• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Om å bestille legemidler fra online apotek

Jens86

Administrator
Denne saken lå på forsiden av dagbladet i dag:

http://www.dagbladet.no/2013/06/27/nyheter/innenriks/tollbeslag/posten/27922687/

Der kan man lese blant annet følgende:
- Det er forbudt å importere legemidler til eget bruk som inneholder narkotika eller klassifiseres som doping, Ole Kristian Gjørven.
Betyr dette at det er lov å importere RU, bim. etc?

Jens86

Administrator
Så hva skjer med bimatoprost nå? Har hørt at man kan få adresse i usa hvor man kan få sendt ting til.. er det det samme som en proxy postkasse som du kalte det?

Jens86

Administrator
Bump! @Hairetic har du lyst/tid til å bestille? Jeg er på fjellet nå med tregt internett og bare en telefon så ting blir litt klønete. Jeg har lyst på 3 flasker (hvis 1 flaske = en mnds forbruk på øyevipper?). Jeg skal bare bruke det på øyenbryn.

Hairetic

Nytt Medlem
Jeg har null erfaring med postboks i USA. håper hairloose har mer peil på det.

1 flaske holder til 1 mnd på hode og øyebryn

Hvorfor skal du ikke bruke på hode når det er bevist til å gi like my nytt hår som minoxidil ?

Jens86

Administrator
Fordi minox + fin + keto virker foreløpig utmerket, kan kjøpes over disk i Norge og har x antall mer dokumentasjon bak seg enn bim. Så lenge jeg ikke har store bivirkninger holder jeg meg til det frem til en "kur" kommer. Men jeg kunne som sagt godt tenkt meg fyldigere øyenbryn :)

Hairetic

Nytt Medlem
Det er bra å høre at du har så bra "funk" av disse. Men alikevel ville jeg ha dryppet litt bim i hode. Hva kan vel mer hår skade?
[hr]
Forresten Jens: fikk du shedding på keto?
Jeg har hatt syk shedding de siste 3 ukene

Jens86

Administrator
Hm, jeg startet alt på en gang, 1. Mai. Sheddet SYKT mye fra rubdt 10. Mai og frem til juni. Men nå har det dukket opp masse hår i vikene og hårlinjen, og jeg tipper på kronen også (vanskeligere å se). Har tilogmed fått kommentarer om at håret ser bra ut.

Bim skader sikkert ikke, det er mer pga at det er stressende å ha enda mer å ta hensyn til. Håret ser alltid rart ut etter minox, så jeg er ikke interessert i at enda mer tid i løpet av dagen går med til stygt hår :)

Hairetic

Nytt Medlem
Ah Nice!

Hater vikene as, så håper desperat at bimatoprost kan gi meg no regrowth der.

Har ingen clue om hvordan håret blir etter bimatoprost, men tror det er like lett å ta på som stemoxydine, det vil si 1min ca

Hairetic

Nytt Medlem
Jens du nevnte noe om et "hemmelig forum", kjenner du noen av de brukerne godt? I så fall er det egentlig ikke verre enn å overføre spenn til de å bestille til deres adresse og be de sende til Norge. Det er trossalt ikke 1 times jobb for en perosn engang. Kan sikkert betale person $50 ellerno for jobben.

Foreslår også at vi bestiller Retin-A i samme pakka siden retin-a er reseptbelagt her i landet. Retin-A har også vist noe muligheter for å vokse hår i vikene, men grunnen til at jeg er hypp på det er egentlig at det er det eneste som har utallige vitenskapelig studier som viser at det fjerner rynker og pigmentasjon. Når først er i gang så vil jeg like gjerne forebygge aldring i ansikte samtidig.

Jens86

Administrator
Jeg kan prøve å vouche deg inn på forumet, Hairetic, for jeg er veldig opptatt frem til søndag - så kanskje du kan undersøke litt muligheter :)

Sender deg en pm med hvordan du gjør det.

Edit: nettet går så sykt tregt her oppe på fjellet, men er tilbake i byen i kveld så kan ordne det da

Jens86

Administrator
@hairetic ikke kjøp reitn a. Det er på vei ut av alle kremer grunnet kreftfremkallende midler. Jeg er på vorspiel med bare medisinstudenter , alle snakker negativt om retin a

Hairetic

Nytt Medlem
Jens86 skrev:
@hairetic ikke kjøp reitn a. Det er på vei ut av alle kremer grunnet kreftfremkallende midler. Jeg er på vorspiel med bare medisinstudenter , alle snakker negativt om retin a
Meget skeptisk. Retin-A har vært i bruk i titalls år å blitt studert *mye* da det er den beste behandlingen mot pigment skader, rynker og kviser.
Medisinstudenter pleier ofte å tro de vet mer enn de faktisk vet ut i fra erfaring (kjenner et par selv).

Men jeg googlet påstanden og fant følgende:

Even though these products have been used safely and effectively for many years, a recent study by Weinstock MA et al, published in the Archives of Dermatology, showed that patients treated in a VA hospital with 0.1% tretinoin topically to prevent skin cancer had a higher risk of death than those not using tretinoin. The veterans in this study were predominately elderly men.

The researchers looked at various factors in the study to try to determine the explanation for the increased number of deaths among tretinoin users. It is difficult to know for sure because the study was not designed to look for risk of death, but it seems that it is smokers who are at greater risk.

It is important to realize that this is the first sign of a risk of harm from using tretinoin after decades on the market, so this study’s results may not hold up when more testing is done

Så i verstefall ser det ut som det kan øke kreft faren for røykere, så jeg er ikke meget skremt

Jens86

Administrator
Vi venter på @Hairloose skal sjekke muligheter til proxy postkasse i USA. Men han har ikke vært logget inn på lenge, kanskje han er på ferie :)

Topp