• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Hårtransplantasjon, anbefaling klinikk

Hei Jørgen!
Jeg hadde samme problem som deg for ca et år siden da jeg vurderte det selv.
Brukte mye tid på egenhånd på å sette meg inn i hvordan det foregår, hva jeg burde sjekke ut, hvem jeg burde gå til og da hvilke erfaringer «ekte» klienter hadde hatt.

Jeg endte opp med å ta hårtransplantasjon hos Medicura for ni måneder siden og er allerede svært fornøyd. Jeg er selv lege og vurderte flere steder før jeg bestemte meg. Personlig hadde jeg nytte av å sammenlikne de ulike klinikkene med følgende :

LEGEN ;
1) Hvor lenge har legen vært utdannet og jobbet som lege ?
2) Har legen jobbet med annet legearbeid enn hårtransplantasjon ?
3) Hvor lenge har legen jobbet med hårtap , hodebunnsplager og hårtransplantasjon ?
4) Snakker legen norsk ?
5) Får jeg snakke med legen før selve behandlingsdagen ?
6) Hvor mange transplantasjoner gjør legen per måned ?
7) Hvor mange pasienter opererer legen vanligvis per dag ?
8) Har legen Googlereviews eller andre offentlige tilbakemeldinger jeg kan lese ?

KONSULTASJONEN ;
9) Tegnes det opp og illustreres hvordan en ny hårlinje kan bli seende ut ?
10) Får jeg ta bilde av opptegningen ?
11) Måles det nøyaktig hvor mange kvadratcentimeter hårtapsområdet utgjør ?
12) Beregnes det nøye hvor mange graft man trenger og loves å få i mottakerområdet ?
(eller angis det bare omtrentlig med Norwood-Hamilton skalaen el.l. ?)
13) Får jeg de målte tallene og lovnadene oppgitt i kontrakt ?
14) Tegnes, måles og bekreftes det tilsvarende for «krona» og andre hårfattige soner ?

BEHANDLINGEN ;
15) Anser legen hårtransplantasjon for å være kirurgisk behandling ?
16) Forbereder, behandler og følger legen opp behandlingen som forsvarlig kirurgi ?
17) Benytter legen kun den mest moderne FUE-teknikken når graftene tas ut ?
18) Benytter legen kun den mest moderne DHI-teknikken når graftene settes inn ?
19) Er det kun legen som gjør hele ekstraksjonen og implantasjonen på mitt hode ?
20) Får jeg ta bilde av graftene mine før legen begynner på innsettingsprosessen ?
21) Får jeg en skriftlig bekreftelse på antall graft (hårsekkenheter) som legen implanterte ?
Vis vedlegget 2397 Vis vedlegget 2398
Takk! Kanskje Skandinavisk Hårinstitutt kan svare på spørsmålene om hvilke metode de bruker, hvem som gjør jobben på operasjonsdagen m.m?

Topp