• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Poseidon eller Masterklinikken anno 2019

Thomas M. Angellsen

Aktivt Medlem
Hvorfor Norge? Hvorfor betale dobbel pris for middelmådig behandling? Selve inngrepet er ikke stort verre enn å gå til tannlegen. De beste klinikkene finnes i utlandet. 1500 grafts er ikke særlig mye. 3-3500 grafts er mer normalt hvis man har et bra donorområde. Har selv fått utført 4 strip sesjoner hver på ca 3-3500 grafts, dvs totalt 12-14000 grafts og har i dag en hårlinje som tilsvarer den jeg hadde i tenårene. Jeg betalte vel for alt sammen ca det samme som man i Norge i dag forlanger for 3-3500 grafts. Man skal være obs på at hvis man velger strip (FUT), særlig flere ganger, så kan man få et ufrivillg panneløft som bonus, alt etter som man der det.
Herlig å se en som har gjort research @Seastar ! Kjekt å høre at du har fått et kanonresultat.

Hadde vært interessant å se før og etter bilder, selvfølgelig bare av håret :)
 

Ekorn

Meldem
Den engelske legen sa at FUE jobben som Masterklinikken gjør ser slik ut som han selv ville forventet det, men ville gjort det til en pris av 63% til det Masterklinikken forlanger. Vel, det er dyrt i Norge når man ikke tørr å reise til utlandet.
 

Thomas M. Angellsen

Aktivt Medlem
@Ekorn mht hårtransplantasjon så blir det som VM i fotball, noen får ikke være med i kvalifiseringen for de ikke er gode nok, noen får være med i kvalifiseringen, noen kommer til gruppespillet, noen går videre til sluttspillet i VM-mesterskapet, noen vinner gruppen og går til sluttspillet og noen få kommer til kvart, semi og finale. SLIK er det OGSÅ med Hårtransplantasjon. Det er så viktig å forstå at jeg får ikke sagt det nok. Det er ikke som å kjøpe en volvo, toyota, ford mht transport og tro at de gir deg det samme resultatet. Jeg ønsker å opplyse om det.
Så ikke bli Lurt!!
 

Ekorn

Meldem
@Ekorn Mange leger er i det minste organisert i denne organisasjonen. Det sier ingenting om hvor flinke de er men mange er medlem for å "virke" seriøse. Av de legene som er organisert her så er det noen få som er veldig dyktige.

The ISHRS is an international, non-profit medical society comprised of over 1,100 members representing 70 countries
Jeg så for noen uker siden at det fantes en ISHRS lege i Rosenborggata i Oslo, og måtte google meg endel fram for deretter å finne en litt tvilsom aktig hårklinikk som ikke var lett å finne på nett. Men nå er denne slettet fra ISHRS medlems lista. Ser endel gode hårklinikker på nett som ikke er ISHRS sertifiserte, noen uten og enkelte med andre sertifiseringer innenfor HT organisasjoner. Jeg tenker at man ikke skal legge seg så mye i dette og heller se på om det er god omsetning i forhold til pasientbesøk til at en hårklinikk er reputabel. Noen HT leger er muligens ikke medlem av endel hår organisasjoner, fordi det sikkert tar mye tid og resurser å være på kurs og møter. Endel sertifiseringer krever sannsynlig også provisjon i omsetningen. Tenker at Masterklinikken gjennom årene har kommet seg godt opp i faget, noe som fikk meg til å velge når jeg ikke orket å reise langt i utlandet.
 
Sist redigert:

Seastar

Meldem
Hei @Ekorn , @qwerty , @amiram og dere andre! Jeg leser her at det debatteres vedrørende hvilke klinikker som er gode og dårlige.
Først og fremst vil jeg si at jeg representerer den klinikken i Vancouver som @Ekorn her nevner. Det vil si Hasson and Wong. Vi har agenter og Country Managere representert over hele verden. I europa har vi agenter / Country Managere i sør, mellom, UK og nord Europa. Jeg representerer Skandinavia.

Jeg har ikke lyst til å snakke nedsettende om spesifikke navn da det har ingen hensikt.

Det som er viktig å vite når en er på jakt etter best mulig hårtransplantasjon ut i fra et budsjett er følgende:
- 1) Vil det bli naturlig? Vil det se ut som en hårtransplantasjon fra 1 meters avstand eller vil en ikke kunne se det med mindre en vet hva en skal se etter.
- 2) Hvor stort er omfanget? Er det viker, fremre parti, halvparten av toppen, er det hele toppen, Er det snakk om sidehår?
- 3) Hvor mange hår/hårsekker trenger du? Husk at du kan regne antall hår/hårsekker ut i fra antall kvadrat centimeter som trengs å økes i tetthet. Eksempel: Er det snakk om fremre del av hode der det meste er mistet så kan vi si at dette området kan være i størrelsesorden 80-100 kvadratcentimeter.
Hvis du da får 3000 hårsekker der du har et snitt på 2 hår per hårsekk så vil dette gi deg mellom 35-45 hårsekker per kvadratcentimeter. Ofte har du litt hår igjen i området så 10 + 35 hårsekker per kvadratcentimeter vil gi deg en bra tetthe. Da du var tenåring hadde du på det meste mellom 80-120 hårsekker. (Dette tenåringshåret er ekstra tjukkt).

For å oppnå en illusjon av god hårtetthet så trengs det minimum en tetthet på 30 hårsekker per kvadratcentimeter. Du vil normalt ikke se at du har mistet noe hår før du kommer ned i 25-40 hårsekker per kvadratcentimeter. Avhengig av hårkvalitet, tykkelse på hårene, hvor tett de satt i utgangspunktet med mer.
Så selv om en person mister fra et nivå på 100 hårsekker til 40- 60 hårsekker per kvadratcentimeter som veldi mange gjør. 95-99% gjennom livet, så vil du ikke kunne se at de har mistet. En lege/spesialist må i så fall vurdere dette.

- 4) Hva betaler du for? Kvalitet eller et dekke av hår? Er det en sammenheng mellom kvalitet og pris mon tro på verdens beste klinikker? Her kommer noe av det viktigste: VELDIG FÅ klinikker klarer å designe og bygge opp en høy tetthet. Dårlige klinikker klarer sjelden noe mer en 30 hårsekker per cm2, gode klinkker klarer 30-45 h/cm2, meget gode klinikker klarer 45-60 h/ cm2 og de aller beste klarer 60 -100 hårsekker per cm2. Et ytterst knippe klarer 80-100cm2.

- 5) Hvordan er servicen,tilbyr klinikken andre tjenester enn hårtransplantasjon? Da er det stor grunn til å være meget skeptisk.

- 6) Hvordan er tilbakemeldingene fra kundene?Reiser de inn fra hele verden? Hvor går de største kjendisene i verden? For jeg vil jo tro at kun det beste er godt nok for dem, da de blir eksponert for media hele tiden.

Dette er spørsmål som jeg ber hver og en av dere som vurderer hårtransplantasjon og gjøre en grundig research på. Det er 1000vis av klinkker der ute. Og grunnen er enkel. Hårtransplantasjon er noe av det mest lukrative businessen mht mannlige kunder. Det er stor konkurranse men også mange kunder der ute.

Jeg representerer Hasson and Wong fordi jeg kun kan stå for dette ved å hjelpe andre ved å gi dem det beste som er på markedet.
Hvis det tilsa at det fantes noe bedre så vil jeg forlate Hasson and Wong da jeg kan ikke stå inne for å levere løsninger som ikke er i topp klasse.

For spørsmål og gratis vurdering av deg fra Hasson and Wong så kan du enten kontakte:

info@hassonandwong.com

fylle ut gratis konsultasjon her :https://hassonandwong.com/hair-transplant-consultation/

eller du kan kontakte meg direkte på

thomas@hassonandwong.com

så kan vi sette opp en telefonsamtale eventuellt

Ønsker dere en fin dag!

Mvh,

Thomas
Siden du tar deg friheten å 'omtale' mine innlegg så tar jeg meg samme friheten.

Det du skriver i starten av dette innlegget koster penger, som ikke innvirker på resultatet, og må betales av kunden/klienten.

1. Her spiller du på at mange av de som opplever hårtap også får redusert selvfølelse. I mange kulturer er HT et statussymbol som man mer enn gjerne viser fram. Når det er sagt så produserer de fleste seriøse klinikker i dag et resultat som folk flest ikke kan identifisere som HT.

2. Alle seriøse klinikker kan dette og kan utføre det på en professionell måte med riktige vinkler, tetthet og type hår. Det viktigste er at donorhåret som brukes har gener som gjør at det ikke faller av igjen over tid.

4. Dette kan man lett ettergå ved å kontakte klinikken, se på bildegalleriet eller kontakte tidligere kunder, hvis man kjenner til noen.

5. De langt fleste som vil ta en HT vil kun ha utført en trygg og problemfri HT med minst mulig styr både i forkant og etterkant. Og kun det. Alle såkalte 'service' tilleggstenester bør man være på vakt over for, da de koster også og må betales for, noe som man har liten eller ingen nytte av i ettertid.

6. Dette er også lett å finne ut av ved først å sjekke på nettet, evt kontakte klinikken direkte og til sist avlegge en personlig visitt for å se på forholdene ved selvsyn. Noen steder på kloden blir dette uforholdsmessig dyrt fra Norge. Å snakke med en representant eller møte opp på et lokalt promoteringsmøte har begrenset verdig fordi at da snakker man kun med en som opptrer som en selger. Må nesten humre litt når du nevner kjendiser eller 'superstars' som det også heter. Du bør vite at en stor del av disse drar halve kloden rundt både på grunn av kvalitet og diskresjon. Det man ser i div såpeserier og 'reality' program fra 'over there' er nettopp det, og stort sett kun det. At der står ekte klinikker og leger bak er selvsagt tilfelle, men tror ikke at hverken resultatet som vises, eller prisen vil tiltale et norsk marked.
 

Seastar

Meldem
Er i samme situasjon jeg også. Aner ikke om jeg skal velge Norge eller om det er best å ta den i utlandet...
Det er stort sett kun et prisspørsmål og at man i Norge ikke liker lange operasjoner. 3-3500 grafts tar sin tid. Husker at det var både pause, mat og en liten dubb før alt var ferdig utført.
 

Seastar

Meldem
@Ekorn Svært Bra poeng.

Info: Kosmetiske operasjoner utenfor norges grenser og t.o.m i Norge løper risiko mht forsikring og garantier. Nok en grunn til å gjøre GRUNDIG research!
Innenfor EØS er det ingen problem. Utenfor kan man tegne ekstra forsikring hvis man vil være 100% sikret. Husk at alle kirugiske inngrep er forbundet med en viss risiko. Også å gå til tannlegen.
 

Ekorn

Meldem
Den engelske legen som jeg bilde konfererte resultatet fra Masterklinikken var Andrew Cooper ved Elite Hair restoration Ltd, dersom noen lurer på. Ser nederst på websiden til denne klinikken at de til og med har fått en halvskallet gubbe til å se ut som en kvinne;)
 

Seastar

Meldem
Den engelske legen som jeg bilde konfererte resultatet fra Masterklinikken var Andrew Cooper ved Elite Hair restoration Ltd, dersom noen lurer på. Ser nederst på websiden til denne klinikken at de til og med har fått en halvskallet gubbe til å se ut som en kvinne;)
I dag er ikke det noe problem siden man kan bruke hår fra alle deler av kroppen. Også fra de unevnlige stedene. Derfor er det håp også for de som er helt blank på toppen, da disse personene normalt har rikelig med kroppshår.
 

Thomas M. Angellsen

Aktivt Medlem
Siden du tar deg friheten å 'omtale' mine innlegg så tar jeg meg samme friheten.

Det du skriver i starten av dette innlegget koster penger, som ikke innvirker på resultatet, og må betales av kunden/klienten.

1. Her spiller du på at mange av de som opplever hårtap også får redusert selvfølelse. I mange kulturer er HT et statussymbol som man mer enn gjerne viser fram. Når det er sagt så produserer de fleste seriøse klinikker i dag et resultat som folk flest ikke kan identifisere som HT.

2. Alle seriøse klinikker kan dette og kan utføre det på en professionell måte med riktige vinkler, tetthet og type hår. Det viktigste er at donorhåret som brukes har gener som gjør at det ikke faller av igjen over tid.

4. Dette kan man lett ettergå ved å kontakte klinikken, se på bildegalleriet eller kontakte tidligere kunder, hvis man kjenner til noen.

5. De langt fleste som vil ta en HT vil kun ha utført en trygg og problemfri HT med minst mulig styr både i forkant og etterkant. Og kun det. Alle såkalte 'service' tilleggstenester bør man være på vakt over for, da de koster også og må betales for, noe som man har liten eller ingen nytte av i ettertid.

6. Dette er også lett å finne ut av ved først å sjekke på nettet, evt kontakte klinikken direkte og til sist avlegge en personlig visitt for å se på forholdene ved selvsyn. Noen steder på kloden blir dette uforholdsmessig dyrt fra Norge. Å snakke med en representant eller møte opp på et lokalt promoteringsmøte har begrenset verdig fordi at da snakker man kun med en som opptrer som en selger. Må nesten humre litt når du nevner kjendiser eller 'superstars' som det også heter. Du bør vite at en stor del av disse drar halve kloden rundt både på grunn av kvalitet og diskresjon. Det man ser i div såpeserier og 'reality' program fra 'over there' er nettopp det, og stort sett kun det. At der står ekte klinikker og leger bak er selvsagt tilfelle, men tror ikke at hverken resultatet som vises, eller prisen vil tiltale et norsk marked.
Dette blir for dumt @Seastar.


1) Jeg spiller ikke på selvtillit og selvfølelse. Jeg gjentar:"- 1) Vil det bli naturlig? Vil det se ut som en hårtransplantasjon fra 1 meters avstand eller vil en ikke kunne se det med mindre en vet hva en skal se etter." Jeg har konsultert så mange personer og det har vært en en god del som har kommet til meg pga dårlige hårtransplantasjoner fra forskjellige klinikker. De mente selv de gjorde research som du er inne på i punktene dine. Det jeg opplyser om er at en har med å finne en klinikk som leverer meget bra naturlig resultat og eksemplene er mange på klinikker som ikke leverer.
Så dette er skivebom @Seastar. Jeg spiller ikke på selvtillit og selvfølelse. Jeg bidrar til at folk får det beste av det beste på markedet.

2) Hva legger du i seriøse klinikker, du er klar over at det er flere 1000vis hårtransplantasjonsklinikker der ute og veldig mange vil si de er seriøse. Som nevnt i punkt 1) det er ikke uten grunn at mange har foretatt transplantasjoner og kommer for å møte oss for en repair hårtransplantasjon. Det er ikke alltid vi kan foreta repair hvis det har gått for langt.
Her får jeg klart opp i punkt 2) da det jeg mener er med omfanget (er du norwood 5 og 6 på skalaen så vil du finne en klinikk som kan flytte store mengder hår) Og det har du vært inne på tidligere i din egen historie at det er det stor variasjon på antall grafts / hår klinikker kan flytte.

3) Her kommenterer du følgende: Hvor mange hår/hårsekker trenger du? Husk at du kan regne antall hår/hårsekker ut i fra antall kvadrat centimeter som trengs å økes i tetthet.
Du sier at du enkelt kan gjøre dette ved å kontakte klinikken og se på bildegalleriet.

Har en drøss av klienter som har fått fullt av ulike estimat fra forskjellige klinikker. Samt hva er realistisk mht donorhår, hvor tett står donorhårene. Hvordan er hårene i seg selv. En som har tjukkt, litt krøllet hår trenger ofte mindre enn en som har vanlig,rett hår for å få det samme kosmetiske resultatet. For å nevne noe....

4) Du kommenterer her på dette punktet der jeg stiller spørsmålene:
Hva betaler du for? Kvalitet eller et dekke av hår? Er det en sammenheng mellom kvalitet og pris mon tro på verdens beste klinikker?
Da svarer du: Dette kan man lett ettergå ved å kontakte klinikken, se på bildegalleriet eller kontakte tidligere kunder, hvis man kjenner til noen.

Jeg svarer deg: Det er Mange klinikker som viser masse bra bilder fra arkivene sine og mange så sier de leverer kvalitet(i deres øyne) så ville vært skeptisk selv.
Beste er å kontakte tidligere kunder hvis man kjenner noen. Det er jeg enig med i.

5) Ok. Jeg sier det samme.

6) Riktig at en kan gjøre research på diverse hårforum og finne ut hvor folk reiser. En kan så du skriver avlegge dem en visit. Du mener en representant er feil. OK. Da får du mene det.
Du skriver videre at : Må nesten humre litt når du nevner kjendiser eller 'superstars' som det også heter. Du bør vite at en stor del av disse drar halve kloden rundt både på grunn av kvalitet og diskresjon.
Det er riktig, Du kan google litt så får vi se hva du finner. Noe har lekket til avisene. Vi går ikke ut med navn uten at vi får tillatelse fra dem.


Avslutter med å ønske deg lykke til.
 

Thomas M. Angellsen

Aktivt Medlem
Innenfor EØS er det ingen problem. Utenfor kan man tegne ekstra forsikring hvis man vil være 100% sikret. Husk at alle kirugiske inngrep er forbundet med en viss risiko. Også å gå til tannlegen.
Interessant. Her kan du nok hjelpe mange. Veldig flott om du kunne opplyse oss/folk som vurderer og ønsker hårtransplantasjon om hvilke selskaper som tilbyr denne forsikringen.
Er nok mange som vil få noen tips om hvor en kan få dette, inkludert meg.

Send gjerne linker om du har.
 

Seastar

Meldem
Dette blir for dumt @Seastar.


1) Jeg spiller ikke på selvtillit og selvfølelse. Jeg gjentar:"- 1) Vil det bli naturlig? Vil det se ut som en hårtransplantasjon fra 1 meters avstand eller vil en ikke kunne se det med mindre en vet hva en skal se etter." Jeg har konsultert så mange personer og det har vært en en god del som har kommet til meg pga dårlige hårtransplantasjoner fra forskjellige klinikker. De mente selv de gjorde research som du er inne på i punktene dine. Det jeg opplyser om er at en har med å finne en klinikk som leverer meget bra naturlig resultat og eksemplene er mange på klinikker som ikke leverer.
Så dette er skivebom @Seastar. Jeg spiller ikke på selvtillit og selvfølelse. Jeg bidrar til at folk får det beste av det beste på markedet.

2) Hva legger du i seriøse klinikker, du er klar over at det er flere 1000vis hårtransplantasjonsklinikker der ute og veldig mange vil si de er seriøse. Som nevnt i punkt 1) det er ikke uten grunn at mange har foretatt transplantasjoner og kommer for å møte oss for en repair hårtransplantasjon. Det er ikke alltid vi kan foreta repair hvis det har gått for langt.
Her får jeg klart opp i punkt 2) da det jeg mener er med omfanget (er du norwood 5 og 6 på skalaen så vil du finne en klinikk som kan flytte store mengder hår) Og det har du vært inne på tidligere i din egen historie at det er det stor variasjon på antall grafts / hår klinikker kan flytte.

3) Her kommenterer du følgende: Hvor mange hår/hårsekker trenger du? Husk at du kan regne antall hår/hårsekker ut i fra antall kvadrat centimeter som trengs å økes i tetthet.
Du sier at du enkelt kan gjøre dette ved å kontakte klinikken og se på bildegalleriet.

Har en drøss av klienter som har fått fullt av ulike estimat fra forskjellige klinikker. Samt hva er realistisk mht donorhår, hvor tett står donorhårene. Hvordan er hårene i seg selv. En som har tjukkt, litt krøllet hår trenger ofte mindre enn en som har vanlig,rett hår for å få det samme kosmetiske resultatet. For å nevne noe....

4) Du kommenterer her på dette punktet der jeg stiller spørsmålene:
Hva betaler du for? Kvalitet eller et dekke av hår? Er det en sammenheng mellom kvalitet og pris mon tro på verdens beste klinikker?
Da svarer du: Dette kan man lett ettergå ved å kontakte klinikken, se på bildegalleriet eller kontakte tidligere kunder, hvis man kjenner til noen.

Jeg svarer deg: Det er Mange klinikker som viser masse bra bilder fra arkivene sine og mange så sier de leverer kvalitet(i deres øyne) så ville vært skeptisk selv.
Beste er å kontakte tidligere kunder hvis man kjenner noen. Det er jeg enig med i.

5) Ok. Jeg sier det samme.

6) Riktig at en kan gjøre research på diverse hårforum og finne ut hvor folk reiser. En kan så du skriver avlegge dem en visit. Du mener en representant er feil. OK. Da får du mene det.
Du skriver videre at : Må nesten humre litt når du nevner kjendiser eller 'superstars' som det også heter. Du bør vite at en stor del av disse drar halve kloden rundt både på grunn av kvalitet og diskresjon.
Det er riktig, Du kan google litt så får vi se hva du finner. Noe har lekket til avisene. Vi går ikke ut med navn uten at vi får tillatelse fra dem.


Avslutter med å ønske deg lykke til.
Tror ikke det er noen hensikt at vi fortsetter vår polemikk. Det kan virke mer forvirrende enn opplysende for andre. Og man skal heller ikke ta eierskap på et forum uten at man eier det selv da. Å bare sjekke på nettet fører ikke frem fordi der er alt for mange råtne egg der ute som i alle andre bransjer hvor det er penger å tjene. Sette opp en imponerende hjemmeside kan alle gjøre. Legge ut flotte omtaler også. Derfor er det eneste gangbare at man besøker klinikkene, snakker med tidligere kunder osv. Når det gjelder klinikker som man enkelt kan avlegge et besøk, så er det veldig mange som kun ligger en billig charterreise unna. Da kan man legge det inn i en ferietur. Blir man overbevist der og da, så er det ingenting i veien for å få det utført omg. De dytter gjerne på lokale kunder for å gjøre plass til de som kommer langveis fra. Som meg selv, som fant klinikken ved et tilfelle der jeg ventet på en venninne jeg fulgte til sykehuset. 3 dager senere var jeg på vei hjem, ferdig behandlet, med et kledelig Mcenroe panneband. Det er tross alt inntekter man snakker om. Men; ligger klinikken midt i en turistfelle så sjekk både priser og kvalitet minst en gang ekstra. De er gjerne overpriset, naturlig nok som alt på slike steder. Om klinikken er av de bedre så gir det en pekepinn hvis de har vært lenge i bransjen, utfører de fleste metoder på alle steder på kroppen ( hode alle sider, øyenbryn, skjegg, brøst osv) og kan hente donorhår fra alle steder på kroppen. Man skal også huske at HT er en never ending story for noen, da de mister hår hele livet. Andre får bare viker og that's it. Men, som jeg sier, noen velger å bytte dyr bil ofte. Andre velger å bruke pengene på dette. Er ikke i tvil om hvem som er mest happy. Kan i farten nevne en artig episode fra klinikken. Satt på venterommet mens en ny kunde var inne som tydeligvis hadde fått sett på noen av mine (sladdede) bilder da kunden kom ut og tittet på meg og retunerte til legen med svar at der satt bare en person og han var ikke meg. Da kunden kom ut for andre gang, så spurte han meg og jeg bekreftet. Tipper at den kunden booket HT uten at jeg vet det sikkert. Så jeg burde kanskje begynne som representant, men har alt for mye annet å gjøre som nevnt før. En av grunnene er at jeg tilfeldigvis er gift med en av verdens fremste kirurger på et helt annet område, som opererer både høy og lav, enten de er kongelige, ufattelig rike, superstars eller bare hvermandsen, fra alle deler av verden, og bistår henne på div områder. Så når det gjelder kjendiser og berømte personer så trenger jeg ikke google. De flyr inn med privatfly og bodygarder og ingen får hverken vite at de har vært der eller hvem de er. Og da snakker jeg ikke om B, C og D kjendiser. Så jeg har nok etter hvert blitt godt skikket til å vurdere både priser og hvem som utfører kavalitet og ikke. Jeg skal avstå fra å legge ut om norsk helsevesen, da det ikke har noe med HT å gjøre, men hadde de fått frie tøyler ved minst to tilfeller, så hadde jeg sannsynligvis ikke vært i stand til å skrive noe her.
 

Seastar

Meldem
Interessant. Her kan du nok hjelpe mange. Veldig flott om du kunne opplyse oss/folk som vurderer og ønsker hårtransplantasjon om hvilke selskaper som tilbyr denne forsikringen.
Er nok mange som vil få noen tips om hvor en kan få dette, inkludert meg.

Send gjerne linker om du har.
Det heter tabbeforsikring og de fleste selskap tilbyr slike. Men prisen, og om de vil forsikre deg, er opp til hvert enkelt selskap. Det blir en vurdering i hvert enkelt tilfelle. Nå skal det sies at de fleste (alle) seriøse klinikker har dette selv. Også i utlandet. I mange land, som Norge, er dette obligatorisk. Dette kan man selv også sjekke hos klinikken. Når det skal sies, så gjelder egen livsforsikring, hvis det går riktig ille. Men det er nok ikke det de fleste tenker på. At man ikke kosmetisk er fornøyd med resultatet, vil nok ingen forsikre deg mot, da smak og behag er så ymse. Da må man gå rettens vei, og det kan funke i mange land. Men det koster hvis det ikke fører fram. Man kan evt inngå en avtale om no cure no pay. Da risikerer man ikke så mye.
 

Ekorn

Meldem
Et minus med Masterklinikken er at de ikke utfører profesjonelle trichometriske undersøkelser av dermatolog før behandlingen. I andre HT klinikker i europa er dette standard.
 
3

33

Skal på en konsultasjon på masterklinikken neste uke. Økonomisk ikke noe problem, men blir litt skeptisk til alle kommentarene her inne!
 

Seastar

Meldem
Hvis pris ikke spiller noen rolle, så er det ikke mye å frykte. Eneste du må ha rikelig av er tålmodighet siden man i Norge kun utfører små sesjoner. Og hvis du skal justere hårlinja, særlig på sidene, at de vet å sette inn grafene i riktig vinkel. Oppe i tinningen sette de på skrå bakover og ned mot øret skrått nedover. Så er det bare å smøre seg med tålmodighet siden det endelige resultatet vises ikke fullt ut før etter 6-12 måneder. Lykke til.
 

advjohn

Nytt Medlem
Har googlet noe og funnet ut at det har vært endel overgang av personell fra Poseidon til Masterklinikken, der Poseidon har skiftet ut noen eiere og leger.

Legene og helsepersonell til begge klinikkene er tilsynelatende av utenlansk opprinnelse feks. Tyrkia eller Hellas. Mange hårtransplantasjoner som i tyskland og i Norge blir for det meste utført av sånne. De har sikkert god trening på det de gjør, men har de gyldig Norsk autorisasjon som leger og sykepleiere?

Jeg er frustrert og vet ikke hva jeg skal velge. Poseidon gir god pris, men Masterklinikken gjør inntrykk av å være best på markedet. Er det noen som har erfaringer fra Poseidon, ikke erfaringer fra år tilbake, men nylige erfaringer etter at noe personal gikk over fra Poseidon til Masterklinikken?
for å utvide...
Istanbul Hair har åpnet avdeling i Bergen og Oslo. Søk Istanbulhair.no på Insta og Facebook. Under halv pris fra Masterklinikken og med tettere resultat. Tyrkerne er best. Norske leger med Tyrkiske tekniker/ sykepleiere
 

Ekorn

Meldem
Det er bra at vi i Norge får et større tilbud på organiserte hårklinikker, slik at man slipper å reise til utlandet. Tyrkere er ganske gode innenfor hårtransplantasjoner med store sesjoner og optimal tetthet i internasjonal stil. Legene der er rene rivjern til å utføre lange transplantasjoner, så jeg er meget spent på omsetningen.
 

Topp