• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Hårtransplantasjon, anbefaling klinikk

om785

Moderator
Skjønner du er sur, men det var da veldig til påstander og kundebehandling.. jeg bor 2x6 timers kjøring fra deg og kan ikke bare stikke innom i forbifarten . Du har ALDRI tilbydd eller nevnt behandling for hårtap, dette er ren løgn. Du vil ha vurdering av resultat på teams. Jeg ser ikke hensikten når jeg kan sende bilder. Når jeg skal kunne se resultatet har du selv flyttet tidspunktet lenger og lenger fram. Nå er det vist 16 mnd. Resultatet er og blir latterlig tynt nå iallefall, har ingen tro på underverk de neste måneder. Tror heller ikke jeg har lyst til at Skandinaviske skal prøve og feile en gang til. Jeg kan ta feil men det ser ut som jeg ikke valgte riktig.
Når det kommer til bildene kan jeg ha forståelse for at han ønsker Teams og ikke kun bilder du selv tar. Du tar bildene under forskjellige lys og vinklene gjør det utfordrende å se resultatet, hvertfall det du har lagt ut på forumet. Hadde vært interessant å se bildene han tok, er det mulig du samtykker til at han deler på forumet?

Når det kommer til bildene kan jeg ha forståelse for at han ønsker Teams og ikke kun bilder du selv tar. Du tar bildene under forskjellige lys og vinklene gjør det utfordrende å se resultatet, hvertfall det du har lagt ut på forumet. Hadde vært interessant å se bildene han tok, er det mulig du samtykker til at han deler på forumet?
En ting er jeg iallefall sikker på etterhvert, bilder lagt ut av klinikker før og etter er manipulerte. Enten med toppik, hårbunnsfarge eller Photoshop. Denne industrien har jeg mistet all tiltro til. Om bildene jeg legger ut ikke forteller dere noe er det helt greit. Det er litt mer hår der enn før transplantasjonen på 3800 graft, litt. Jeg skal ta turen innom Skandinaviske så de kan vurdere selv, men det aner meg hva svaret blir.

Oystein83

Nytt Medlem
En ting er jeg iallefall sikker på etterhvert, bilder lagt ut av klinikker før og etter er manipulerte. Enten med toppik, hårbunnsfarge eller Photoshop. Denne industrien har jeg mistet all tiltro til. Om bildene jeg legger ut ikke forteller dere noe er det helt greit. Det er litt mer hår der enn før transplantasjonen på 3800 graft, litt. Jeg skal ta turen innom Skandinaviske så de kan vurdere selv, men det aner meg hva svaret blir.
Det er trist å høre at du har opplevd så lite forbedring i hårtetthet og naturlighet etter transplantasjonen som du skriver og som bildene viser. Leit å lese hvordan du hr opplevd dette. Kanskje det kan være verdt å vurdere å se utenfor Norge og utforske klinikker i Europa og Amerika, hvor noen av de beste klinikkene finnes.
Takker for at du deler slik at en vet å være skeptisk.

Det er trist å høre at du har opplevd så lite forbedring i hårtetthet og naturlighet etter transplantasjonen som du skriver og som bildene viser. Leit å lese hvordan du hr opplevd dette. Kanskje det kan være verdt å vurdere å se utenfor Norge og utforske klinikker i Europa og Amerika, hvor noen av de beste klinikkene finnes.
Takker for at du deler slik at en vet å være skeptisk.
Takk. Skulle ønske jeg hadde bedre nyheter, men jeg har brent meg og kommer ikke til å flytte mer hår. Det blir barberhøvelen om ikke det skulle skje noe det neste månedene. Tror ærlig talt at Emil og skandinaviske hadde de beste intensjoner, for alt av service og oppfølging i forkant var terningkast 6. Men ble veldig skeptisk tidlig etterpå for jeg skalla i taket på bilen på dag to. En annen lege fiksa det greit og sa det var bare et par grafts som han la på plass igjen. Jeg hadde en episode til som Emil liker å skylde på. Denne var omtrent lik, altså bagateller utav 3800 grafts. Skeptisk pga jeg mistenkte fort at dette var noe eventuelt dårlige resultater skulle henges på. Når jeg ser hva Emil skriver nå får jeg bare bekreftet den mistanken. Og nå mener jeg virkelig at dette er en klinikk dere bør unngå.

Takk. Skulle ønske jeg hadde bedre nyheter, men jeg har brent meg og kommer ikke til å flytte mer hår. Det blir barberhøvelen om ikke det skulle skje noe det neste månedene. Tror ærlig talt at Emil og skandinaviske hadde de beste intensjoner, for alt av service og oppfølging i forkant var terningkast 6. Men ble veldig skeptisk tidlig etterpå for jeg skalla i taket på bilen på dag to. En annen lege fiksa det greit og sa det var bare et par grafts som han la på plass igjen. Jeg hadde en episode til som Emil liker å skylde på. Denne var omtrent lik, altså bagateller utav 3800 grafts. Skeptisk pga jeg mistenkte fort at dette var noe eventuelt dårlige resultater skulle henges på. Når jeg ser hva Emil skriver nå får jeg bare bekreftet den mistanken. Og nå mener jeg virkelig at dette er en klinikk dere bør unngå.
Hei igen.

Vi har hela veien etterpå(å innan operasjon) varit behjälpliga/responsive. Vi utförde din behandling på samme måte som vi gör på alla våra patienter.

Nej jag re-touch ikke bilder med photoshop. Nej jag lyver ikke för patienter. Medisinsk terapi är något jag alltid rekommenderar då det är en billig å effektiv komponent i fighten mot hårtap .

Du har svingat veldig mye i tankene/orden dine om behandlingen din: fra extas rett etter behandlingen din beskrivet här på side 3 + att du själv beskriver att det aldrig kommer bli tykkt(se side 3 i denna tråden där du skriver bl.a dette "Blir aldri tykt, men ser allerede nå at det blir MYE bedre.") , till skepsis 2.5 månader efter behandlingen fordi du klagat på att det var tynt etter shock loss å att du ikke er imponert(side 5 här) för å senare si på side 7 i denna tråden att "Jeg begynner å øyne resultater fra Skandinaviske, og nå begynner det å se MEGET bra ut!" för att på nytt begynner senare att klage/ diskutere garanti påfyllning långt innan det ens gått 1 år efter ingreppet.

Bara av att läsa det du skrivit här i alla sidor sedan operasjonen så beskriver du fakta som du fått förmedlat fra mig. Du vet att det aldrig kommer bli tykkt som før hårtapet å skriver det själv. Jag får intrycket av att du nå förväntar dig samma hårmanke som Brad Pit eller George Clooney etter denna behandlingen. Du har lagt ut bild här där man ser tydligt graftsen som är ett par dager färska i hodebunnen din å att de är spredt ut på den fremre delen av hodet med mindre täthet. Med andra ord: det finns plass för mye fler grafts hvis du önsker samma täthet som du hade innan du begynte miste håret, dessverre kunde vi ikke vi ta ut fler grafts fra bakhodet ditt den dagen. Särlig med tanke på att du redan gjort en behandling innan å det må vi alltid ha i baktanke så man ikke ender upp med å bli overharvested.

Vi ser nu 9 månader senare en bedring av håret ditt så var så snill å gi detta den tid som trengs.

När det kommer till en garantibehandling så må man vente tills det gått minst 1 år för å vurdere en sånn. Man må då se under mikroskopkamera i hodebunnen att inga nya grafts kommer ut innan man tryggt kan sätta in fler hår.

Siste 2 åren har vi utfört 8 st sånna touch ups av våra egna patienter som ikke fått det resultat vi har lovat, å det är helt normalt(4 per år i snitt). Jag står bak det jag sier på konsultasjoner å finns alltid tillgänglig hvis det skulle vare noe.

Dagens situasjon. Døm selv. Så kan du fortsette å harselere med Brad Pitt og Elvis Presley.
Jag ser bedring nu 9 månader senare. Du hade ikke hår på månen dagen du kom och var tynnere generellt sett på resten av huvudet. Vad har du haft för förväntningar av ingreppet efter att du varit bevist om at det ikke kommer bli tykkt över hela hodet från start? Jag blir förvirrad av allt detta å tänker ikke kommentera det mer i denna tråden. Kan du komma hit när det gått 12 månader så ser vi på det här med mikroskopkamera?

om785

Moderator
Dagens situasjon. Døm selv. Så kan du fortsette å harselere med Brad Pitt og Elvis Presley.
Om du fikk 2300 grafts spredt om i et stort område trenger du kanskje påfyll/touchup. Er nok lurt å vente 12-18 mnder og ta en vurdering etter det, omtrent alle klinikker ber pasienten vente 12-18 mnder for endelig resultat. ingen vits i å forhaste seg. Du har jo trossalt garantien dem tilbyr. Jeg var på konsultasjon hos han Emil, opplevde han som ærlig og redelig. Når du allerede har betalt og ventet 9 mnder så bør par måneders venting være overkommelig. Regner med at det ordner seg

Oystein83

Nytt Medlem
Det er kjedelig lesing. Takk for at du deler.

Hadde håpet du skulle få bra resultat, men nå blir det klinikk i utlandet på meg. Tror du har hjulpet mange.

Er bra at erfaringer blir delt her på forumet.

Hairoic

Meldem
Det er kjedelig lesing. Takk for at du deler.

Hadde håpet du skulle få bra resultat, men nå blir det klinikk i utlandet på meg. Tror du har hjulpet mange.

Er bra at erfaringer blir delt her på forumet.
Overaskende at du baserer beslutningen din på hans ord. Da det er vanskelig se om resultatet er bra eller ikke, når bildene er så dårlige.

Lurer på om det er mindre sjanse for bra resultat når man velger å ikke barbere hodet!?

Hairtransplant82

Nytt Medlem
Overaskende at du baserer beslutningen din på hans ord. Da det er vanskelig se om resultatet er bra eller ikke, når bildene er så dårlige.

Lurer på om det er mindre sjanse for bra resultat når man velger å ikke barbere hodet!?
Jeg har også tenkt det samme som deg etter å ha lest de siste postene om Skandinavisk Hårinstitutt og siste erfaring. Og synes man skal gi det litt slack når det også bare har gått ni (?) måneder. Det kan fortsatt skje ting. Samtidig synes jeg Emil følger opp dette her på en ryddig måte, og som du sier, vanskelig å se noe ut fra bildene.

Oystein83

Nytt Medlem

Jørgen skriver at det har gått 9 måneder og ut ifra bilder og det som skrives på denne tråd ser det ikke lovende ut.
Kan godt gi det noen måneder.
Da hadde det vært veldig fint om @Jørgen Bjørgen hadde tatt et par bilder under sterkere lys så en ser skikkelig.
Stoler også mer på en pasient som Jørgen som forteller om sine erfaringer enn de som promoterer hårtransplantasjon. (leger, selgere)

Ompalompa

Meldem
Jeg skjønner godt Jørgen ikke er fornøyd med sveisen. Jeg håper virkelig det der blir bedre! Men for å forstå skuffelsen er det viktig å samtidig forstå forventningene, og de tror jeg det er umulig for oss forumbrukerne å sette oss ordentlig inn i. Kommunikasjonen i forkant er det bare Jørgen & Emil som er kjent med.

3800 grafts for å dekke hele pæra er opplagt altfor lite. Sjøl brukte jeg 2000 grafts for å tette vikene, et areal som kanskje er 1/6 av størrelsen.

Sist redigert:
Jeg skjønner godt Jørgen ikke er fornøyd med sveisen. Jeg håper virkelig det der blir bedre! Men for å forstå skuffelsen er det viktig å samtidig forstå forventningene, og de tror jeg det er umulig for oss forumbrukerne å sette oss ordentlig inn i. Kommunikasjonen i forkant er det bare Jørgen & Emil som er kjent med.

3800 grafts for å dekke hele pæra er opplagt altfor lite. Sjøl brukte jeg 2000 grafts for å tette vikene, et areal som kanskje er 1/6 av størrelsen.
Jeg fikk absolutt forståelsen av at dette skulle bli bra. Opptil 5000 grafts kunne tas ut da jeg hadde perfekt donorhår ble jeg fortalt. Hadde jeg visst resultatet hadde jeg aldri i verden utført dette. Fasiten etter operasjon var 1200 grafts mindre. Ikke spør hvorfor. Folk får gjøre seg opp egne meninger, i mine øyne er og blir dette tynt. Så disse spydige kommentarene fra Emil om George Clooney osv kan han spare seg for, dette ligner mer D. Trumph. Stay away.

Vedlegg

Topp