• Velkommen!

    Hårtapsnett er en nettside laget for å spre informasjon om hårtap, hårtransplantasjon og behandlinger av hårtap.

    Still spørsmål i forumet og bruk artiklene våre for å finne svar på det du lurer på om hårtap!

Erfaring med Masterklinikken

Techno87

Nytt Medlem
Hei folkens!
Dette er mitt første innlegg(var ikke klar over at det fantes et forum angående hårtransplantasjon)

Jeg fikk utført HT hos Masterklinikken november 2018. Jeg hadde fått store viker som hadde blitt svært tydelige med årene. Nå vet jeg ikke hvor mye jeg fikk satt inn, skulle sikkert visst det, men visste og vet lite om dette,foruten at det fantes et par slike klinikker i Oslo. Jeg betale 38.000,- var det vel og han som gjorde det var fra Hellas som flere nevner her. Jeg fikk også en etterbehandling i mai 2019 da jeg ikke synes det var tett nok!(gratis) leser her først nå, at det ikke er mulig å få det sånn veldig tett..
Bilde nr1 er fra samme dag HT i ble utført i 2018, de andre er fra idag 31.03.20

Nå begynner jeg sånn smått å miste hår mitt oppå foran, så jeg må vel ta en ny HT snart.
Noen gode anbefaler? Eller er Masterklinikken å foretrekke? Hører mye negativt om klinikken her, så kom gjerne med forslag til andre
 

Vedlegg

Jens86

Administrator
Hei og velkommen hit :D

Flott med en erfaring fra Masterklinikken, det er mange som spør om det her inne.

Hvordan var prosedyren hos dem? Var det vanskelig å få en gratis transaplantasjon til?
 

Techno87

Nytt Medlem
Takk for det :)

Prosedyren var veldig fin og enkelt. Hadde ført en konsultasjon, deretter ble det satt opp en tid (var vel et par mnd ventetid) Kom på morgenen, fikk et eget rom med en god frokost, hele prosessen tok cirka 6 timer, inkludert 45 minutter lunsj.
Fikk deretter instruksjoner på hva jeg skulle gjøre, og ikke gjøre, samt saltvann som skulle sprayes på hver halvtime i en uke.
Jeg ble svært godt fulgt opp de første ukene, så følte med meget godt ivaretatt!

Synes resultatet etter 8 mnd var helt OK, var misfornøyd med tettheten foran, ringte deretter til klinikken og sendte bilder. De tok kontakt på nytt og jeg fikk en ny time uten at det var noe spørsmål.
Nå har det gått 1 år siden sist, og er forholdsvis fornøyd med resultatet (Kunne tenkt meg at det var ENDA tettere, men har skjønt at det er vanskelig få til.
Trenger nå påfyll på midten foran, men tror jeg ønsker å vente litt til det har stabilisert seg litt.

Jens, har du erfaring med andre klinikker i Norge som er å anbefale?
Det jeg liker med Masterklinikken er at man slipper å shave hodet, jeg har langt, krøllete hår og overgangen til helt kortklipt hadde nok blitt for stor :)
 

huffbrim

Meldem
Jeg googlet "Master-klinikken erfaringer" og dermed veien til dette forumet og denne tråden. Jeg lurer på å ta HT, og fikk nylig opp YouTube-reklame for klinikken, og kjente skepsisen bre seg. Masterklinikken bruker altså reklamepenger for å få kunder, og disse kundene får de da hjelp av de beste kirurgene? Eller er det mindre dyktige, mindre erfarne assistenter som bistår?

Vet ikke!



Jeg fikk sikkert reklame fordi jeg hadde googlet HT, men helst ville jeg sett at resultatene talte for seg selv, at man fikk fulle ordrebøker uten reklamepenger.

@Techno87, jeg vet ikke om du ville fått et bedre resultat et annet sted. Kanskje. Kanskje ikke. Jeg lurer på å benytte meg av Masterklinikken selv. Jeg er helt ny i gamet, og begynte å lese for litt siden. Så - som nybegynner - ta rådene mine med ei klype salt. Men jeg tenker at håret ditt kunne sett bedre ut med Scalp Micropigmentation (SMP). Altså, det som gjør at det ser tynt ut nå er primært at man ser hodebunnen, og SMP skal visstnok hjelpe. Men, jeg kan så lite om det at jeg ville nok lagd tråd på "SMP, fordeler/ulemper?" hvis jeg skulle gjort det selv.

God forbedring var det uansett, etter hårtransplantasjonen din.
 

Toren

Meldem
Jeg googlet "Master-klinikken erfaringer" og dermed veien til dette forumet og denne tråden. Jeg lurer på å ta HT, og fikk nylig opp YouTube-reklame for klinikken, og kjente skepsisen bre seg. Masterklinikken bruker altså reklamepenger for å få kunder, og disse kundene får de da hjelp av de beste kirurgene? Eller er det mindre dyktige, mindre erfarne assistenter som bistår?

Vet ikke!



Jeg fikk sikkert reklame fordi jeg hadde googlet HT, men helst ville jeg sett at resultatene talte for seg selv, at man fikk fulle ordrebøker uten reklamepenger.

@Techno87, jeg vet ikke om du ville fått et bedre resultat et annet sted. Kanskje. Kanskje ikke. Jeg lurer på å benytte meg av Masterklinikken selv. Jeg er helt ny i gamet, og begynte å lese for litt siden. Så - som nybegynner - ta rådene mine med ei klype salt. Men jeg tenker at håret ditt kunne sett bedre ut med Scalp Micropigmentation (SMP). Altså, det som gjør at det ser tynt ut nå er primært at man ser hodebunnen, og SMP skal visstnok hjelpe. Men, jeg kan så lite om det at jeg ville nok lagd tråd på "SMP, fordeler/ulemper?" hvis jeg skulle gjort det selv.

God forbedring var det uansett, etter hårtransplantasjonen din.
Skal du ta HT ta kontakt med Akacia Medical i Sarpsborg, du vil ikke angre! Jeg var der i juli og er allerede blitt kjempefornøyd! De som transplanterer er kjempedyktige. Jeg fikk transplantert i viker og litt midt oppå. Du møter service fra første stund! Anbefales!!
 

huffbrim

Meldem
Ja jo, takk for tips, Toren. Har du noen bilder fra dem?

Så langt tenker jeg at de beste alternativene er Skandinavisk hårinstitutt (Dr. Marwan Saifi) i Oslo, og hvis jeg skal utenlands så er Bisanga i Belgia mest aktuell, mest på grunn av kvalitet, men også på grunn av kort reisetid, bare fly til Amsterdam og lyntog, og så er man der.
 

Toren

Meldem
Ja jo, takk for tips, Toren. Har du noen bilder fra dem?

Så langt tenker jeg at de beste alternativene er Skandinavisk hårinstitutt (Dr. Marwan Saifi) i Oslo, og hvis jeg skal utenlands så er Bisanga i Belgia mest aktuell, mest på grunn av kvalitet, men også på grunn av kort reisetid, bare fly til Amsterdam og lyntog, og så er man der.
Bilde fra des. 2019, og des. 2020, siste bilde 5 mnd og en uke etter transpl.
 

Vedlegg

Toren

Meldem
Ser riktig bra ut. Gratulerer med vel utført HT. Bruker du fin eller minox nå?
Ja, er veldig fornøyd med Akacia Medical i Sarpsborg, så anbefaler deg å sende bilder dit, da får du et ærlig svar.
Hadde ikke drømt om at jeg skulle oppleve så stor forandring på så kort tid.. Dette er bedre enn jeg hadde sett for meg at det kunne bli.
 

Toren

Meldem
Fine bilder, vad heter legen som gjort din HT?
Jeg vet ikke navnet, men de som transplanterer ved klinikken i Sarpsborg er tilknyttet Akacia Medical sin klinikk i Stockholm, og de har tyrkisk opphav, sjekk ut Akacia Medical sin side, og fanen 'vi som arbetar her'
 

urbanlion11

Nytt Medlem
@Toren har du tatt Prp behandlinger hos Akacia? Hva var evt. prisen per behandling?
Hva var prisen på HT hos Akacia?
Ble det gjort HT på front delen på hodet og bak?
 

Toren

Meldem
@Toren har du tatt Prp behandlinger hos Akacia? Hva var evt. prisen per behandling?
Hva var prisen på HT hos Akacia?
Ble det gjort HT på front delen på hodet og bak?
Hei, jeg har tatt Prp hos Dermeda, til 1500 kr per behandling.
Pris for HT var 50000.
Det ble gjort HT hovedsaklig på front, satte inn litt på kronen for å forsterke den, men hårtapet var i vikene og noe også midt på toppen.
 

Toren

Meldem
Imponert over før og etter resultatet ditt. Gratulerer! Du skriver at ingen setter graftene like tette som de. Hvordan vet du det? Kan du utdype det?
Takk takk.
Det er det jeg har blitt fortalt av Akacia Medical selv og jeg har ingen grunn til å betvile det..
De bruker litt spesielle implanterpenner, som gjør at de klarer å sette graftene så tett. Jeg et ikke i tvil om at jeg skal tilbake til Akacia viss det med tiden blir en HT nr.2. Foreløpig er det ikke nødvendig i det hele tatt for mitt vedkommende.
 

Toren

Meldem
Imponert over før og etter resultatet ditt. Gratulerer! Du skriver at ingen setter graftene like tette som de. Hvordan vet du det? Kan du utdype det?
Vurdere du HT?
Les deg opp på Akacia Medical sin nettside, Sarpsborg, og send bilder dit;) Dette er en seriøs klinikk som blir drevet av en lege.
 

urbanlion11

Nytt Medlem
Ja, jeg vurderer det. Jeg bor i Sarpsborg og har vurdert HT i utlandet men vil også undersøke lokalt. Ble det gjort en undersøkelse på donorområdet ditt før HT eller tok han/hun kun titt på bilder? Tenker da for å sjekke antall grafts man har osv.
Finner ikke så mye reviews om Akacia Medical.
 

Toren

Meldem
Ja, jeg vurderer det. Jeg bor i Sarpsborg og har vurdert HT i utlandet men vil også undersøke lokalt. Ble det gjort en undersøkelse på donorområdet ditt før HT eller tok han/hun kun titt på bilder? Tenker da for å sjekke antall grafts man har osv.
Finner ikke så mye reviews om Akacia Medical.
Jeg sendte kun bilder på forhånd, og alt ble avtalt via e-post og tlf. Du kan lese min historie på tråden ' Min erfaring med HT, mann 42',
jeg ble fortalt at jeg har mer enn nok grafts i donorområdet til å foreta også en HT til.

Akacia Medical er størst i Sverige på HT, de har utført over 10000 HT, og over 50 % av pasientene har blitt anbefalt dit av tidligere pasienter = folk er fornøyd.
 

Topp