• Velkommen!

Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Snus etter hårtransplantasjon

TSU

Nytt Medlem
Hei dere,

Gjorde en hårtransplantasjon hos Akacia Medical i Sverige for ca. 2 og 1/2 måned siden.

Her anbefalte de å slutte med alt nikotinrelatert til resultatet har grodd fullt ut, med andre ord måtte jeg slutte å snuse.

MEN, jeg har desverre tatt noen snus (fra ca. 1 måned etter HT) dog uten å begynne fast (og snusen er ikke en av de snustypene som inneholder mest nikotin).

Jeg har samtidig tatt PRP behandlinger hos C-spesialisten på Majorstuen som på sin side mener at snusing ikke vil ha innvirkning på sluttresultatet, med andre ord eksisterer det litt splittede meninger.

Har noen av dere erfaring og råd knyttet til bruk av snus etter hårtransplantasjon?

Mvh,
Thomas

TSU

Nytt Medlem
Prisen kom vell på en rundt 55.000,- for 3000 grafts. Følte meg veldig ivaretatt både under og etter operasjonen, har vell ikke sett noe negativ om klinikken eller operasjonen. Anbefaler deg å søke opp Simon Nackborn, han var selv pasient og dokumenterte sin reise (YouTube/TikTok). Han er i dag ansatt hos klinikken som man må ha i bakhodet (kan være biased), men han er og kontaktpersonen som man kan spørre om alt mulig i etterkant - også hans reise som gjorde at jeg falt på Akacia :) Er nå ca 2,5 måned post operasjon og det begynner endelig å vokse dag for dag. De gir samtidig garanti på at 80% vokser ut igjen, noe som i seg selv er betryggende.

Ompalompa

Aktivt Medlem
Jeg vurderer bruke Akacia selv. Har startet dialogen med Simon og det hele fremstår bra.
Hadde du giddet legge ut noen bilder av progresjonen eller?

hvor lenge var du rød i pæra? Hvor synelig / skjemmende var dette etter 2 / 3 / 4 uker?
Hvordan ser det ut nå?

hadde satt pris på litt erfaringer fra denne klinikken før jeg bestiller sjøl

TSU

Nytt Medlem
Flere andre her inne som har brukt samme klinikk og som har lagt ut bilder, deriblant Toren, Førde og mann35 - min prosess er klin lik inntil videre så bare å se på de trådene der:) det er synlig for de som vet du har tatt en HT, sikkert andre som og har lagt merke til det (uten at jeg vet det), men det gir jeg blanke F i. Jeg er relativt lys i huden og i håret som gjør at det automatisk blir mer synlig, men med mer vekst og lengre tid heles det helt fint og rødheten går gradvis ned. Har vell googlet meg igjennom alt som har med HT å gjøre og føler meg relativt sikker på Akacia.

Ompalompa

Aktivt Medlem
Ok. Ja jeg er enig. Det er vel strengt tatt ikke noen big deal. Jeg tenker ta en tur dit tidlig i desember og er litt usikker på hvordan dette kommer til å se ut når jeg skal tilbake på jobb i januar. Men det er strengt tatt ikke så viktig

TSU

Nytt Medlem
Jeg tok meg fri de 10 første dagene etter operasjonen, mye fordi man ikke bør bevege seg ut av huset + man må sove sittende. Men etter dag 10 så ser man rimelig ok ut, kan også ha på caps/lue så det hjelper litt :) du går jo fra lite hår til mye hår så spørsmål fra andre kommer det nok uansett. Må bare eie det!

Topp