Jeg er åpen, men samtidig kritisk. Massasje i hodebunnen har jeg prøvd, men man må gjøre det så veldig lenge om gangen for og få effekt i følge det som finnes av forskning. Ellers har jeg tro på at en sunn diett med lite sukker kan ha påvirkning på hårsekkene som bremser håravfall . Og jeg spiser over snitt sunt vil jeg påstå.Aldarico: Siden du er åpen for alternative ting, har du vurdert håroljer og Standardized scalp massage. Synes det er viktig at også de som av en eller annen grunn gå utenom finasteride og minoxidil får plass her på forumet. Og når hårtapet er synlig så har man vel allerede mistet 30-50%.
Men det som åpenbart har gitt resultater for meg er fungural shampo og PRP (5 ganger). Jeg vet ikke hva av de to som har størst effekt, men jeg ser åpenbart nye hår komme. Jeg bruker samtidig kun kalt vann når jeg dusjer håret og føner det uten varme.
Jeg har i den siste tiden knapt merket hårstrå i dusjen etter meg. Neste steg blir og få tak i finasterid i spray form slik at jeg slipper å ta det oralt. Og deretter tror jeg kansje at jeg har greid å redde håret noen år til.
For de som står på gjerdet og vurderer finasterid men ønsker alternativer først ville jeg prøvd fungural og kun vaske håret med kalt vann. Ungå all form for varme i håret når det er mulig. Det tror jeg kan være redningen for mange i en tidlig fase av håravfall.