• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Skandinavisk hårinstitutt, erfaring med Emil?

yosah901

Nytt Medlem
Hei jeg tok en konsultasjon hos dem for en stund tilbake. Legen het Emil og han mente jeg trenger rundt 2000-2500 grafts for å få en fin hårlinje igjen. Krone området var ikke prioritert, det var jeg dog enig i. Opplevde ingen press eller altfor ivrig salg, han la frem hva han tenkte og hvor mye det ville koste. Prisen kom på ca 70 tusen norske. Noe jeg tenker er litt dyrt. Det jeg sliter med å finne er bilder av arbeidet hans utover det han selv viser. Finnes det folk som kan dele erfaringer? det virker som om hårlinjen han lager er på nivå med Pekineer i tyrkia og f.eks Dr reddy i England, begge disse er ekstremt hypet opp i utlandet og har lange ventelister, ca 1 års venteliste. For min del virker han lovende men jeg vil nok oppsøke noen andre for kroneområdet som er mer "spesialisert på det". Det jeg ikke helt forsto er hvor mye arbeidet er gjort av teknikere eller han selv. Fordelen med Pekineer er f.eks at han gjør hele operasjonen selv, eneste unntaket er å dele graftsene fra singles ,multis etc, det får han hjelp på. Men alt av grafts extractions, implanting etc gjør han selv.

Det jeg har lagt merke til med arbeidet jeg har sett av Emil:
-Ingen multigraft i hårlinjen,
-Bruker singles i fronten og alt ser ekstremt naturlig og ikke "plucky ut"
-Donor områdene ser urørte ut, noe som er supert.
-Villige til å gjøre store operasjoner
-Operer på pasienter med tynt/fin hår

En ting som trekker ned er bildene på nettsiden deres, det er vanskelig å se hvem arbeidet er utført av. Noen av resultatene er ikke like lovende som f.eks dem som har blitt delt på forumet her, utfra arbeidet som er lagt ut på forumet, ser det mye bedre ut, spesielt tettheten.
Forsto det slik at om man er syk på operasjonsdagen taper man summen en har betalt inn? noen som har mer info rundt dette? Masterklinikken kunne tilby full refusjon om man dokumenterer sykdom via lege, siden dem har forsikring. (masterklinikken er uaktuelle pga de dårlige erfaringene jeg har lest om)

For min del tenker jeg det enten blir Emil eller Pekineer, jeg er på venelisten hos Kaan Pekiner og det er 11 mnder til operasjon. Jeg ser det er flere som har delt litt av sine erfaring, men det er for tidlig å si noe om resultatet siden håret ikke har nådd "gro fasen". Setter pris på innpill og erfaringer rundt skandinavisk, eventuelt andre klinikker i verden.

Topp