• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Tilgang til Oral minoxidil i Norge

Shazam

Nytt Medlem
Hei, leter etter muligheten til å prøve oral minoxidil , da jeg ser lite resultater og er lei av å påføre direkte til hodebunnen.

Min forståelse er at det er vanskelig å få resept på i Norge. Er det noen som har noen generelle erfaringer rundt medikamentet, og hvor man evt kan få tak i det?
 

Lasso

Nytt Medlem
Jeg opprettet et tråd for en tid tilbake her:


Det gikk greit for meg å få resept av legen, men måtte vente en stund før apoteket fikk det inn.
 

Shazam

Nytt Medlem
Jeg opprettet et tråd for en tid tilbake her:


Det gikk greit for meg å få resept av legen, men måtte vente en stund før apoteket fikk det inn.
Takk for svar!
Tenker jeg prøver Oslo hudlegesenter.
Føler du at det har gitt deg noen resultater/bivirkninger?
 

Reidar

Meldem
Hei, leter etter muligheten til å prøve oral minoxidil, da jeg ser lite resultater og er lei av å påføre direkte til hodebunnen.

Min forståelse er at det er vanskelig å få resept på i Norge. Er det noen som har noen generelle erfaringer rundt medikamentet, og hvor man evt kan få tak i det?
Fikk idag resept av en anne hudlege i Oslo på oral minoxidil. Virker litt på henne som om mange bruker det (litt rart). Er litt skeptisk så skal vente og se før jeg henter preparatet på apoteket.

Hvilken dose tenker du å ta? Hvor gammel er du?
 

Shazam

Nytt Medlem
Fikk idag resept av en anne hudlege i Oslo på oral minoxidil. Virker litt på henne som om mange bruker det (litt rart). Er litt skeptisk så skal vente og se før jeg henter preparatet på apoteket.

Hvilken dose tenker du å ta? Hvor gammel er du?
Jeg er 23 år, tenker 1,25-2,50 området
 

Reidar

Meldem
Jeg er 23 år, tenker 1,25-2,50 området
Jeg tenker også samme som deg ca 1mg-2.5 mg. Virker som det eneste de harpå apoteket er loniten 2.5 mg, så må isåfall dele den på midten til 1.25. Lurer på om man videre kan dele den til 0.625mg. Tenkte å begynne i veldig lav dose isåfall pga ønsker ikke endring i hjerterytmen.
 

Shazam

Nytt Medlem
Jeg tenker også samme som deg ca 1mg-2.5 mg. Virker som det eneste de harpå apoteket er loniten 2.5 mg, så må isåfall dele den på midten til 1.25. Lurer på om man videre kan dele den til 0.625mg. Tenkte å begynne i veldig lav dose isåfall pga ønsker ikke endring i hjerterytmen.
Kan være lurt å starte på en lavere dose ja. Tror det skal gå greit så lenge man er frisk, og i relativt ung alder. Kan kanskje være lurt å sjekke blodtrykket før, slik at man har et referansepunkt til senere.
 

Dumhet

Nytt Medlem
Jeg opprettet et tråd for en tid tilbake her:


Det gikk greit for meg å få resept av legen, men måtte vente en stund før apoteket fikk det inn.
Hvor mye betalte du for det?
 
P

Paul

Fikk idag resept av en anne hudlege i Oslo på oral minoxidil. Virker litt på henne som om mange bruker det (litt rart). Er litt skeptisk så skal vente og se før jeg henter preparatet på apoteket.

Hvilken dose tenker du å ta? Hvor gammel er du?
Hei! hvilken hudlege skrev dette ut til deg?
 

Topp