jan.hansen957
Meldem
Hvordan kan norske myndigheter godta at denne klinikken får holde på sånn? Virker ikke som de har lært noe. Har de ingenting å skjule svarer man jo på spørsmål.
Lurer på hvor mange klinikker han har slått konkurs![]()
Da var det ikke overraskende slutt! Får se hvor lang tid det tar før han dukker opp igjen med en ny klinikk
Får ikke lest artikkelen men hva er årsaken nåSer ut som dette er hans 5 klinikk som går konkurs....
ingen medisin er så effektiv som en vellykket hårtransplantasjon.. hvis man skal se på sannheten.Takk til dokke begge. Eg har fått litt kalde føtter da dokke begge føler på akkurat det samme som meg. Vi skal jo sjølvsagt alltid ha et åpent sinn, men hår er så skjørt og eg er heilt ærlig livredd for å gjøre det vondt verre, og med det så trur eg at eg først skal prøve med topical finasterid med monoxidil. @cman Spesielt når han tydeligvis sier 1000 operasjoner i året hahah (ja det er tull). Liker også ikkje at bildene av "kundene" han poster på Facebook profilene er kun av utenlands bakgrunn. Altså eg har ikkje nokke i mot det, men eg forventa jo nokken nordmenn, da hadde eg følt meg litt tryggere på at bildene faktisk er tatt i Norge... Og du @om785 skriver det han sier om sin egen utdanning. Heilt enig; det ga absolutt null meining!
-
Men ja... Har akkurat kjøpt topical finasterid med monoxidil fra en nettside som var billig men med gode reviews. Spennende å teste dette. Kan oppdatere resultatet her over sommeren.
Men for å spole litt tilbake, så har eg siden eg var 15-16 (ungdomsskulen slitt litt med hårtap ). Fikk av og til kommentar på boten på kronen. Allerede da følte eg på et fall i sjølvtillit og sjølvbildet. Det tok derimot fleire år før det virkelig skjøt fart, og eg mistet en del meir hår for 4 år siden.
I fjord starta eg på monoxidil. Funket OK-. Svak hårvekst. Eg har vært til hudlegespesialist (overlege ved Haukeland). Hun testet meg ikkje en gang, da ho umiddelbart såg at eg hadde androgenetic alopecia, og anbefalte minoxidil .
For 3 uker siden merket eg en signifikant øking av hårfall. Panikken spredte seg godt i ryggmargen. Etter å ha konsultert med samme overlege så anbefalte hun at eg ikkje skulle starte på oral finasterid grunnet alle de heftige bivirkningene som kan finne sted, og eg heller burde vurdere hårtransplantasjon. Senere tid har eg forstått at hårtapet kom av at eg begynte på en detox (viktig å å poengtere).
Eg er forsningsstudent og veit å grave i forskningsartikler haha. Eg har i seinaste tid leste utellelige artikler om hårtap. Og har begynt å legge om litt diett, ta et par spesifikke holistiske tak for å redusere hårtap naturlig. Det kan gjøres sjølv om androgenetic alopecia er forårsaket av genetisk/miljømessig DHT "problemer"!
Når eg leste meg grundig opp såg eg gjentakende studier med kjempe resultater med topical finasterid, og med en kombinasjon av;
- 1 gang for dagen: 6% minoxidil med 0.3% finasteride (200kr i mnd)
- 2 ganger i uken med tretinoin før minoxidilen
- 2 ganger i uka med 2% ketoconazole shampoo
- 1 gang i uka med dermaroller (har også sett på dermastamp med tanke på mindre risiko for mikroarr). Lar det gå minst 1 time før eg rører håret.
- Samt en gang i uken så tar eg en kur med til sammen 1ml: castor oil (organisk sjølvsagt), kokosnøtt olje og rosemary 100% pure essential oil.
Planen min virker voldsom, men tenk at dette er en gang for dagen, til et par ganger i uka. Istedenfor kun minoxidil 2 ganger daglig - så er planen min ovenfor overkommelig, tenker eg