 dager etter. Synes selv det er nesten utrolig. Blir aldri tykt, men ser allerede nå at det blir MYE bedre. Om noen uker faller disse av, så kommer det nye om noen måneder. Spennende. Jeg er superimponert over siste behandling hos Emil, Skandinaviske. Fra A-Å. Oppfølging er helt perfekt. Og det beste er at donorområdet og mottakerområdet nesten ikke synes, allerede to uker etter behandlingen der hodet var ganske så blodig. Stor forskjell fra forrige behandling. I tillegg synes jeg foreløpig resultat ser veldig bra ut. Det er ikke mye smerter, tok en Ibux første dagen. Nummenhet er det i mottakerområdet, og det var ganske ille kløe de første dagene. Det har avtatt kraftig nå, og er bare litt i donorområdet. Sten Ture Jensen var klar på at jeg ikke kunne ta ut så mye som forespeilt. Han sa og at om jeg flytter 3-4000 grafts vil jeg se ut som ei ribba høne. Han tok kun ca 800 etter hva Emils kunne bedømme, for han ser enda arrene 10 år etter. Anbefaler de som vurdere dette å ikke klippe deg om du har noe hår igjen. Det skjuler operasjonen ganske bra. Jeg klipte det helt kort etter 10 dager.

Vedlegg

Hårdrømmeren

Nytt Medlem
Jeg er helt enig med deg @Jørgen Bjørgen angående dette med reklame fra de forskjellige klinikkene på sider som dette, og så mye av det. Det er ganske frustrerende å se både Fredrik fra BHR Clinic og Thomas fra Hasson and Wong i absolutt alle poster. I mitt tilfelle fikk det meg til å faktisk styre unna BHR, om de trenger såpass hjelp med markedsføring at de må være inne her så ofte, så er det et rødt flagg for meg. Jeg ser ikke andre store aktører her inne på samme måte. (Jeg trodde i hvert fall at BHR var store aktører)

Uansett, jeg lurer på mye av det samme og kan dele mine egne erfaringer litt. Jeg var hos Masterklinikken på konsultasjon en gang i fjor. Jeg fikk faktisk et ganske positivt inntrykk av møtet, men endte med å ikke gå for det da jeg først vil se om finasterid (som jeg begynte på da) stabiliserte hårsituasjonen, men også at jeg måtte bestemme meg der og da om jeg ville hoppe på en ledig time i "neste uke". Da gikk alarmen litt og jeg trakk meg.

Om du ønsker å bli i Norge finnes jo også Medicura Si hva man vil om Jan Thomas, men jeg syns det er betryggende i alle fall at en mann som er såpass opptatt av utseende er på sidene til Medicura. Well played markedsføringsmessig der åpenbart, men den gikk jeg på.

Ellers er jeg ganske sikker på at det er Dr. Feriduni som er den ledende fyren hva angår hår i Europa. Men da må du til Hasselt, Belgia, og det er jo da også priser oppi 150.000kr klassen. I alle fall for en som meg med tynn topp og høye viker.

Lykke til, og hold oss oppdatert på om du går for noe!

Jeg er helt enig med deg @Jørgen Bjørgen angående dette med reklame fra de forskjellige klinikkene på sider som dette, og så mye av det. Det er ganske frustrerende å se både Fredrik fra BHR Clinic og Thomas fra Hasson and Wong i absolutt alle poster. I mitt tilfelle fikk det meg til å faktisk styre unna BHR, om de trenger såpass hjelp med markedsføring at de må være inne her så ofte, så er det et rødt flagg for meg. Jeg ser ikke andre store aktører her inne på samme måte. (Jeg trodde i hvert fall at BHR var store aktører)

Uansett, jeg lurer på mye av det samme og kan dele mine egne erfaringer litt. Jeg var hos Masterklinikken på konsultasjon en gang i fjor. Jeg fikk faktisk et ganske positivt inntrykk av møtet, men endte med å ikke gå for det da jeg først vil se om finasterid (som jeg begynte på da) stabiliserte hårsituasjonen, men også at jeg måtte bestemme meg der og da om jeg ville hoppe på en ledig time i "neste uke". Da gikk alarmen litt og jeg trakk meg.

Om du ønsker å bli i Norge finnes jo også Medicura Si hva man vil om Jan Thomas, men jeg syns det er betryggende i alle fall at en mann som er såpass opptatt av utseende er på sidene til Medicura. Well played markedsføringsmessig der åpenbart, men den gikk jeg på.

Ellers er jeg ganske sikker på at det er Dr. Feriduni som er den ledende fyren hva angår hår i Europa. Men da må du til Hasselt, Belgia, og det er jo da også priser oppi 150.000kr klassen. I alle fall for en som meg med tynn topp og høye viker.

Lykke til, og hold oss oppdatert på om du går for noe!
Takk for tilbakemelding. Ja fatter ikke at spesielt denne H&W får kunder med denne ekstremt aggresive markedsføringen og vanvittige priser. Jeg har gått for Skandinavisk, og er så langt superfornøyd. To uker etter behandling er det nesten ikke synlig bortsett fra disse hårstubbene som er transplantert. Kun noe rødhet i mottakerområdet. I dag, 3 uker etter klør jeg mye i donorområdet, men ellers ingen plager. Virker bånn seriøs han Dr. Emil som opererte meg, sammen med 3 hjelpere. Lykke til med valget ditt.

Vedlegg

Jonatan

Meldem
Jeg burde tydeligvis ha valgt en annen aktør i sin tid... Min erfaring med Masterklinikken: Ikke nok med at det transplanterte hårtjafset i krona ikke ser ut i måneskinn, men i tillegg er donorområdet skamskjært og har blitt grått. Nå må også DET styles…

Jeg burde tydeligvis ha valgt en annen aktør i sin tid... Min erfaring med Masterklinikken: Ikke nok med at det transplanterte hårtjafset i krona ikke ser ut i måneskinn, men i tillegg er donorområdet skamskjært og har blitt grått. Nå må også DET styles…
Uffda. Nei noen driver veldig useriøst og skulle aldri drevet med sånne kompliserte operasjoner.

Thomas M. Angellsen

Aktivt Medlem
Anbefaler alle av dere som har dårlig erfaring med useriøse hårtapsklinikker i dette landet og ta kontakt med forbrukerrådet. De tar dette seriøst. Var selv borti en klinikk i Norge som sa de hadde ingen bivirkninger. Jeg fikk bivirkninger som økt hårtap og en halvmåne samt flekker der jeg ble tynnere. Jeg så ikke ut. Gikk til forbrukerrådet. Klinikken kom og ville gi meg kompensasjon mot at jeg holdt munn. Jeg tok ikke imot da jeg ikke lar meg kjøpe. @Jonatan @Jørgen Bjørgen @Hårdrømmeren hvis slikt er tilfelle med norske klinikker og de selger noe de ikke kan gi/love så er det brudd. Ta det videre. Dumt for andre å gjentatt oppleve dårlig resultater.

Vennlig hilsen

Thomas
Hasson and Wong

om785

Moderator
Mann93 hårtransplantasjon Hasson&Wong

Se link over. Spørsmål kan rettes til ham hva han likte og om han ikke likte noe med Hasson and Wong.
Hassan n wong finner man mye negativt info om. Du fremstiller dem som de beste, noe de ikke lenger er. De bruker techs og det er utrolig mange dårlige resultater fra dem hvor de tar null ansvar. I tillegg utfører dem ikke hele operasjonen selv lenger. Står mye negativt om dem på feks reddit. De er flinke med å inngå forliks avtaler for å skjule negative tilbakemeldinger. Prisene er også altfor høye, finnes mye bedre alternativer nå.

Topp