• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Om å bestille legemidler fra online apotek

Jens86

Administrator
Generisk:
Generiske legemidler, legemidler som inneholder samme virkestoff i samme styrke, og som dermed er medisinsk likeverdige. Når produsenten av det opprinnelige legemidlet ikke lenger har enerett, kommer ofte rimelige generiske legemidler på markedet.

Så generisk finasterid betyr bare at det ikke er Merc (som har patenten) som produserer det.

Nei man tar ikke 5 mg daglig, man deler tablettene i 4 (eller mindre). Jeg deler i 4 og tar da 1,25 mg daglig. Jeg tror det var 100 tabletter i pakken jeg kjøpte og at den kostet 300-400. Så da blir det ca 300 kroner i året :)

Finasteride

Supermoderator
Generisk og vanlig proscar ligget omtrent likt i pris. Tror Norge på en måte velger å straffe de som benytter 1mg versjonen, propecia, da denne benyttes mot hårtap. Generisk propecia får man ikke tak i Norge, derimot er generisk finasterid tilgjenngelig.

Topp